
Na nedavno održanoj konferenciji "Unmaned Systems
Europe" predstavnici njemačkog ratnog zrakoplovstva
objavili su kako će se tijekom ove godine nastaviti s
daljnjom planiranom nabavkom HALE (High Altitude
Long Endurance) bespilotnog sustava Eurohawk.
Također, prema navodima predstavnika njemačkog
zrakoplovstva planira se s uvođenjem Eurohawka u
inicijalnu operativnu uporabu tijekom 2008. godine.
Bespilotni sustav Eurohawk na europskom tržištu
zajednički promoviraju partneri, odnosno europski
konzorcij EADS (zadužen za isporuku i integriranje
elektrooptičkih sustava) i američka tvrtka Northrop
Grumman Corporation, a letjelica je derivat postojeće
platforme RQ-4B Global Hawk.

U njemačkom zrakoplovstvu s novim letjelicama će
zamijeniti tri aviona Breuget Atlantic, koji su im bili
dosadašnja SIGINT (Signals Inteligence) platforma,
odnosno koji će se povući iz operativne uporabe
tijekom 2010. godine. U Njemačkoj očekuju da
Eurohawk u narednom razdoblju bude glavna ISR
(Inteligence Surveillance and Reconnaissance)
platforma, odnosno da se u svom radu nadopunjuje s
drugim bespilotnim sustavom Euromale, te s pet SAR
- Lupe satelitskih radara koji bi trebali biti lansirani
tijekom iduće godine.
Letjelice Eurohawk trebale bi se sklapati u
Manchingu, dok bi se letna testiranja obavljala u
zrakoplovnoj bazi u Schleswigu, u koji bi poslije
trebale biti stacionirane letjelice Euromale, odnosno u
kojoj su trenutačno smješteni
u njemački izvidnički avioni Panavia Tornado.

Post je objavljen 15.08.2008. u 10:34 sati.