Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vjeraufanjeiljubav

Marketing

Tamna noć

Drugo čitanje: Iz Tamne noći svetog Ivana
od Križa (Tamna noć I, 2-3 i 12,1)

Treba, dakle, znati da dušu, nakon što se je
obratila Bogu i ozbiljno odlučila služiti mu,
Gospodin redovito duhovno hrani i miluje, kao što
čini ljubezna majka sa svojim čedom. I zaista, majka
grije svoga mališana toplinom svojih grudiju, hrani
ga svojim mlijekom i slatkom nježnom hranom, nosi
ga i stišće u naručju te ga obasiplje cjelovima i
milovanjima. Ali, ukoliko dijete raste, odbija ga od
mlijeka gorkim alojem, spušta ga s naručja, uči ga
kako će sam hodati da se, ostavljajući način
svojstven djetetu, nauči na veće stvari.
Božja milost, kao ljubezna majka, čim ojača
dušu novim žarom za službu Božju, postupa s njome
na sličan način; jer joj daje u svim Božjim stvarima
okusiti slatko i tečno duhovno mlijeko bez ikakvog
napora, te joj daje veliko zadovoljstvo u pobožnim
vježbama, jer joj sam Bog pruža svoje ljubazne grudi
kao nježnom djetetu.
Duša pak nalazi svoje veselje u tom da se
mnogo vremena, čak po cijele noći, moli; njezina
naslada su pokore, njezino zadovoljstvo postovi, a
utjeha su joj sveti sakramenti i razgovor o
božanskim stvarima. Ali, koliko god početnici
obavljaju sve to s mnogo mara i postojanosti te
veoma pomnjivo raspravljaju s duhovnim osobama,
ipak je obično u njihovom ponašanju – govoreći
duhovno – mnogo mlitavosti i nesavršenosti. Budući
da ih na pobožnost navodi utjeha i ugodnost što je u
njoj nalaze, i budući da još nisu osposobljeni ni
očeličeni vježbom oštrih borba u krepostima,
upadaju u svom duhovnom djelovanju u mnoge

pogreške i nesavršenosti, jer konačno svaki djeluje
prema stanju savršenstva koje posjeduje.
Ova noć ili čišćenje požude tako je sretna za
dušu radi velikih dobara i koristi što joj ih donosi
(premda se njoj čini da je ona lišava tih dobara), da
– kao što je Abraham učinio veliku svečanost kad
mu je sin Izak bio odbijen od prsiju (Post 21,8) –
tako se nebo veseli što Bog napokon skida s duše
povoje i spušta je s naručja da bi hodala svojim
nogama; i što, odbijajući je od mlijeka i od slatke
mekane hrane za djecu, čini da jede kruh s tvrdom
korom, kruh jakih koji se u ovoj suhoći i tami osjeta
počinje davati duhu koji je suh i prazan od vlage
osjeta, a to je spomenuto uliveno motrenje.

<><


Post je objavljen 08.04.2008. u 20:26 sati.