Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hrhb

Marketing

Dragi prijatelji,



zamislite kada bi se 100 kršćana u vašoj zemlji obratilo medijima u svezi s nekim od pitanjâ koja su nama kršćanima danas toliko važna. Bilo da je riječ o pismu uredniku, o telefonskome pozivu nekoj radijskoj ili TV emisiji, ili možda tek osobnom razgovoru s novinarom, područje javne rasprave u vašoj zemlji sasvim bi drugačije izgledalo!



Mediji djeluju kao megafon mišljenjâ. Kršćanski glas pritom ne smije izostati!



Istina jest: mediji u Europi češće su neprijateljski negoli prijateljski nastrojeni prema kršćanstvu. Unatoč tome, kršćanski se glas uglavnom ne može utišati, već mu se nudi platforma kako bi izrazilo ono što ga muči. Iskoristimo tu mogućnost.



U tekstu koji slijedi, nudimo različite mogućnosti suradnje s medijima. U interesu kratkoće, nećemo ulaziti u pojedinosti, ali ćemo vam zato ponuditi dovoljno ključnih riječi.



Za obnovljenu kršćansku Europu,



Vaša bečka ekipa Europe za Krista



PS: Hvala vam što svakodnevno molite za kršćansku Europu!



- * - * - * - *- * - * - *- * - * - *- * - * - *- * - * - *- * - * - *- * - * - *- * - * - *- * -



Kršćanski glas u megafonu medijâ



sastavio Martin Kugler, uz posebnu zahvalu Marin Instituteu, Kalifornija, SAD, koji je pridonijeo nekim dijelovima ovoga teksta.



Postoje brojni djelotvorni načini suradnje s medijima. U nastavku vam nudimo neke kojima se može poslužiti svatko, čak i ako to dosada još niste činili, niti imate organizaciju u čije biste ime mogli govoriti.



Napišite pismo uredniku ili gostu-uredniku.



Nazovite neku radijsku (ili TV) emisiju.



Radijski i TV-program ima široku publiku. Za one koji se u njemu javljaju, smatra se kako zastupaju mišljenje određena dijela stanovništva. Stoga samim time što iskazujete svoje mišljenje "između redova" pitanja što ste ga postavili, već na neki način utječete na javno mnijenje. Postavljajući domišljato pitanje, možda ćete uspjeti točno utvrditi boljku i tako publiku skloniti na svoju stranu.

Primjer:

u raspravi o brizi za djecu, raspravlja se isključivo o tome kako žene svakako moraju biti dijelom radne snage.

Postavite sljedeće pitanje: “Majka sam dvoje male djece. Svaki puta kada se vratim kući nakon što sam nešto morala obaviti, primjećujem koliko im je drago što sam ponovno tu. Željela bih upitati ne bi li možda u ovu raspravu valjalo uključiti pitanje dobrobiti naše djece. Ne bismo li trebali iznaći rješenja koja našoj maloj djeci osiguravaju bezbrižan život?”

Zapamtite:

· cilj vam je zadobiti pozornost publike. Ne brinite se za odgovor gosta u emisiji kojemu ste pitanje postavili.

· Vaše riječi moraju biti kratke, vjerodostojne, upućene te predstavljati pravo pitanje, a ne iskaz, kako biste zadobili simpatije publike.



Davanje intervjua.


Utvrđivanje teme

Važno je dobro promisliti o najboljem načinu razgovaranja o pitanju koje vas zanima s medijima. Jedan od ključeva uspješna zagovaranja neke teme putem medijâ jest znati točno što želite reći, kako najbolje iznijeti svoj stav te do koga želite doprijeti svojom porukom. Razmislite o svim ljudima koje gledate na TV-u i slušate na radiju. Oni uspješno iznose svoje stavove — jasnim izražavanjem i kratkim rečenicama prenose svoju poruku te nerijetko glavni stav naglašavaju ponavljajući ga nekoliko puta.

Evo nekih pitanja na koja si morate odgovoriti jasno, jezgrovito, i uvjerljivo, prije obraćanja medijima.

· O čemu je točno riječ?

Napišite iskaz u kojem se jasno iznosi o čemu je točno riječ — u najviše dvije rečenice. Razmislite o jeziku kojim se pritom služite — je li jasan i izravan? Izbjegavate li izraze što ih publika možda neće razumjeti?

· Što želite promijeniti?

Zapišite koje biste točno rezultate željeli postići — u najviše dvije rečenice. Što točno tražite?

· Tko može izvršiti promjenu koju zahtijevate?

Utvrdite primatelja/primatelje svoje poruke. Tražite li da npr. neki proizvođač piva prestane s promičbenom kampanjom koja je upućena maloljetnicima? (U tom slučaju možete od urednika programa tražiti neka prestane emitirati reklame. Jednako tako možete potaknuti svoje susjede neka izvrše pritisak na lokalne prodavaonice da ne oglašavaju sporni proizvod.)

· Ostanite usredotočeni na poruku koju želite prenijeti

Nakon što ste utvrdili temu, možete vježbati kako se nje i držati. To znači kako se uvijek morate vraćati na glavno pitanje, njegovo rješenje, kao i onoga od kojega tražite neka nešto poduzme — upravo nalik na "pokvarenu ploču". Iako vam se služenje istim jezikom može učiniti dosadnim, upravo je to način kako ćete sastaviti dosljednu poruku kojom ćete prenijeti točno ono što želite. Jasna i upečatljiva poruka osigurat će vašem pitanju pozornost i potporu.

