Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bellistra

Marketing

Tražimo li dlaku ...

...u jaju ili jednostavno želimo biti perfekcionisti ??

Vidim ,gledam , čitam ili jednostavno ..konzumiram...turizam u njegovim raznim oblicima,kao običan konzument..... dakako....e'



Ali mi očito nemamo pametnija posla....

...i baš me zanima da li primjerice jedan Maroko,Tunis,Egipat,Turska,Španjolska ili nepadamisad na pamet koja turistički razvikana zemlja ima nešto slično u svojim "zakonima"...a imaju ohohoj više turizma od nas.....
...napose kad na nekom njihovom priručnom štandu (ako se takvim uopće može zvati) naručite nekakvo njihovo tradicionalno jelo...za kojeg neznate ni od čega se sastoji...a kamo li ima li ...npr...alergene???

Ovaj prilog je pejstan iz Glasa Istre...pa nije na odmet pročitat...

...nikad se ne zna...u kojem zecu leži grm...

...jer neki misle da znaju...a drugi znaju da misle...e'





POČELA PRIMJENA PRAVILNIKA O OZNAČAVANJU HRANE - UGOSTITELJI VRLO ZBUNJENI

Uz tanjur - hrpa papira

Kada je gost tražio, i prije su ga ugostitelji informirali o porijeklu namirnica, ali za informiranje o alergenima nismo stručni. Ako smo turistička zemlja, nemojmo izmišljati toplu vodu, već se ugledajmo na druge turističke zemlje, kaže Vili Šaina, predsjednik Ceha ugostitelja pri HGK-u



RIJEKA -
Odakle su vam škampi, je li riža strana ili domaća, ima li alergena u ovom jelu? Niz je pitanja gostiju na koja od početka tjedna ugostitelji u Hrvatskoj odgovor moraju dati u - pisanom obliku. Točnije, moraju odgovoriti dajući na uvid ili fakturu o nabavci namirnice ili pak deklaraciju s pakiranja i to prema novom Pravilniku o označavanju, reklamiranju i prezentiranju hrane. Oko pravilnika koji se primjenjuje od 30. lipnja još se tijekom njegova donošenja digla poprilična bura te je uvažen prijedlog Ceha ugostitelja pri Hrvatskoj obrtničkoj komori da se informacije ne navode na menijima jer bi to značilo njihovo svakodnevno ažuriranje i pisanje pravih knjiga. No, i uz te prilagodbe, prisutna je osjetna zbunjenost i nesnalaženje među ugostiteljima. A i samo Ministarstvo poljoprivrede je tek nedavno dalo uputu o načinu provođenja obveza definiranih člankom 3. stavkom 6. pravilnika, odnosno o tome što ugostitelje očekuje.

O alergenima s Japancima

Prema uputi Ministarstva, informacija o zemlji podrijetla glavnog sastojka hrane daje se prilikom nuđenja hrane, usmeno ili, ukoliko je to primjenjivo, u pisanom obliku na jelovnicima ili cjenicima. Informacijom se smatra i obavijest potrošaču prilikom nuđenja hrane, tj. da je ugostiteljski djelatnik spreman pružiti dodatne informacije kao što su zemlja podrijetla i prisutni alergeni sastojci, ukoliko potrošač to želi. Ugostiteljski djelatnici, dakle, moraju informirati potrošače o prisutnim alergenima u jelu koje naručuju ako to gost zatraži.
U Cehu ugostitelja Hrvatske gospodarske komore navode da su od početka bili uključeni u donošenje pravilnika te pojašnjavaju da je na ugostitelju da informaciju pruži na upit gosta, no kažu da to nije ništa novo.
- Ako je gost tražio da mu se kaže odakle je namirnica, i prije su ugostitelji koji drže do sebe i kvalitete prezentirali informaciju. Nas, međutim, brine informiranje o alergenima. Mi nismo stručne osobe. Ugostitelji podržavaju ovakvo uvođenje reda, no prije primjene svakog pravilnika, pa i ovog, treba predvidjeti prijelazno razdoblje da bi se educirali vlasnici i osoblje koje sve to mora prezentirati gostu, kaže Vili Šaina, predsjednik Ceha ugostitelja pri HGK-u, postavljajući pitanje tko će moguće alergene u jelima objasniti kineskom ili japanskom gostu.
- Ako smo turistička zemlja, nemojmo izmišljati toplu vodu, već se ugledajmo na susjedne zapadnoeuropske turističke zemlje. Cijela ta priča u praksi će izgledati ovako: gost će doći u restoran, naručiti jelo, a konobar će ga morati pitati je li alergičan na ovo ili ono. Ponavljam, ne smijemo sakrivati porijeklo hrane, uvijek smo za zaštitu gosta, ali smatram da bi to trebalo učiniti na neki drugi način, zaključuje Šaina te dodaje da se trebalo dati godinu dana za prilagodbu novim propisima.

Kancelarije na stolovima

Danko Borovina, poznati riječki restorater i predsjednik riječkog Udruženja ugostitelja, kaže da u prvih nekoliko dana primjene nije bilo slučajeva da gosti traže na uvid dokumentaciju o namirnicama te napominje da nova regulativa znači pretvaranje stolova za posluživanje u kancelarijske stolove.
- Naravno da nam je svima u interesu da gost mora znati što konzumira i da to podržavamo, međutim oni koji propisuju zakone ponovo ne ulaze u samu problematiku u praksi. U ovom slučaju to znači mnoštvo papirologije. Moramo znati da konobaru koji i ovako teško radi, a mora biti nasmijan i na usluzi gostima, može doći grupa od dvadeset gostiju od kojih će svi naručiti različita jela i tražiti da im se pokažu računi. U svakom slučaju treba uspostaviti red, međutim svi smo svjesni da je ovo krivo vrijeme, u glavnoj sezoni će ovo stvoriti dodatno opterećenje u radu i nesnalaženje, kaže riječki ugostitelj.

Alenka JURIČIĆ

Kazne i do 70 tisuća kuna

Primjenu ovih propisa kontroliraju gospodarski inspektori Državnog inspektorata u sklopu redovitih inspekcijskih nadzora ugostiteljskih objekata, kažu u Državnom inspektoratu. Inače, sama kontrola bi se trebala provoditi izravno, dakle na način da nadležna inspekcija naruči jelo, a prije toga treba iskaznicom dokazati identitet i svoju nadležnost ugostiteljskom djelatniku, ili pak neizravno, prateći narudžbu treće osobe. Kazne za obrtnike su do 10 tisuća kuna, a za pravne osobe čak do 70 tisuća kuna.

Post je objavljen 09.07.2008. u 11:06 sati.