Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/lm1

Marketing

Prometni (ne)stručnjaci i prometni policajci…


Gledajući danas emisiju na HTV g. Vlahova u kojoj je bilo raspravljano o sigurnosti na hrvatskim cestama, mogao bih se zapitati tko je tu lud? Meni noge još ne smrde, a bome nisam niti lud dok ovo sve pišem!

Na početku odmah ću reći kako se slažem s g. Jordanićem, jer je čovjek koji je barem dio svog vremena proveo na cesti razmišljajući, a ono je kako su za krivce na hrvatskim cestama odgovorne 1/3 ceste, 1/3 institucije sa zakonom i (na kraju, ali ne manje važni) 1/3 vozači sa svojim glupostima.
Evo odmah i pojašnjenja:
1. 1/3 ceste, mislim kako to nije potrebno razglabati. Jest kako postoje crne točke, ali svakom pametnom čovjeku dok se vozi po cesti ne pada na pamet raditi glupost. Kao jedan od bržih vozača na cesti s nešto jačim autom od hrvatskog prosjeka, to mogu potvrditi. Premda se vozim dovoljno brzo i ludo gdje to mogu, to ne radim i u naseljenim mjestima ili u genijalnom rješenju križanja (čijem autoru treba dati Nobelu nagradu za idiota stoljeća) u mjestu zvučnog imena Križišće. To mi nalaže moja zdrava logika, isto kao što mi nalaže ne voziti se zagorskom magistralom (ako se od rupa to može tako nazvati) sa mojim u potpunosti ispravnim vozilom! A primjera postoji dalje, koliko je i zrnaca na plaži (recimo Pržini kod Lumbarde, na Korčuli).
2. za drugu trećinu krive su institucije i ne provođenje zakona. Kako inače objasniti neke slučajeve koji su više od tri (3) puta pristupali vozačkom ispitu u autoškoli. Pa gospodo u HAK-u, zar Vas nije sram? Postoje ljudi koji su rođeni za vožnju, postoje posebno nadareni ljudi koji mogu biti i piloti (nisam jedan od njih), a postoje i nesposobni ljudi za pilote! Zašto je onda toliko teško odbiti nekoga na vozačkom ispitu, ako ga padne više od tri puta? To ne bi bio problem, kada ne biste bili toliko halapljivi! Koliko puta sam morao kočiti na autoputu i skoro se ubiti, jer je idiot (što drugo reći za takve ljude) kočio na 60km/h (premda je ta brzina zabranjena na autoputu) jer nije bio u stanju pratiti cestu pri većoj brzini od (nevjerojatnih) 80km/h? Nebrojeno puta…
Dalje vratimo se još zakonu, tu još nismo gotovi, pogotovo riječi g. Orlovića (kojeg osobno poznajem, pa ako me treba neka mi javi ovdje i javiti ću mu se) kako je glavni krivac za sve nesreće „prevelika brzina“, kada ona to nije! To bi oni htjeli tako prikazati, kako bi pobirali „vrhnje i šlag“ na kaznama od brzine…Najveći uzrok, a to mogu potvrditi bilo kada i bilo gdje, nesreće na cestama je „oduzimanje prednosti“! Uzmimo samo nedavno primjer od ove nedjelje, povratak u Zagreb, autocesta Zagreb-Rijeka, brzina 130km/h sa ±5km/h razlike (dakle nikakva razlika) i glupi poljak mi uleti dok sam mu u mrtvom kutu…Pa kada ne bi bila ta brzina kojom smo se kretali (a sve unutar regula na autoputu), izašao bih van i tukao bih ga prvom fosnom koju nađem! I tako on meni oduzme prednost, čak se nije odazvao niti na trubu koju sam mu naravno stisnuo uz kočnicu…Ali ljude (bolje rečeno stokom) ne treba shvaćati ozbiljno, na kraju krajeva – tko bi nama radio poslove koje mi ne želimo…
3. i zadnja kategorija, koje je pregršt na onim snimkama s autoceste i koja uvijek puni članke, pa tako i ovaj – je ljudska glupost. Najpoznatiji znanstvenik XX. stoljeća rekao je: „Samo dvije stvari beskonačne, Svemir i ljudska glupost! s time kako za prvu još uvijek nisam siguran…“ Kako drugačije objasniti jučer napušteni automobil (naravno) bosanskih registarskih oznaka na izlaznim kučicama u Lučkom? Kako drugačije objasniti silnu želju polaganja vozačkog ispita po 33put? Kako drugačije objasniti vožnju s neispravnim automobilom po Grobnku s dragom na suvozačkom sjedalu (jedan poznanik, koji vozi Hondu)?

Ali nama se sve može prodati i bogati smo narod. Povisuju nam autoceste, jer imaju dupla mjesta. A dupla mjesta imaju zbog čak tri tvrtke: Hrvatske autoceste, Autoceste Zagreb-Rijeka i Autoceste Zagreb-Macelj.
Ali što Vas to čudi, kada g. Prskalo je jedan od očito boljih govornika i zagovornika autocesta od kojega se puno može naučiti. Tako smo naučili kako se nezgode na autocestama dešavaju zbog nepažnje, ali je protiv pračenja vremena ulaska i izlaska – jer po njemu oni brži vozači stanu putem i odmore na odmorištima! Takvu glupost dugo nisam čuo i dobro me nasmijala, jer na kraju krajeva odmorišta i služe zbog toga – kako bi se ljudi odmorili…Samo što će g. Prskalo vrlo vjerojatno prije ugraditi (sa svojim kompanjonima) infracrvene kamere i pratiti brzinu vožnje po autoputu na taj način, nego li jednostavnom računicom. Jer ipak na kraju krajeva to je lakše, nego li dopustiti bržim vozačima odmor na odmorištima…

Kakve li države u kojoj takvi ljudi kolo vode…


Post je objavljen 11.08.2008. u 22:48 sati.