Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bellistra

Marketing

Živjeti od suvenira...

...da,ali kako ?

Uz svu silnu konkurenciju iz PRCa...iliti made in China proizvodima...
Neznam kako je u Dalmaciji ili otocima ali pretpostavljam da je situacija ista ili barem slična nama u Istri
(blogeri i blogerice iz Dalmacije...budite moje oči pa malo prozujite po štandovima...)

ovo dolje je djelomičan pejst iz večernjaka,koji taman obrađuje meni blisku temu....


Ako ste turist na odmoru iz snova na prelijepom poluotoku, okruženi zelenilom brežuljaka i plavetnilom mora, neminovno ćete poželjeti ponijeti nekakav suvenir. Bit će to neki predmet koji će vas još dugo podsjećati na Istru.

"Suvenira" kao u priči
Tu nastaje problem. Naime, istarski gradovi nude tone suvenira. Ali nisu to kažuni, mini boškarini, amfiteatri, glagoljična slova, iako se svega toga može ponegdje naći, nego oda vladavini plastike. Primjerice, u turistima vrlo privlačnim Ulici Sergijevaca i Kandlerovoj ulici u Puli prodavači nude kopije dresova svih viđenijih reprezentacija pa bi turist mogao pomisliti da je Didier Drogba simbol Istre. Ili ogrlice od imitacije jantara, iako se stvrdnutu smolu ipak povezuje s baltičkim zemljama.

Ako bi si netko želio kupiti komad tradicionalne istarske odjeće, mogao bi pomisliti da su šal od celuloze u duginim bojama nosile nonice dok su obrađivale škrtu črljenicu. Najjednostavnije rečeno, u turističkim središtima zavladao je zakon tržišta. Plastika se prodaje gotovo u bescjenje, a za kvalitetu ručno izrađenih suvenira, koje se ponegdje može kupiti u obalnim gradovima i na sajmovima u unutrašnjosti, ipak treba izdvojiti pristojan iznos. Priznala je to i ravnateljica Turističke zajednice Pula Sanja Cinkopan.

- Ne možemo mi zabraniti nekome da prodaje što mu je volja. Ručni rad košta pa se događa da neki odustanu od prodaje jer nemaju zarade rekla nam je. U TZ-u nastoje turiste educirati pa su svojedobno sufinancirali tiskanje letka "Što nije suvenir". Tu se, međutim, krije zamka. Moramo biti i oprezni jer ne možete graditi imidž ne nečemu što ne valja smatra S. Cinkopan. Novi dizajn TZ-a, prema većinskom mišljenju izvrstan, možda bi, barem u Puli, mogao promijeniti suvenirski odnos snaga.

- Ove godine financirali smo dizajn, a od sljedeće krećemo u njegovu primjenu na sve što ima veze s turizmom. Mogli bismo utjecati na identitet cijeloga grada najavila je Sanja Cinkopan.
Na labinštini slična priča. Proizvodi "made in China" i školjke s plastičnom Bogorodicom ispod petokrake vrište od neukusa. No, stvari se kreću nabolje.

Prvoborci Starog Labina
Iako će većina kupiti drvene žirafe ili staklene snježne kugle, osvješteniji se odlučuju za decentnije predmete. Sve su popularniji simbol Labina rudarska lampa, a pravim hitom postaje drveni bukalin, za kojim luduje sve više turista. S takvom ponudom prednjače u Starom Labinu, gdje se ne obaziru na zakon tržišta.

Katja Ćus tamo obrađuje sitnije dekoracije pred turistima, a nedavno joj se pridružio Bata Mišić, koji je zadužen za lončarsko kolo, što je postalo prava turistička atrakcija. Nedaleko se prodaju ogledala s ukusno izrađenim okvirima, koja potpisuju Alida Blašković i Petar Koroljević.U Starom Labinu nude tradiciju umjesto jeftinoga kičeraja. Bata Mišić, primjerice, keramiku izrađuje na lončarskom koluNa pulskim ulicama sve blješti od plastike, a turisti, možda nedovoljno upoznati s bogatom poviješću Istre, radoznalo se zaustavljaju pred štandovimaU unutrašnjosti Istre, na sajmenim danima, često se može kupiti autentična rukotvorina. One ipak ne stižu u glavna turistička središtaPriupitali smo turiste u Labinu što smatraju autohtonim suvenirom iz Istre. Linda i Marcella iz Nizozemske izdvojile su istarsko vino, bisku i tartufe.

