Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/film

Marketing

Zlatne Arene 55 put ...

su dodijeljene na jubilarnom Pula film festivalu. Iako nisam slijedom događaja mogao nazočiti ovom filmofilskom događaju nisam ostao bez insiderskih informacija. Naime imao sam svoja "dva špijuna" koja su mi telefonski ili smsom prenosila atmosferu i ocjene za pojedine filmove. Nazvao bih ih ljudima od povjerenja, meni slična ukusa u filmove.
Dakle prvo popis proglašenih:

I. Ocjenjivački sud Nacionalnog natjecateljskog programa u sastavu:



Jagoda Kaloper, glumica, predsjednica ocjenjivačkog suda

Nedjeljko Fabrio, književnik, član

Nikica Gilić, filmolog, član

Nikša Kušelj, glumac, član

Martin Tomić, montažer, član



izlaže pojedinosti o dodjeli nagrada igranim filmovima nacionalnog programa 55. festivala igranog filma u Puli:

1. Vjesnikova nagrada Breza za najboljeg debitanta Areti Ćurković dodjeljuje se za glavnu ulogu u filmu „KINO LIKA“, redatelja Dalibora Matanića:
“Za umjetničku hrabrost koja je bila potrebna pri tumačenju dotičnog lika i ljudsku hrabrost pri izlaganju vlastita tijela opasnostima glumačkog zadatka.“
2. Posebna Zlatna Arena Dragi Poldrugaču i Marku Poldrugaču za specijalne efekte u filmu „NIČIJI SIN“ redatelja Arsena Antona Ostojića.
3. Posebna Zlatna Arena Damiru Ključariću i Blažu Andračiću za ton u filmu „NIČIJI SIN“ redatelja Arsena Antona Ostojića.
4. Posebna Zlatna Arena Mojci Gorogranc za masku u filmu „KINO LIKA“, redatelja Dalibora Matanića.
5. Zlatna Arena Željki Franulović za kostimografiju filma „NIJE KRAJ“ redatelja Vinka Brešana.
6. Zlatna Arena Mariju Iveziću za scenografiju u filmu „NIJE KRAJ“ redatelja Vinka Brešana.
7. Zlatna Arena Mati Matišiću za glazbu filma „NIČIJI SIN“ redatelja Arsena Antona Ostojića.
8. Zlatna Arena Sandri Botici Brešan za montažu filma „NIJE KRAJ“ redatelja Vinka Brešana:
“Suptilnim i originalnim montažnim rješenjima u filmu pridonosi njegovoj zanimljivosti i cjelovitosti priče.“
9. Zlatna Arena Davorinu Geclu za kameru u filmu „IZA STAKLA“ redatelja Zrinka Ogreste:
“Pomno komponirana vizualnost u funkciji je svih razina oblikovanja djela, a daje i individualan snimateljev pečat filmu.“
10. Zlatna Arena Leonu Lučevu za najbolju sporednu mušku ulogu u filmu „NIJE KRAJ“ redatelja Vinka Brešana:
“Kompleksno glumačko ostvarenje koje na dojmljiv način ostvaruje individualnost samog lika koji evoluira u destruktora društvene stvarnosti.“
11. Zlatna Arena Alenu Liveriću za najbolju glavnu mušku ulogu u filmu „NIČIJI SIN“ redatelja Arsena Antona Ostojića:
“Glumačka studija širokog raspona ostvarena u trenucima prije definitivnog sloma glavnog junaka, najkompleksniji je izraz kontroverznih struja ljudske svijesti u ratnim i poratnim okolnostima. Riječ je o snažnom i autentičnom glumačkom ostvarenju trajne vrijednosti.“
12. Zlatna Arena Nadi Gačešić-Livaković za najbolju sporednu žensku ulogu u filmu „KINO LIKA“, redatelja Dalibora Matanića:
“Na uvjerljiv način, ekspresivan u jeziku i gesti glumi lik tetke koja oblikuje mišljenje ruralne sredine.“
13. Zlatna Arena Jadranki Đokić za najbolju glavnu žensku ulogu u filmu „IZA STAKLA“ redatelja Zrinka Ogreste:
“Koristeći pun glumački potencijal i snažan unutrašnji naboj ostvaruje vrlo složen i uvjerljiv lik urbane žene izložene kontradikcijama suvremenog društva.“
14. Zlatna Arena Goranu Rušinoviću i Miljenku Jergoviću za scenarij filma „BUICK RIVIERA“ redatelja Gorana Rušinovića:
“Vođena smirenom rukom scenarista dva slučajno susretnuta lika naznačuju ne samo tragiku već dogođenog u posljednjem ratu nego i kontroverze sljedećih generacija.“
15. Zlatna Arena Arsenu Antonu Ostojiću za režiju filma „NIČIJI SIN“:
“Na izuzetno snažan način režija spaja psihološka stanja likova s ritmom filma, kamerom, glazbom i drugim komponentama, ujednačeno obrađujući potresnu filmsku priču. Impresivno filmsko djelo cjelovite strukture koje otvara nova područja kreativnosti u hrvatskoj kinematografiji, posebice u problematiziranju domovinskog rata i njegovih posljedica.“
16. Velika Zlatna Arena za najbolji film Jozi Patljaku, producentu filma „NIČIJI SIN“ redatelja Arsena Antona Ostojića.

