Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cnn

Marketing

Najgluplja odredba novog zakona o prometu na cestama



Otkako je stupio na snagu novi zakon o prometu na cestama, svi su se uhvatili kao pijani plota odredbe o 0.5 promila te hoće li se vozač kažnjavati za pijanstvo u slučaju da mu na autu ne radi jedan far. Gotovo nitko nije se uopće bavio jednom drugom odredbom koja je, po mišljenju autora ovog teksta, potpuna idiotarija i unazađivanje sigurnosti u prometu. Radi se o odredbi da se za vrijeme ljetnog računanja vremena po danu ne treba voziti s upaljenim svjetlima.

Razlog za ukidanje takve odredbe su pravdali povećanim zagađenjem, nepostojanjem dokaza da su upaljena svjetla pridonijela povećanoj sigurnosti i navodnoj zbunjenosti stranih turista. Pisci takvog zakona očito nisu nikad vozili nekim lokalnim cestama uz šume ili kroz šumu, jer da su bar jednom vozili shvatili bi koliko je smanjena vidljivost kad iz blještavila dana zađete u hlad guste šume. Slijedećih nekoliko sekundi čovjek je potpuno slijep dok se oči ne priviknu na naglu promjenu jačine svjetla. Slika uz tekst vjerno prikazuje koliko toga vidite u tunelu nakon ulaska po sunčanom danu. Dovoljno za prometnu nesreću.

Štoviše, autor ovog teksta često je vozio autocestom Zagreb – Split i doživio je puno opasnije situacije na dionici gdje se zaredaju tuneli nakon tunela Mala Kapela u pravcu Splita. Kako odredba o upaljenim svjetlima nije obavezna, mnogi vozači zaborave upaliti svjetla pred ulazak u tunel. Kao posljedicu imate da automobili često voze kroz tunel ugašenih svjetala. Svatko tko vozi vrlo lako si može predočiti situaciju u kojoj vozite tunelom i iznenada pored vas projuri automobil kojeg niste vidjeli u retrovizoru jer nije imao upaljena svjetla. Takva situacija je vrlo česta nakon donošenja novog zakona i tempirana je bomba koja samo čeka da negdje eksplodira, a kad eksplodira bit će prekasno jer nesreće u tunelima na autocesti uglavnom su katastrofalne.

Katastrofalne, baš kao i odredba koja dozvoljava vožnju s ugašenim svjetlima. Argument da se s upaljenim svjetlima zbunjivalo turiste koji u svojim zemljama ne moraju voziti s upaljenim svjetlima je potpuno tragikomičan, dok je argument o povećanoj potrošnji zloupotreba prizivanja ekološke svijesti jer na otvorenim cestama automobilski motor nerijetko radi pri skoro punom opterećenju. Za ilustraciju, ako uzmemo da upaljena svjetla troše 200 W, a automobilski motor od 75 kw u prosjeku razvija snagu od 65 kW, dolazimo do računice da je udio potrošnje žarulja u ukupnoj potrošnji automobila 0,3% ili u prijevodu na dionici Zagreb – Split uz prosječnu potrošnju od 8l/100km potrošit će te 1 dcl goriva više. Zar je taj decilitar stvarno vrijedan ljudskih života?

Post je objavljen 31.07.2008. u 09:38 sati.