Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/putdosrca

Marketing

PRIPREMA DJECE ZA ŠKOLU

Priprema djece za školu obuhvaća:

- vježbanje hotimične pažnje (upućivanjem na sadržaje iz svakodnevnog života)

- razvijanje sposobnosti opažanja i promatranja (poticati djecu da detaljno pričaju o svemu što vide - prilikom šetnje, posjete liječniku i sl.)

- vježbe koncentracije (kod rješavanja raznih zadataka, kao i kod svakodnevnih aktivnosti kao oblačenje, pospremanje sobe i sl.), ali treba voditi računa da koncentracija djeteta prije polaska u školu obično nije dulja od 15 minuta

- stvaranje pozitivne slike o sebi (samopouzdanje djeteta u velikoj mjeri utječe na uspjeh djeteta)

- stvaranje radnih navika (ako su stvorene na vrijeme, dijete će se kasnije lakše koncentrirati na zadatak; potrebno je također osigurati neki kutak za dijete - radni stol, ormarić i sl.)

- razvijanje kulturno - higijenskih navika



Da bi se dijete što bolje prilagodilo zahtjevima škole, potreban je skladan razvoj svih djetetovih sposobnosti: motoričkih, socio - emocionalnih i intelektualnih.
Za uspješno usvajanje psihomotornih vještina potrebno je sazrijevanje, ali i vježbanje (potičite igre loptom, skakanje preko užeta, penjanje, trčanje, ali i samostalno oblačenje, zakopčavanje)
Psihomotorne vježbe pridonose razvoju motornih vještina, ali i bogaćenju senzomotornih iskustava i funkcija, kao i socijalnom razvoju (vježbanjem u paru i s grupom djece potrebna je međusobna suradnja)
Mnogi roditelji griješe što forsirano uče dijete čitati i pisati kako bi mu olakšali rad u nastavi. Daleko bolja priprema za školu odvija se putem igara i aktivnosti u kojima ono mora upotrijebiti svoju ruku i prstiće."

(G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu")




Da bi djetetu olakšali početno učenje čitanja i pisanja, vježbajte s njim:

- vidno razlikovanje (uočavanje manjih razlika među predmetima, znakovima)

- slušno razlikovanje (pogodne su različite govorne igre, pjesmice, igre sa zvukovima)

- usvajanje vremenskih (jučer - danas - sutra, prije - poslije) i prostornih odnosa (lijevo - desno, ispred - iza)

- usvajanje pojma broj - brojanjem predmeta (ne učenjem brojenja napamet), igranjem društvenih igara

- opće oblikovanje pojmova (zadaci kao: što se sve može obući, što je sve potrebno za pojedino zanimanje, što sve ubrajamo u pokućstvo i sl.)

- sposobnost klasifikacije (koje domaće životinje poznaje,voće, vozila) te razvrstavanje po klasama, hijerarhiji, svrstavanje predmeta prema boji, obliku, vrsti - pogodni predmeti za ovakve aktivnosti su plodovi, školjke, lišće, dugmad, sličice....)

--------------------------------------------------------------------------------
Da bi dijete usvojilo čitanje, nužan je razvoj predčitačkih vještina:

Dijete prepoznaje da netko piše - postaje svjesno poruke (u dobi od 2,5 - 3 godine)

Osvješćivanje razlika u slovu (s 4 - 5 godina) javlja se svijest o smjeru pisanja s lijeva na desno i odozgo - dolje, razumijevanje interpunkcije, prepoznavanje rime, prvog glasa u riječi.

Spremnost na igru rastavljanjem riječi na glasove, uživanje u rimi. Ta je svijest osnova za razvoj čitačke vještine jer omogućuje djetetu da tijek glasovnog govora podijeli u apstraktne jedinice - foneme koji će odgovarati pisanim simbolima - slovima (između 5 - 6 godina)

Između 6 - 7 godina uspostavlja se spoznaja o korespodenciji između glasa i dogovorenog znaka za taj glas - slovo.

Za razvoj čitačkih vještina vrlo je značajna kvaliteta okoline djeteta - od pravilnog načina izražavanja odraslih, točnih imenovanja predmeta, do svakodnevnog čitanja djetetu. Pri tome je važna aktivna uloga roditelja, prilagođavanje načina čitanja govornim vještinama djeteta, izmjena čitanja i razgovora o slikama i tekstu (poticanje djeteta za što samostalnijim opisom slike i sadržaja priče
više o tome u knjizi M. Čudine - Obradović: "Igrom do čitanja"



Preporučujemo pročitajte:

Čudina - Obradović: "Igrom do čitanja". Školska knjiga, Zagreb, 1996.

G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu" Školska knjiga, Zagreb, 1991.

Bilopavlović - Čudina - Obradović - Ladika - Stipanović: "Dosadno mi je - što da radim" - priručnik za razvijanje dječje kreativnosti Školska knjiga, Zagreb

Težak - Čudina - Obradović: "Priče o dobru, priče o zlu" Školska knjiga, Zagreb, 1993

G. Ortner: "Bajke koje pomažu djeci" Mozaik knjiga, Zagreb, 1998.

--------------------------------------------------------------------------------

Želite li doznati više, potražite ove knjige:

Filipović: "Kako biti bolji roditelj" Alinea, Zagreb, 1994.

J. Juul: "Vaše kompetentno dijete" Educa, Zagreb, 1996.

R. A. Sullo: "Učite ih da budu sretni" Alinea, Zagreb, 1995.

J. Prekop: "Mali tiranin" - Kakav oslonac djeca traže ? Educa, Zagreb, 1995.

J. Cvetković - Lay: "Ja hoću i mogu više" Alinea, Zagreb, 1995

D. C. Gossen: "Restitucija" Alinea, Zagreb, 1994

G. Haug - Schnabel: "Agresivnost u dječjem vrtiću" Educa, Zagreb, 1997

N. Čuturić: "Zabrinjava me moje dijete" Školska knjiga, Zagreb, 1995.



Post je objavljen 13.04.2008. u 20:29 sati.