II. ZLATNA VRATA PULE - glasovi publike u Areni

Svojim glasovanjem publika u Areni dodijelila je nagradu publike

filmu „NIJE KRAJ “, redatelja Vinka Brešana

1. NIJE KRAJ, redatelja Vinka Brešana 4,66
2. ZAPAMTITE VUKOVAR, redatelja Fadila Hadžića 4,47
3. NIČIJI SIN, redatelja Arsena Antona Ostojića 4,52
4. KINO LIKA, redatelja Dalibora Matanića 3,91
5. IZA STAKLA, redatelja Zrinka Ogreste 3,85
6. BUICK RIVIERA, redatelja Gorana Rušinovića 3,37
7. TRI PRIČE O NESPAVANJU, redatelja Tomislava Radića 3,19



III.Nagrada OKTAVIJAN

Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji hrvatski dugometražni igrani film



1. NIČIJI SIN, redatelja Arsena Antona Ostojića 3,73

2. IZA STAKLA, redatelja Zrinka Ogreste 3,67

3. KINO LIKA, redatelja Dalibora Matanića 3,58

4. BUICK RIVIERA, redatelja Gorana Rušinovića 3,50

5. TRI PRIČE O NESPAVANJU, redatelja Tomislava Radića 3,16

6. NIJE KRAJ, redatelja Vinka Brešana 2,83

7. ZAPAMTITE VUKOVAR, redatelja Fadila Hadžića 2,18



III. Ocjenjivački sud Međunarodnog natjecateljskog programa u sastavu:



Edna Fainaru, predsjednica, novinarka filmskog časopisa Screen International

Joël Chapron, član, predselektor filmova iz Srednje i Istočne Europe u Cannesu
Paz Lázaro članica, programska menadžerica programa Panorama Berlinalea

Fernanda Silva, član, ravnateljica Festivala Festroia u portugalskom gradu Setúbalu

Phillip Bergson, član, britanski filmski kritičar



dodijelio je sljedeće nagrade:

1. Zlatna Arena za najbolju glavnu ulogu dodjeljuje se glumici Liu Weiwei u filmu “Vjeruj u ljubav“ u režiji Wanga Xiaoshuaija.

Liu Weiwei blista u odličnom četveročlanom glumačkom ansamblu te komorne drame, uspješno iskazuje najbolniji sukob između majčinstva i želja žene na vrlo suzdržan a ipak moćan način.



2. Zlatna Arena za najboljeg redatelja dodjeljuje se redatelju Mikeu Leighu za film Happy-Go-Lucky.

Nagrada za najboljeg redatelja dodjeljuje se Mikeu Leighu za prodoran pogled u urbani život današnjeg Londona koji odražava i stanje u bilo kojem velikom gradu u kojem su ljudi otuđeni, ogorčeni i ksenofobični. U briljantnom obratu Leighu uspijeva ubrizgati dobri duh optimizma i velikodušnosti te stoga i nade za sve ljude.



3. Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se filmu „Dvostruka ljubav“ redatelja Claudea Chabrola.

„Dvostruka ljubav“ jednoglasno je proglašena najboljim filmom zbog zapanjujućeg portreta strastvenih odnosa između mlade djevojke i dvojice muškaraca različitih dobi i društvenog položaja, ujedinjujući sve filmske elemente: zanatski vješto oblikovani scenarij, izuzetne izvedbe, odličnu glazbu i majstorsku režiju s rafiniranim smislom za humor u tvorbi sjajnog filma.



Zlatne Arene će članovi Ocjenjivačkog suda naknado osobno uručiti nagrađenim autorima



IV. Žiri mladih filmofila u sastavu:



Rafaela Petrović, članica

Irena Škorić, članica

Goran Ribarić, član



dodijelio je sljedeće nagrade:

1. Nagradu Žirija mladih filmofila za najbolji film Međunarodnog natjecateljskog programa filmu NEPOZNATA talijanskog redatelja Giuseppea Tornatorea.
2. Nagradu Žirija mladih filmofila za najbolji film Nacionalnog natjecateljskog programa filmu IZA STAKLA redatelja Zrinka Ogreste.


... dodao bih kako je film sa najviše Zlatnih Arena bio Ostojićev "Ničiji sin" (ukupno 6), dok mu za leđima puše Brešan sa svojim filmom "Nije kraj" (4+1, ili četiri Zlatne Arene i nagrada publike). Tu nije ništa manje značajna je i nagrada mladih filmofila koji su dodijelili nagradu Ogrestinom "Iza stakla" koji će se prikazati i na ovogodišnjem Motovunu i ako je za vjerovati mladim nadama hrvatskog filma, tako će se vjerojatno i svidjeti ipak mlađoj publici MFF-a.
Moji insideri su mi dojavili da je sasvim zasluženo dobio toliko nagrada Ostojić i da je posrijedi jedan izvrstan film. Također su bili i više nego zadovoljni Brešanovim filmom, dok ih je "Buick riviera" razočarao svojim meta jezikom. Dakle ovo što vam prenosim jest nekakav reprezent glasa naroda.
Mene pak s druge strane veseli nekoliko činjenica. Prva je da ću kako izgleda imati ove godine šta za gledati od hrvatskog filma. Drugo da se ne dižu tenzije između dva istarska festivala te da je ove godine došlo do svojevrsnog revivala Pule gdje ljudi dolaze i gledaju filmove. Koliko sam vidio ne smetaju ih vremenske prilike i to je ono bitno. Nema festivala bez publike i ove godine došlo je konačno do pomaka. Naravno da je svemu tome pomogla i činjenica da su karte bile simboličnih 10 kuna, ali da nije bilo dobrog programa bio bi to pucanj u prazno. Veseli me to jer ljudi ponovno uživaju u filmu, areni i Puli. I to ona stvarno zaslužuje.

Post je objavljen 27.07.2008. u 12:01 sati.