Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/svijetuboci

Marketing

Muftija Ivan Paša Čičak

Kaže Ivan Zvonimir Čičak u svom prepametnom dnevniku, nazvanom Dnevnik s margine u subotnjem Jutarnjem listu ovako:

Svaki dan čitam o tom nesretnom Thompsonu i o bijesnim napadama njegovih protivnika, koji su vrlo često prekomjerno uvredljivi i neargumentirani, a sve to zbog političke pozicije tog pjevača. No nisam pročitao nijedan ozbiljan kritički tekst koji bi se pozabavio Severininim bljuvotinama i njezinim uvredljivim ponašanjem prema svim velikim religijima na ovom prostoru. Nije problem u tome što je njezina pjesma "Gas gas" jugoprostački galimantijaš namijenjen posebnim kategorijama stanovnika na području cijele Jugoslavije, tekstom te pjesme, ali i glazbom ona sebe spušta na dno s kojega je teško tonuti. Sama vulgarana prostačka zloupotreba lika Djevice Marije svilenoguzom i sisatom ikonografijom govori o tome da je kod Seve sve moguće: Od pornoševe do ponižavanja najvećih vrijednosti i vrednota najvećeg dijela pučanstava u Hrvatskoj.

I garnira to sve upravo jezivom završnom rečenicom:

Da je to napravljeno u islamskom svijetu, letjele bi fetve sa svih strana.

E sad na stranu to što bi mi prvo trebalo objasniti što to znači jugoprostački(valjda prosti vic porijeklom iz Valjeva) ili pornoševa( Čičak je djecu valjda napravio čednom ševom), ali ovakvu gadariju dugo ne pročitah. Ruku na srce nisam nikad osobito cijenio IZČa jer ga smatram klasičnim primjerom samodopadnog intelektualca, koji uglavnom to što radi, u maniri većine političara radi zbog vlastite promocije, ali ajde rekoh lik je robijao zbog nekih ideja, bio predsjednik HHO-a, stradalnik, intelektualac, valjda i nije takva budala, pa i ne može se poreći da je u nekim situacijama, kao u slučaju demonstracija oko 101-ce, odigrao pozitivnu ulogu.

Međutim, nakon ovakvog nečega, to je jedini epitet kojim ga mogu opisati.

Dakle, sad opet bacite pogled na zadnju rečenicu citiranog pasusa.

Da je to napravljeno u islamskom svijetu, letjele bi fetve sa svih strana.

Prvo definicija fetve po Hrvatskom enciklopedijskom rječniku u redakciji Vladimira Anića

Fetva ž { G mn fetava/-i} isl. Pravno mišljenje ili uputa koju daje muftija kako da se riješi neki šerijatski problem ; arap. fatwa

No dakle, eto kako bi problem riješio muftija Čičak. Osjećate li u toj njegovoj rečenici istinsku žal što eto- taj demokrat i borac za ljudska prava ne živi u islamskom svijetu i to ne bilo kojem, nego onom u kojem muftije kao od šale bacaju fetve na sve strane. Ili osjećate njegov žal, što recimo nismo u 17. stoljeću i što sirota Seve nije salemska vještica, a ne lokalna pevaljka, pa da je s guštom može baciti na vješala jer je općila s đavolom, zajebavala se s djevicom Marijom i još k tome, a to joj je valjda najveći grijeh, snimila album za jugoprostake i posebne kategorije ljudi na prostorima bivše Jugoslavije. A sudac Danforth, pardon Čičak stoji s leptir-mašnom i lulom i saopćava Sevi njen preveliki grijeh, i čeka da je neki dželat u poderanim krpama,(državni poslovi su uvijek bilo skromno plaćeni), skrati za tu lijepu glavu(i svilenoguzo tijelo ma što god to značilo), što joj je naravno otegotna okolnost.

Jer naravno da je Severinin album papazjanija bez glave i repe, i jest da je napravljen za ciljanu publiku(a koji nije?) i jest da je uglavnom neukusan i kičast, te da vjerovatno može čak povrijediti vjerske osjećaje građana, pogotovo one koji shvaćaju sve tako ozbiljno.

I baš zato ću ja reći- pa što s onda s tim? Nije li to smisao demokracije i slobode govora, te u krajnjoj liniji autorskog izričaja, kakav god on bio? I može li Severinin koncept neki istinski vjernik doživjeti kao pravu uvredu? Ili ga naprosto, jedino logično, treba ignorirati?

U krajnjoj liniji može Čičak(znači govorim o čovjeku koji je robijao zbog zagovaranja demokratskih ideja i bivšem predsjedniku HHOa) sve to smatrati neukusom i papzjanijom, ali zar je to razlog na nedvosmisleno i izravno pozivanje na ni više ni manje nego- fetvu??Jer, da nije, zašto bi uopće napisao tu završnu rečenicu? Što to znači da bi u muslimasnkom svijetu letjele fetve sa svih strana, da je to nešto dobro? Da tome trebamo težiti?. Da su fetve izdane Salmanu Rushdieu i autorima spornih karikatura proroka Muhameda u danskom magazinu opravdane? Ja vjerujem da IZČ gaji stanovite uzvišene osjećaje prema djevici Mariji, ali zaboga što je u toj Sevinoj papazjaniji tako uvredljivo i blasfemično da bi on sebi preuzeo uloge Muftije, te prilično iskreno zažalio što više nema inkvizicije?

Što je najgore on u istom tom subotnjem dnevniku napada Thompsona, odnosno to što ovaj nosi medaljon sv. Benedikta, a kao što je poznato taj svetac je imao život i stavove koji su dijametralno suprotni Thompsonovima, pa ga ovaj potonji tim činom kompromitira. Bit će da Čičak, vjerojatno ispravno, smatra da je Benedikt bio netko čiji je život i djelo simbolizarilo toleranciju, mir, suživot i sve tome slično, za razliku od Thompsonovog zazivanja kri i tla.

No eto, Čičak očigledno ne ide Benediktovim tragom, pa Sevi teško može oprostiti što se se ova malo zajebava(btw potpuno benigno) s najvećom hrvatskom svetinjom, a još ga i iritira jer ova pjeva za jugokamiondžije. Takav grijeh je uistinu rijetko viđen, uostalom sam Čičak robijao je za puno manji.

I šta sad? Ništa, zapravo....

Tamo, u ono mračno doba, na Hrvatskoj televiziji izrečena je najsramotnija i najodvratnija rečenica svih vremena, koju je neki novinar uopće mogao izreći. Djelo je Smiljka Šagolja tadašnjeg dopisnika HTVa iz BiH, koji je izvještavao i o bošnjačko-hrvatskom sukobu, pa se eto u vidu činjenice da su Muslimani u Bosni zaratili s Hrvatima, sjetio da su donedavno bježeći pred nevoljom Bosanske izbjeglice bježale gdje drugdje, nego u najbližu im, dotada prijateljsku, Republiku Hrvatsku.

A upravo stravična rečenica kojom je Šagolj završio svoju reportažu u večernjem dnevniku glasila je - A muslimani su još u Makarskoj .

Ivan Zvonimr Čičak ne bi tjerao Muslimane iz Makarske, dapače nešto bi čak preuzeo nešto iz tog svijeta, iako ga uopće ne razumije.

Jer on je ipak humanist i borac za ljuska prava u leptir-mašni, pa naravno da ne gaji mržnju spram etničkih skupina. Ali Sevu, e nju bi već rado, ako već ne može drugačije, bar isprašio po turu, al da je božje pravde onda...

.....letjele bi fetve sa svih strana.



Post je objavljen 30.06.2008. u 14:38 sati.