Večeras u 20 sati na 98,4 MHz
Krajem osamdesetih u Californijskom gradu Palm Desert počinje se razvijati muzička scena koje svoje uzore pronalaze u starim hard rock i psihodeličnim bendovima poput Black Sabbatha, Creema, Jimi Hendrixa i slično. Takav zvuk kombiniraju sa tada dominantnim heavy metalom i malo manje dominantnim hard coreom te uz sitnu pomoć jointa dobivaju ono što se danas naziva Stoner rock.
Kako je grad Palm Desert bio u pustinji Californie, stoner je u početku nosio naziv Desert rock, a Palm Desert bendovi, posebice Kyuss su svoje prve nastupe odrđivali upravo u pustinji priključeni na generator.
Kyuss
Kyuss nastaju krajem osamdesetih u gradu Palm Desert u Californiji. Njih možemo, uz Monster Magnet smatrati jednim od začetnika Stoner rocka, odnosno onima koji su svojom svirkom i zvukom definirali odrednice žanra - nabasirane gitare, fuzz, dim uz začin blues rifova.
Za njih se u početcima znalo reći i da su Velvet Underground Heavy Metala.
Prvo su se zvali Katzenjammer, što na njemačkom znači mamurluk. To ime će dati jednoj od njihovih prvih snimljenih pjesma koja će se naći na njihovoj prvoj ploči, Ep-u Sons of Kyuss. Sons of Kyuss im je bilo drugo ime, da bi ga na kraju skratili samo na Kyuss.
Inače, Kyuss je jedno od čudovišta iz igre Dungeons and Dragons.
Kako je Palm Desert bio pustinjom izolirani gradić, bez previše klubova, jedini način za svirku je bio – uzeti generator, otići u pustinju i održati koncert. Takvi nastupi su se među posjetiteljima prozvali generator zabave, a Kyuss su tako počeli skupljati publiku.
Prvi album Wretch izdaju 1991. godine za nezavisnu diskografsku kuću Dali records.
Album je bio loše produciran, pa niti same pjesme nisu mogle u potpunosti zabljesnuti. Takođe, album je još donekle bio pod utjecajem konvencionalnog Hard Rocka, no ipak vrijedi istaknuti pjesmu Big Bikes, koja navješćuje budući stoner zvuk benda. Osim toga, glavni riff iz pjesme Big Bikes maznula je Metallica za njihovu pjesmu Bad Seed na albumu Reload.
Važnu ulogu u definiranju stoner zvuka imao je gitarista Josh Homme koji jesmanjio štim gitare, i svirao je preko bas pojačala, tako da je dobio jednu nabasiranu grmljavinu.
Takav zvuk se najasnije pročuo na drugom albumu benda Blues for the Red Sun, koji je jedan od najjasnijih prikaza stoner albuma ili kako se zna nazvati «majkom svih stoner albuma».
Pjesme kao Thumb, 50 Milion Year Trip ili instrumentali Caterpillar march i Apothecaries Weight su definirale žanr. Osim toga, ono što Blues od Wretcha razlikuje, osim dobre produkcije, jest i velik ulet psihodelije.
Kyuss kreću na turneju s Metallicom, koja je maznula još jedan njihov riff iz instrumentala Caterpillar march za potrebe kraja pjesme Outlaw thorn. Može se slobodno reći da su Kyuss i stoner utjecali na Load i Reload fazu Meatllice. Bend napušta basista Nick Olivery koji će napraviti grupu Mondo Generator, prema jedinoj pjesmi s Blues for the Red sun koju je potpisao. Njega mijenja Scott Reader bivši član The Obsesseda.
Zatim 1994. godine, za major label Electra records, Kyuss izdaju još bolji album «Welcome to the Sky Walley». Radi se o nekoj vrsti konceptualnog albuma od deset pjesama podjeljenih u tri zasebna djela.
Album, glomaznim distorziranim bas zidom od buke, otvara jedna od najjačih stoner pjesama Gardenia, dok je pjesmu Deamon Cleaner na svojim nastupima redovito izvodila grupa Tool.
