Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/svid

Marketing

Proljetna akcija, rasprodaja djela visoke umjetničke vrijednost

Nakon jučerašnjeg otvorenja izložbe riječki umjetnik i scenograf kazališta Ivana pl. Zajca, Dalibor Laginja je zajedno s marketinškom agencijom LIBRA održao konferenciju za novinare. Na njoj je predstavljen koncept njegove izložbe «Proljetna akcija, rasprodaja djela visoke umjetničke vrijednost». Naime, na izložbi su predstavljena Laginjina djela koja do sada nije uspio prodati, pa ih sada prodaje na akciji, po sniženim cijenama.
Ideja izložbe se vrti oko društva u kojem živimo, a koje je usmjereno tržištu. Stoga su Laginja i marketinška agencija libra odlučili postupiti s umjetničkim djelom jednako kao sa svakim drugim proizvodom, brendirati, promovirati i prodati.
Povjesničarka umjetnosti, Jolanda Todorović je rekla da je ovo jedan od prvih puta da neki umjetnik angažira marketinšku agenciju kako bi se plasiralo umjetničko djelo kao proizvod. Time umjetničko djelo dobiva svoju realnu potvrdu i kroz tržišnu vrijednost, a rad umjetnika se više ne plasira samo preko umjetničkih institucija, već i preko marketinških agencija i medija.
Pšredstavnici LIBRE su rekli da im je nit vodilja bila Laginjina izjava da umjetnici žive za umjetnost, a od sada bi željeli živjeti od umjetnosti.
Naglasili su da je ovo emancipacija umjetnosti i njezino otvaranje tržištu, kako se umjetnici ne bi sramili istaknuti cijenu svog rada.
Kako su već jučer na samom otvorenju izložbe prodani neki radovi, akcija se pokazuje uspješnom.
Naime, LIBRA će za svoje usluge dobiti određeni postotak od Laginjinih prodanih djla.
Međutim, postavlja se pitanje ako marketinške agencije počnu nametati vrijednost umjetničkih djela, kako će konkurirati mlađi umjetnici početnici, koji ne mogu platiti marketinšku agenciju ili kao neetablirani umjetnici nisu zanimljivi agencijama?
Jolanda Todorović je rekla da izjednačavanje umjetničkog djela s proizvodom ne znači da će tržište određivat umjetničku vrijednost, budući su danas galerije prisiljene prodavati kić zbog interesa tržišta, već će time prava umjetnička djela postići veću cijenu. Da bi se to dogodilo Todorović, Laginja i predstavnici LIBRE su se složili da je u gradu potrebna jedna galerija koja bi predstavljala njabolje riječke umjetnike, koji bi tamo prodavali svoje radove, budući, po Laginjinim riječima, u MMSU-u nisu izlagali mnogi kvalitetni riječki umjetnici jer nisu po volji instituciji, ali također nisu po volji galerijama koji prodaju kić.
Dio sredstava sakupljenih prodajom Laginjinih dijela ići će u humanitarne svrhe, za Dječju bolnicu Kantrida.
Izložba je postavljena u galeriji Kortil, a traje do 12 svibnja.


Post je objavljen 30.04.2008. u 13:40 sati.