Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/radiopurger

Marketing

Autocesta Rijeka - Zagreb

"Autocesta" RI-ZG je cesta smrti, to znaju svi koji su se njome vozili, a pogotovo obitelji poginulih. Za primjer, svi se sjećamo stravične nesreće kod tunela Sopač, kad je psihopat iz Siska preticao pred tunelom i ubio, ako se dobro sjećam, majku i dijete nakon što su se auti zapalili. Čovjek nije trebao ni imati dozvolu, istina, ali jedna stvar je promakla svim novinama i televizijama. Čovjek je preticao na isprekidanoj crti. Makar su svi mediji sugerirali da je vozač kriv, činjenica je da je preticanje dozvoljeno sve do pedesetak metara pred tunelom. Pri brzini od 100 km/h se ta udaljenost prijeđe u nešto više od 2 sekunde. Zato normalni projektanti ne stavljaju isprekidanu crtu ispred tunela, jer je to potpuno suludo.

Cijela "autocesta" je izgrađena kao da su je radile 3-4 različite tvrtke bez zajedničkog plana. Suženja, proširenja, to je manje-više normalno kad je cesta u izgradnji. Ali, prometna signalizacija nije usaglašena. Kao da su prometnu signalizaciju postavljali NKV radnici tek toliko da ih neki auto ne pregazi dok rade. To je vjerojatno i istina, jer nikakvog plana tu nema. Svi znakovi su različiti. Od Rijeke do Zagreba, ili obrnuto, čovjek će naići na pedesetak različitih signalizacija, bar po 3-4 različite za istu stvar, jedan potpuno neosvijetljen tunel, lampice raznih boja, rebraste pune crte ili skoro nevidljive pune crte, svijetleće prometne znakove ili iskrivljene znakove pored ceste, osvijetljene dijelove ceste, potpuno mračne dijelove ceste, odvojke u kojima je prelako otići u krivom smjeru, pune crte na mjestu gdje se lako pretiče, isprekidane crte na opasnom mjestu, isprekidane crte ispred tunela...ima svega. Prava avantura.

Još jednom ponavljam, nagla suženja ceste i nepostojanje zaustavne trake su manje-više normalni kad je cesta u izgradnji. Ali signalizaciju su postavljali idioti, i to bez plana. Prema tome se može zaključiti i da je izvođač (naručitelj?) radova ili idiot ili ga jednostavno nije briga za ljudske živote. Cesta je odlična kad se ministar slavodobitno njome proveze po danu, kad nema ni drugih auta na cesti. Neka proba isto učiniti po kišnoj noći uz vjetar koji na toj cesti često puše. Tko ne pozna cestu napamet - signalizacija mu neće pomoći, nego će ga samo zbuniti. Zamislite dva zbunjena auta kako jure jedan prema drugom na dvosmjernoj cesti po mraku. Ne treba zamišljati, ima članaka u novinama. Nijedan nije optužio signalizaciju koja ne da je loša, nego izravno ugrožava živote. Nitko nije odgovoran.

Naravno, AC Rijeka-Zagreb naplaćuje punu cijenu cestarine od 56 Kn. Ali, samo je možda polovina puta autocesta, ostalo je brza cesta. I to brza cesta katastrofalne kvalitete signalizacije. Jedino što AC može opravdati za tu cestarinu je da, kad AC bude završena, naplate veću cijenu, sugerirajući da je ova bila niža baš zato jer je AC bila u izgradnji.

U pravno dobro ustrojenoj državi bi se nakon svake od nesreća na AC Rijeka-Zagreb povela istraga protiv projektanta, jer se za veliki broj tih nesreća može kriviti prometna signalizacija. Uostalom, povela bi se istraga čim bi se primijetilo da cesta ne valja. Ne treba čekati da netko pogine. Ali, kod nas ne samo da nema istrage, nego su projektanti, izvođači i naručitelji zaštićeni kao lički medvjedi jer se sve radi po političkoj liniji. Građani pogibaju zbog korumpiranih političara koji grade cestu. I misle da su iznad zakona. Nije ni čudno da misle da su iznad zakona, jer su oni i napisali faličan Ustav, zakone s rupama koje iskorištavaju poput najiskusnijih jazavaca, a uostalom kontroliraju i pravosuđe koje je tu samo da njih zaštiti. Pravda nije važna. Dok god i građane nije briga jedne za druge nego samo za vlastitu guzicu, i dok god se dijele po političkom mišljenju, vlast će se i moći ovako ponašati. Lako je manipulirati ovcama jer ovce nije briga jednu za drugu. Mislite da nijedna od obitelji unesrećenih na AC Rijeka-Zagreb nije pokušala na neki način inkriminirati projektanta? Spriječiti da se nekome ne dogodi isto? Ja mislim da su svi došli na tu ideju, i ili probali pa odustali, ili nisu ni probali jer znaju da se ne može protiv ovog šugavog establišmenta koji je došao ne znam otkud. U svakom slučaju, pravde nema i cesta ostaje katastrofalna.

U usporedbi sa starom cestom, na kojoj se potroši više benzina i do odredišta se dolazi nešto sporije (ali se može nešto i pojesti usput), a na kojoj su jedina opasnost srne i jeleni, a nema ni cestarine, AC Rijeka-Zagreb je samo za ljude kojima se žuri dovoljno da stave vlastitu glavu (i glave svoje obitelji) u torbu. Većina ljudi smatra "neću ja pogriješiti". Nećeš, ali hoće onaj bogatun iz drugog smjera koji priča na mobitel i ima auto duplo teži od tvog.

Post je objavljen 08.07.2008. u 17:53 sati.