Oklopni izviđački automobil 4x4 BRDM-2 razvijen je
1962. godine u tadašnjem SSSR-u, kao nasljednik
starijeg vozila BRDM-1. Serijska proizvodnja u
tvornici Molotov GAZ je trajala od 1963. do 1989, a
vozilo je prvi put javno prikazano 1966 godine.
Tjelo automobila izrađeno je varenjem ploča
pancirnog čelika, a oblikovano je tako da se zaštite
što bolje amfibijske karakteristike. Debljina oklopa sa
prednje strane je 14 mm, na bokovima 7 mm, a na
podu 3 mm, što znači da je posada zaštićena od
udara streljačkog naoružanja, ali da je vozilo veoma
ranjivo na mine i udare mitraljeza kalibra 12,7 mm ili
većeg.
U prednjem djelu oklopnog tjela jedan do drugog
sjede dva člana posade - vozač sa ljeve strane i
zapovjednik sa desne. Ispred sebe imaju dva prozora
koji u borbi mogu biti zatvoreni čeličnim kapcima,
kada se osmatranje obavlja pomoću sistema
periskopa.
Kupola sa mjestom nišandžije i naoružanjem
postavljena je u srednjem djelu vozila. Na bokovima
srednjeg dela oklopnog tjela nalaze su po tri
osmatračka periskopa i jedna puškarnica s osobnim
naoružanjem posade. Zadnji dio automobila
rezerviran je za smještaj motorno-transmisionog
odeljenja. Svi članovi posade ulaze i izlaze iz vozila
kroz dva otvora na krovu - po jedan iznad mjesta
zapovjednika i nišandžije.
Naoružanje se sastoji od mitraljeza KPVT kalibra 14,5
mm, spregnutog sa mitraljezom PKT 7,62 mm i
ugrađeno je u ručno pokretanu kupolu kakva je
primenjena i na oklopnom transporteru BTR-60PB. U
borbenom kompletu se nalazi 500 metaka 14,5 mm i
2000 metaka kalibra 7,62 mm. Ljevo od mitraljeza
postavljen je teleskopski nišan PP-61A. U vozilu se
najčešće nalazi i jedan ručni bacač RPG-7V ili RPG-
18.
Za pogon se koristi V-8 benzinski motor GAZ-41,
hlađen tečnošću, koji razvija maksimalnih 103 kW
(140 ks) pri 3400 obrtaja u minuti. Zrak se u motor
uvodi kroz otvore na zadnjoj strani i na krovu vozila,
a na svakom boku nalazi se po jedan auspuh. Ručni
menjač ima četiri brzine prenosa za kretanje napred i
jedan za nazad. Sva četiri točka su pogonska, a
karakteristika automobila BRDM-2 je da ima i dva
para malih dodatnih točkova na sredini tjela. Oni se
izvlače (spuštaju) pri kretanju po teškom terenu,
čime se znatno poboljšava pokretljivost. Sistem
vješanja se sastoji od lisnatih opruga i četiri para
hidrauličnih amortizera. Vozač može podešava
pritisak u pneumaticima u toku vožnje. Automobil
BRDM-2 vodene prepreke savlađuje plovljenjem,
brzinom 10 km/h, pogonjen jednim vodomlaznim
pokretačem ugrađenim u zadnjem djelu tjela. Pre
ulaska u vodu na prednjoj strani vozila podiže se
valobran.
Standardna oprema vozila podrazumeva sistem za
NHB zaštitu na bazi natpritiska, inercijalni sistem za
navigaciju TNA-2, vitlo nosivosti 4000 kg, IC farove i
periskope za vožnju i osmatranje noću, radio-uređaj
R-113 i uređaj za zadimljavanje ubrizgavanjem goriva
u auspuh.
Vozilo se nalazi ili se nalazilo u sastavu oružanih
snaga više od 45 država, među kojima su i Srbija i
Crna Gora, Hrvatska, Makedonija, Mađarska,
Rumunija, Bugarska, Poljska, Češka, Slovačka, Irak,
Libija, Egipat... Korišćeno je u velikom broju lokalnih
ratova, uključujući i sve ratove na teritoriji bivše
SFRJ.
Na šasiji izviđačkog automobila BRDM-2 konstruirano
je nekoliko vozila za druge namjene: zapovjedno-
stožerno vozilo BRDM-2U, lovci tenkova 9P110,
9P122, 9P133 i 9P148,9K14M vozilo za NHB izviđanje i
obilježavanje kontaminiranog zemljišta BRDM-2RH,
raketni sistem trupne PVO Strela-1M. Postoji i
nekoliko modernizacija baznog vozila BRDM-2 -
varijanta naoružana topom 23 mm, češka komandna
verzija BRDM-VR i iziđačka verzija BRDM-B, poljska
vozila BRDM-2M-96, BRDM-2M-97 i BRDM-2M-98.
Strela
TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kalibar glavnog mitraljeza: 14,5 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: 7,62 mm
Borbeni komplet glavnog mitraljeza: 500
Borbeni komplet spregnutog mitraljeza: 2000
Konfiguracija: 4x4
Posada: 4
Dužina vozila: 5,75 m
Širina: 2,35 m
Visina: 2,31
Klirens: 0,34
Baza točkova: 3,1 m
Masa vozila: 700 kg
Snaga motora: 103 kW
Specifična snaga: 14,71 kW/t
Radijus kretanja: 750 km
Kapacitet rezervoara za gorivo: 290 l
Maksimalna brzina: 95 km/h
Brzina plovljenja: 10 km/h
Savlađuje vertikalnu prepreku: 0,4 m
Savlađuje rov: 1,25 m
Radijus okretanja: 9 m
Uspon: 60%
Bočni nagib: 30%
Post je objavljen 14.08.2008. u 16:48 sati.