Godinu dana nakon nesreće vojnog helikoptera u Vukovaru, stručno povjerenstvo zaključilo je da je spužva (laički rečeno, u biti se radi o zvučnoj izolaciji) ugrađena mimo svih propisa, krivac za rušenje helikoptera i pogibiju troje ljudi. O svim detaljima i slijedu događaja koji su se odigrali na tom kobnom letu pročitajte više na blogu magistra Tina Jelavića u tekstovima pod nazivom Zaključak istrage pada helikoptera H-253 i Ljudi izginuše, a njemu druga fotelja... Posebno je zanimljiv detalj da je remont helikoptera koji se srušio bio obavljen 2005. za mandata Berislava Rončevića.
Mi ćemo ovdje samo malo nadopuniti prvi tekst gdje se autor bloga 012station.bloger.hr prisjeća izjave tadašnjeg ministra obrane Berislava Rončevića da bi ponudio ostavku kad bi uzrok nesreće bio tehnički kvar. Mi smo se dali malo u pretraživanje naše video arhive, kad se već to nije sjetila navodno javna televizija HRT, pa smo iz njihove emisije Fokus od 10. Srpnja 2007. našli izjavu Berislava Rončevića koju vam ovdje prezentiramo, gdje je Rončević jasno izjavio da bi ponudio ostavku kad bi se ustanovila da je neadekvatno održavanje uzrok pada.
Ali… ima tu jedna kvaka. Rončević nije više ministar obrane već je sad ministar policije. Tehnički gledano Rončević nema zašto ponuditi ostavku kad već odavno nije ministar obrane, a moralna ostavka i onako nije opcija jer se ta riječ ne nalazi u HDZ-ovom riječniku. I za kraj, ovdje prenosimo jedan dio iz teksta Ljudi izginuše, a njemu druga fotelja... gdje se na žalost najbolje ocrtava HDZ-ova briga za HRZ i kako je flota vojnih zrakoplova pretvorena u taksije za guzice političara.
Vjerovali ili ne, ali dosta dugo smo imali više ispravnih "salonki" od normalnih vojnih mašina. Uz deset radnih pegaza Mi-8 MTV-1 koje su preživjele rat i poraće, imali smo čak osam "salonki" tj. mašina za prijevoz državnih dužnosnika iliti ga VIP osoba. Ako ne vjerujete pogledajte ovu stranicu i uvjerite se sami. Konkretno, ne borbeno i protupožarno ne uporabljive mašine bile su one sa sljedećim registracijama; H-215, H-253 w/o'97, H-253 (H-214) w/o 07, H-254 (9A-HRH), H-102 s/o'99, H-274 (H-104), H-275 (H-105) i H-276 (H-106). Plavo-boldane registracije otkrivaju nam još jednu bitnu stvar. To su naime mašine na kojima je 2005. godine izvršen remont i produžen resurs. Pa je od ukupno deset tada remontiranih mašina, čak šest bilo salonki, a samo četiri prava "radna konja". Među njima se našla i "pokojna" registracija H-253, koja je ranije zahvaljujući HDZ-ovsko/Monitorskim vezama prizvana iz pakla ranijeg udesa i žaračem utisnuta preko neokaljane H-214. Da bi ergela mogla preko granice kad im se sprdne, bez posebnih najava SFOR-u.
Post je objavljen 21.07.2008. u 10:21 sati.