Beno i Tomaž iz Ljubljane priznali su nam kako s putovanja najviše vole ponijeti nakit. U radnji u kojoj smo ih zatekli birali su narukvice i prstenje. One male kućice kažune i školjke naveli su kao istarske suvenira.

_apdejt:

...ili vegetarijanstva...?

Kad će oni na svoje..?

Gdje nam je turistička vegetarijanska ponuda?
U UTORAK PRIJATELJI ŽIVOTINJA ORGANIZIRAJU ŠTANDOVE U PULI I POREČU

Hrvatska kao turistička zemlja svojim gostima nudi bogatu i zanimljivu ponudu, no i dalje zaboravlja da su i turisti vegetarijanci te da ukoliko na svom godišnjem odmoru ostanu razočarani vegetarijanskom ponudom više neće dolaziti bez obzira na ostatak ponude i ljepote zemlje. Iako turisti, prolazeći izgrađenim autocestama, više ne moraju gledati janjad pribijenu na ražanj uz cestu, bezmesna ponuda se nije previše poboljšala, a na vegetarijance i one koji žele bezmesnu ponudu gleda se kao na problematične goste.Stoga udruga Prijatelji životinja organizira informativne štandove na kojima će održati zanimljive degustacije popraćene video projekcijama i dijeljenjem vegetarijanskih recepata i edukativnih materijala.U Puli, na gradskoj tržnici kod fontane, u utorak 9. kolovoza u 11:30 dijelit će se veganski ražnjići, sojini medaljoni i seitan (pšenično meso) direktno s roštilja postavljenog za tu priliku.

U Poreču, na rivi kod gradske uprave, istoga dana navečer u 20:30 bit će ponuđene veganske kobasice i tofu (sojin sir), a video projekcija na dvometarskom platnu započet će u 21:30.

S obzirom da vegetarijanci ne jedu životinje, mnogi niti jaja, dok vegetarijanci vegani niti životinjsko mlijeko, sramota je da im se nudi riba, što je čest slučaj u restoranima duž naše obale, a što pokazuje nedovoljnu informiranost ugostitelja o takvom načinu prehrane.

Vegetarijanska ponuda u Hrvatskoj znatno zaostaje za ponudom u europskim zemljama, što je svakako nedopustivo za visoko posjećenu turističku zemlju. Primjerice u Njemačkoj ima više vegetarijanaca nego što Hrvatska ima stanovnika. Također je važno naglasiti da u Hrvatskoj ima preko 150.000 vegetarijanaca pa su zakinuti i mnogi domaći turisti. Uz to je sve više onih koji, iako još nisu vegetarijanci, razumiju neodrživost mesne prehrane i okreću se – misleći na životinje, okoliš i svoje zdravlje – prehrani na biljnoj osnovi.

Odmor jednog vegetarijanca ili vegana u Hrvatskoj, naročito na obali, može biti veoma naporan i neugodan jer ugostitelji nisu upoznati s takvim načinom prehrane, te nemaju razumijevanja za svoje goste. Shodno tome potrebno je mnogo napora kako bi se gost prehranio i proveo ugodan godišnji odmor.

Udruga Prijatelji životinja, članica Europske vegetarijanske unije, i ove godine turnejom po hrvatskim gradovima želi potaknuti razvoj ponude za vegetarijance i turiste ekološki, zdravstveno i etički razvijenih pogleda, što je nužno za daljnji turistički i kulturološki razvoj Hrvatske. Na informativnim štandovima potpisivat će se i peticija za uvođenje vegetarijanskih obroka u javne institucije u Hrvatskoj. Peticija se može potpisati i online na www.prijatelji-zivotinja.hr.

Izvor Regional

Post je objavljen 09.08.2008. u 10:15 sati.