Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

BIO GORIVO





E 10 GORIVO KOJE BI TREBALO SMANJITI CO2 U ATMOSFERI !?

Europska unija želi do 2012. godine osjetno smanjiti emisiju ugljičnog dioksida u atmosferi. Automobili koji će biti proizvedeni od te godine trebali bi emitirati 10 grama ugljičnog dioksida manje nego sada, po svakom prijeđenom kilometru.
Zato je Njemačka Vlada donijela neke odluke koje bi pomogle manjem zagađenju atmosfere. Do 2012. godine ta je zemlja planirala povećati udio Bio goriva na benzinskim crpkama za 10 posto, tako da se u benzin miješa gorivo proizvedeno iz bio materijala.

Međutim njemački Auto Klub ADAC izašao je u javnost s podatkom da preko tri milijuna automobila ne bi smjelo točiti E10, to je stručni naziv za gorivo s 10% udjelom bio etanola, jer bi alkohol u benzinu nagrizao osjetljive dijelove starijih vozila, čiji motori to gorivo jednostavno ne podnose. Vlasnici takvih vozila trebali bi, kao alternativu, točiti puno skuplje gorivo SUPER +.

Čuvši podatke Auto Kluba ADAC njemački ministar zaštite okoliša Gabriel Cigmmar odustao je za sada od uvođenja 10% bio goriva jer ne želi – kako je rekao - slušati dugotrajne diskusije oko toga što vlasnici starijih automobila moraju učiniti ako bude uvedeno gorivo E10.

Bio etanol kao gorivo trebao je biti riješenje za smanjenje zagađenja atmosfere, a da automobili bitno ne smanjuju potrošnju goriva. Sama inicijativa oko uvođenja goriva E10 došla je od njemačkih proizvođača automobila koji su tvrdili da samo oko 400.000 vozila ne podnosi gorivo E10, što je Auto Klub ADAC opovrgao višestruko većim podacima o broju vozila.
Prema riječima ministra za zaštitu okoliša Gabriela Cigmmara cilj o čišćoj atmosferi ostaje. Od 2012. godine svaki novoproizvedeni automobil u EU u atmosferu će smjeti ispustiti maksimalno 120 grama CO2 po prijeđenom kilometru. Proizvođači automobila taj će cilj morati realizirati pomoću drugačijih tehničkih riješenja na automobilima.

Aktivni zagovornici zaštite okoliša u Njemačkoj već neko vrijeme glasno uvjeravaju javnost da Bio gorivo uopće nije Bio, zato što se u kompliciranoj proizvodnji toga goriva u atmosferu ispušta više CO2 nego što atmosfera ima koristi njegovim ne korištenjem. Iz njmačkog Saveza za zaštitu okoliša i prirode od Vlade u Berlinu zahtijevali su da odustane od korištenja Bio goriva E10 iz još jednog značajnog razloga, a to je što se sve više obradive poljoprivredne površine koristi za proizvodnju Bio goriva. Pred poljoprivrednicima je odluka – proizvoditi kulture za Bio gorivo ili kulture koje su prehrambene namirnice. Naprimjer, proizvodnja Bio goriva porasla je 2006. godine za 28% u odnosu na 2005. godinu. Najveći proizvođači bio goriva su Brazil i Meksiko i povećanje proizvodnje šećerne repice i kukuruza doveli su do velikog porasta cijena najvažnijih živežnih namirnica. U tim je zemljama tona žitarica dva puta skuplja nego do prije godinu dana.Iz Saveza za zaštitu okoliša i prirode upozoravaju da Bio gorivo ne može i ne smije biti jedino riješenje za zaustavljanje globalnih atmosferskih promjena u svijetu. Pravo na hranu je jedno od temeljnih ljudskih prava.
Za proizvodnju 50 litara Bio goriva potrebno je 350 kg kukuruza. A s toliko se kukuruza u godinu dana može prehraniti jedno dijete.



Post je objavljen 15.05.2008. u 08:15 sati.