Ipak, Kyuss napušta jedan od njihovih najvažnijih članova, bubnjar Brant Bjork koji odlazi u Fu manchu. Njegov odlazak odrazit će se na bend, jer idući album And the Circus Leaves Town neće biti toliko dobar kao prethodne dvije ploče benda, iako sadržava niz zanimljivih pjesama. Bit će da si je bend postavio visoke standarde, koje bez Bjorka više nisu mogli doseći.
Stoga Josh Hommes formira sastav Queens of the stone Age, a posljednja Kyussova izdana ploča bio je split EP na kojoj su se našle tri pjesme Kyussa, među kojima i obrada pjesme Black Sabbatha Into the Void i tri pjesme Queensa. Nakon toga Hommes se u potpunosti posvećuje Queensima, a pjevač John Garcia formira sastave Slo Burn i Unida.
Pjesma: Gardenia
Fu Manchu
Fu manchu su se razvili iz hard core sastava na kojeg su znatno utjecali bendovi poput Black Flaga i B'lasta.
Nastali su 1987. godine pod im imenom Virulence i 1989. godine snimaju prvu ploču, If this isn't a Dream. No devedesete dolazi do nekih promjena u postavi, pa tako i imena, te se prozivaju Fu manchu.
Prvo izdanje pod novim imenom je EP Kept Between Trees. Uskoro počinju sve više podpadati pod utjecaj rocka sedamdesetih i sve više napuštaju svoje hard core početke, što nije odgovaralo jednom od osnivača benda, basisti Greg McCaugheyu koji je smatrao da time bend samo slijedi trend, naime u to vrijeme je jaka grunge scena i Sub Pop diskografska kuća koja se znantno oslanjala na zvuk sedamdesetih. Bend napušta i pjevač, a vokale preuzima gitarista Scott Hill.
U toj postavi snimaju siglove "Senoritis" "Pick up Summer" i «Don't Bother Koncking (if the Vans Rockin')».
Počinju definirati svoj zvuk snažnim fuzz nabasiranim gitarama, s tekstovima koji se bave brzim autima, NLO-ima, ženama i slično, čime poostaju neka vrsta AD/DC-a stoner rocka ili kako ih je opisao magazin Rolling Stone "Superteški i bass sretni, totalno sprženi Detroit rock and roll, nafuziran, uništavalač prozora, spavam u kombiju, skejterski metal."
Zbog sve večeg uspjeha Nirvane, jedan Major label je Fu manchu dao ponudu za snimanjem demo snimke, kako bi diskografska kuća procjenila ima li bend potencijala za tržišnu eksploataciju. Bend je prihvatio ponudu, ali s namjerom snimanja albuma kojeg će onda izdati za nezavisnu diskografsku kuću.
Tako se i dogodilo, a rezultat je album "No one rides for Free" izašao 1994. godine za Bong Load records.
Sljedi album Daredevil, pa zatim jedan od najboljih albuma sastava In search of, nakon čega neki članovi napuštaju bend i formiraju sastav Nebula.
U bend dolazi bubnjar grupe Kyuss Brant Bjork i s njim snimaju još jedan odličan album The action is go.
Fu manchu povečavaju svoju popularnost svirajući na turnejama s Kyussom, Monster Magnetom, marilin Mansonom, Corrosion of Conformiti....
Snimaju album King of the Road, a nakon izlaska albuma California Crossing bend napušta Brant Bjork. Fu manchu su još objavili dva albuma Start the Machine 2004. i We must Obey prošle godine.
Pjesma: Evil Eye
Nebula
Nebula su jedan od najuzbudljivijih modernih rock bendova. Njihova muzika je kombinacija rifova Black Sabbatha sa virtuoznim solažama u stilu Jimmi Hendrixa. Vješto preklapanje distorzije i wah-waha, hard rocka , psihodelije i punka. Takvu muziku prate tekstovi inspirirani svemirskim putovanjima, raketama i ostalim eksplozivnim napravama.