· Stavite na papir

Zabilježite na papirić, što ćete ga imati uz sebe, tri ključne točke koje želite iznijeti. Čak se i vrlo iskusni odvjetnici služe tom tehnikom kako bi se držali teme. Ako imate vremena, ne oklijevajte ponoviti glavnu poruku.

· Vježbanje

Vježbajte izgovaranje svoje poruke naglas pred ogledalom, ili – što je još bolje – prijateljima ili članovima obitelji. Promijenite riječi koje vam je eventualno teško izgovoriti. Mijenjajte svoju poruku, sve dok vam prijatelji točno ne shvate što želite i zašto. Ako je moguće, zamolite nekoga neka se stavi u ulogu izvjestitelja koji vam postavlja pitanja.

· Ponavljajte, ponavljajte, ponavljajte

Držite se poruke što je želite prenijeti. Novinari često ponavljaju pitanja koja nisu ključna za ono što želite prenijeti. Ne odgovarajte na pitanja koja će vas udaljiti od glavne teme. Zapamtite sljedeće načelo OPP: odgovor – prijelaz – poruka. Dopušteno je ponavljati zbog čega je vaš cilj važan, kao i argument koji tome ide u prilog.

· Ostanite mirni, jer ćete samo tako biti uvjerljivi

Ne zaboravite zadržati vanjsku mirnoću, čak i ako ste u sebi uzrujani, ili pak ljutiti. Ponekad ćete se možda naći pred protivnicima, pa čak i novinarima, koji će vaše napore ismijavati i banalizirati. Ostanite mirni i držite se svoje poruke.

· Na negativne optužbe odgovarajte jasno te se smjesta vratite na svoju poruku

Primjer: pitanje: “Čini se kako se kršćani redovito protive kada se ljudi oslobađaju moralnih obveza. Smatrate li vi kršćani spolnost nečim prljavim?”

Odgovor: Ne, nipošto. Kršćani spolnost i spolnu ljubav smatraju prekrasnim dijelom svakog ljudskog bića. U Bibliji stoji: i Bog, stvorivši ih, vidje da je dobro. Mi se protivimo zlorabljanju spolnosti, koja je u konačnici zlorabljanje ljudske osobe. Biti iskorišten protivi se slobodi. Vjerujem kako je, da bismo bili u potpunosti slobodni, našoj spolnosti potrebno okružje predane ljubavi.”



Izgrađivanje odnosâ s medijima



Izgrađivanje odnosâ ključno je za uspješnost svakog pokušaja zagovaranja nekog pitanja putem medijâ. Ako se dovoljno potrudite, bit ćete vjerodostojan izvor podataka te će vas zajednica doživjeti kao stručnjaka za to pitanje.

· Otkrijte koji se novinar bavi sličnim pitanjima.

· Pošaljite mu e-mail, pristojno se predstavite te njegujte uspostavljeni odnos podastiranjem podataka o – primjerice - rezultatima anketa, mjesnim događanjima i ostalim stvarima koje mogu biti predmetom vijesti. Ako je moguće, pohvalite neke njegove/njezine najbolje članke, ili pak emisije.

· Pripravite popis osoba za doticaj u medijima: bit će vam potreban popis osoba za doticaj u medijima, kako biste bili pripravni uputiti poziv uvijek kada se pojavi kakva prigoda za promicanje vašega pitanja.



Izjava za tisak

Ako govorite u ime neke nevladine organizacije (NVO), ili pak velikog broja ljudi, razmotrite mogućnost upućivanja izjave za tisak, kada se pojavi neka osobita vijest što biste je željeli prenijeti.



Zapamtite:

· dnevnom su listu svi podatci za sutrašnje izdanje potrebni najkasnije do 14 sati (2 sata poslijepodne) prethodnoga dana. Svim su medijima potrebne vijesti, a ne samo mišljenja. Upotrijebite brojke i činjenice u prilog svojoj poruci. Novinari vole polemike samo ako su sjajne.

· Izjava za tisak mora biti kratka (najviše jednu stranicu), sadržati dobar naslov, podnaslov, datum, ime i podatke za doticaj. Novinari svakoga dana primaju previše informacija. Radi toga uglavnom čitaju samo početak. Ako im privuče pozornost, onda čitaju dalje.

· Izjava za tisak mora biti napisana tako da je novinar može kopirati i prenijeti kao članak. Mora sadržati sve podatke, navedene novinarskim redosljedom.

· Najbolje bi bilo izjavu za tisak e-mailom uputiti novinarima koji se bave vašim pitanjem. Ako to nije moguće, uputite je na glavnu e-mail adresu. Pokušajte pronaći neku NVO, ili pak skupinu istaknutih ljudi, te je pošaljite u njihovo ime.

· Osnovnu informaciju uputite također i nacionalnoj tiskovnoj agenciji. Ako je pitanje posebno zanimljivo, oni će ga u vaše ime proslijediti svima.

Marin Institute ljubezno nam je ponudio korištenje njihovim izvrstnim brendom „Action Packs“ za naša „Pisma za Europu“. Pronaći ih možete na sljedećoj web stranici: www.marininstitute.org.



Post je objavljen 02.07.2008. u 01:40 sati.