Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/matesimundic

Marketing

2. srpnja 2008. Am 5, 14-15.21-24; Ps 50, 7-17; Mt 8, 28-34


Tražite dobro, a ne zlo, da biste živjeli, i da Jahve, Bog nad Vojskama, odista s vama bude kao što velite da jest. Mrzite zlo, ljubite dobro, držite pravicu na gradskim vratima, pa će se možda Jahve, Bog nad Vojskama, smilovat' ostatku Josipovu. (Am 5, 14-15)

Već treći dan zaredom u prvom čitanju slušamo riječi proroka Amosa. On je bio naročito osjetljiv na pitanja pravde i pravice. Božja nam riječ preko proroka Amosa govori da je Bogu važnija društvena pravda i međuljudska solidarnost, negoli obredna savršenost. Bog nije kao čovjek kojega ja mogu potkupiti, pa nek’ zažmiri na oba oka i previdi zlo koje činim. Ako je moje bogoslužje slično mitu, onda sam ja korumpiran, a ne Bog!

Podsjetimo se što Katekizam Katoličke Crkve ukratko kaže o društvenoj pravednosti: Poštivanje ljudske osobe vodi tome da u drugomu promatramo "svoj drugi ja". ... Jednako dostojanstvo ljudskih osoba traži napor za smanjenjem pretjeranih društvenih i ekonomskih nejednakosti. Solidarnost je prava kršćanska krepost. (KKC 1943-1948) Tako kaže katekizam.

Solidarnost je drugo ime za ljubav. Bog je iskazao solidarnost s ljudima, poslavši na zemlju svoga Sina. Jedinorođeni Sin Božji, Isus iz Nazareta, čovjeku u svemu jednak osim u grijehu, iskazuje solidarnost s ljudima. Poslušajmo svetog Petra: Riječ posla sinovima Izraelovim navješćujući im evanđelje: mir po Isusu Kristu; on je Gospodar sviju. Vi znate što se događalo po svoj Judeji, počevši od Galileje, nakon krštenja koje je propovijedao Ivan: kako Isusa iz Nazareta Bog pomaza Duhom Svetim i snagom, njega koji je, jer Bog bijaše s njime, prošao zemljom čineći dobro i ozdravljajući sve kojima bijaše ovladao đavao. (Dj 10, 36-38)

O tome kako je Gospodin prošao zemljom čineći dobro, kako je ozdravljao bolesne, napose one kojima bijaše ovladao đavao, čujemo u današnjem evanđelju. Ono nam donosi izvješće o egzorcizmu, kojeg Isus čini nad dvojicom opsjednutih, istjeravši zloduhe u krdo svinja. Svinja je u semitskim narodima simbol nečistoće, životinja koju je zabranjeno jesti, stoga nije čudno što se krdo strovaljuje niz obronak u more. Ta nam slika poručuje što se događa kad Isus uđe u nečiji život. Svaki grijeh biva oprošten, krivnja je potopljena u vodama krštenja, smrt je uništena, a darovan je novi život.

Čudno je ponašanje ljudi koji mole Isusa da ode iz toga kraja, njima kao da su važnije svinje od zdravlja i slobode koju Isus dade onoj dvojici. Oni svojim postupkom najavljuju što će se dogoditi s Isusom u vrijeme njegove muke, kad svojima dođe, a njegovi ga ne primiše.

Naišao sam ovih dana na lijepi ulomak don Živka Kustića o tajni zla u svijetu. Poslušajmo dio njegove jutarnje propovijedi: Svijet i život kao da su nalik rastrganom skupocjenom tkanju. Vidi se da je tkano s nekim naumom, još se prepoznaju tragovi duboko utisnutog smisla, ali sve je poremećeno – baš kao gruba rastrgana krpa. Odakle taj poremećaj? Kakva je to diverzija već u iskonu rastrgala niti smisla svemira i ljudske sudbine? Govorim o grijehu i zakonu, ali odakle toliki grijeh i odakle tolika nemoć Zakona?

Post je objavljen 09.07.2008. u 23:01 sati.