Bend je nastao 1997. godine u Los Angelesu kada gitarista Eddie Glass i bubnjar ruben Romano napuštaju jedan od prvih stoner rock bendova Fu manchu.
1998. godine izdaju svoj prvi nosać zvuka EP Let it Burn. Svakako najbolja stvar na EP-u je Vulcan Bomber koja zvukovno vjerno odražava svoje ime. Snažni gitarski riffovi i vriskovi vokala uz nagle promjene dinamike, doslovno zvukom dočaravaju udar bombe u vulkan. Uz to na ep-u se nalazi instrumental Raga in the Bloodshot Piramid na kojemu je glavni intrument indijski citar, što ukazuje na udaljavanje benda od žanra stoner rocka, bolje reći dodatno obogačivanje žanra sa još više elemenata psihodelije i space rocka.
Nakon Let it Burn snimaju EP Sun Creatures i prvi album To the Center koji je izdan za diskografsku kuću Sub-Pop. Album producira Jack Endino koji je radio sa Nirvanom i Soundgardenom. Na To the Center još više razvijaju kombinaciju psihodelije, stonera, hard rocka i protopunka sedamdesetih što se najbolje može čuti u pjesmi Freedom. Pjesma traje sedam minuta i sastoji se od prijelaza sa psihodeličnih akustičnih djelova na nabrijane distorzirane djelove, sve u pozadini pračeno solažama na wah-wahu i indijskom citaru.
Također se na albumu nalazi obrada pjesme I Need Somebody sa albuma Raw Power grupe Iggy and the Stooges čime jasno pokazuju tko su im uzori.
Idući album grupe Nebula nazvan Charged također izdaju za kultnu diskografsku kuću Sub Pop gdje ostaju vjerni svojem dotadašnjem stilu. Album Charged i album To th Center se smatraju najboljim ostvarenjima grupe.
Nakon toga sviraju na turnejama zajedno sa bendovima Corosion of Comformity, Zeke, Nashvile Pussy i izdaju split album sa bendom Lowrider.
2003. godine izdaju album Atomic Ritual, gdje je zvuk i dalje pomješan s psihodelijom, ali ipak prevladava žešća atmosfera.
Konačno izdaju album Apollo na kojem prevladavaju kraće pjesme bržeg ritma. Apollo je odsviran u najboljoj maniri Jimi Hendrixa križan sa punk energijom. Istina i na ovom albumu ne nedostaje psihodelije i indijskog citara, ali su ti djelovi kraći nego na prijašnjim pločama. Osobno, najbolja stvar je završna Opiate float/Orbit i Eagle has landed. Psihodelični punk rock, kombinacija koja se može teško zamisliti, ali bend Nebula ovim albumom potvrđuje mogučnost postojanja te kombinacije. Ne samo mogučnost postojanja, već i da takva muzika super zvuči.
Pjesma – Let it burn
Mastres of Reality
Masters of Reality formiraju se 1981. u Palm Desertu, a ime benda si uzimaju prema trećem albumu Black Sabbatha. Iako su postojali prije Kyussa, danas ih se smatra jednima od pripadnika tzv. Palm Desert scene.
Prvi album ipak izdaju tek 1989. godine, nakon čega dolazi do odlaska nekih članova, a jedina konstanta ostaje pjevač i gitarista Criss Goss.
Idući album Shunshine Sufferbus izlazi 1993. godine, a bubnjeve je na tom albumu odsvirao slavni bubnjar grupe Creem Ginger Baker. Album ulazi u top 10 zahvaljujući singlu She Got Me (When She Got Her Dress On).
Idući album Welcome to th western Lodge izlazi tek 1999. godine, a s njega vrijedi izdvojiti psihodeličnu pjesmu The Great Spelunker.
Dvijetisućitih slijede albumi Deep in the Hole i Give us Barbados, a 12. svibnja ove godine planiraju izdati novu ploču.
S Mastersima je često surađivao Josh Homme iz Kyussa I Queens of the stone agea, te su radili zajedničke albume pod imenom Desert Sessions.
Pjesma: Moriah
Post je objavljen 29.04.2008. u 13:36 sati.