
Iako je dosadašnji strateški prioritet USAF-a bio
opskrba svoje transportne i bombarderske flote
sintetičkim gorivom, čiju je mogućnost uporabe vrlo
intenzivno testirao proteklih godina, USAF se odlučio
za još jedan vrlo važan korak naprijed. Početkom
svibnja u zrakoplovnoj bazi Arnold započeo je novi
program testiranja uporabe sintetičkog goriva na
motorima Pratt & Whitney F100, s ishodišnom
namjerom uporabe tog goriva na borbenim avionima
F-15 i F-16, koji bi ujedno bili i prvi borbeni avioni
opskrbljeni sintetičkim gorivom. Nositelj programa
testiranja i pripreme za konačnu operativnu uporabu
goriva je Arnold Engineering Development Center, koji
je dosad bio nositelj testiranja General Electricovih
motora F101, odnosno primjene sintetičkog goriva na
bombarderu B-1B Lancer.
Kao i dosad Arnold Engineering Development Center
će za testiranje rabiti F-T mlazno gorivo dobiveno
tzv. Fischer-Tropsch procesom, koje je u odnosu na
dosadašnje kerozinsko gorivo iznimne čistoće, boljih
energetskih odlika i ekološki neusporedivo
prihvatljivije. F-T sintetičko gorivo proizvodi američka
tvrtka Syntroleum, koja je dosad proizvela gotovo 2
000 000 litara sintetičkog goriva za potrebe raznih
USAF-ovih testiranja. F-T proces proizvodnje
sintetičkog goriva razvijen je tijekom dvadesetih
godina prošlog stoljeća u Njemačkoj, kada su
njemački inženjeri počeli razvijati tehnologiju
dobivanja sintetičkog goriva iz prirodnog plina i
ugljena.
Post je objavljen 24.08.2008. u 13:04 sati.