Ponekad je potrebno odmaknuti se s tema književnosti i kazališta te zakoraknuti u svijet koji prati mnogo više ljudi, a to je upravo svijet mode. Događaji poput Cro a Portera to i omogućuju, dok ih s druge strane gotovo uvijek prati nemogućnost dobivanja ulaznica (koje nisu u prodaji) i, naposljetku, snalaženja u gomili estrade za koju se čini kako ili zaista razumije visoku modu ili samo želi biti viđena na mjestima poput ovoga. Naravno, i Velika očekivanja za vas prenose vlastite dojmove, izravno iz velesajamskog paviljona Cro a Portera, i to sa subotnjih revija, odnosno završne svečanosti.
Amarie
U 19 sati, započela je s nešto zakašnjenja revija modne marke Amarie, odnosno njene kreatorice Ane Marije Brkić. Jednobojna svila ocrtavala je ženska tijela unatoč mnogostrukosti svojih nabora, a mogla se primijetiti i dizajneričina izazita posvećenost sjaju svile, koja je specifično bila upotpunjena kožnim remenjem.
Profokus
Kod ovakvih događanja, čovjek uvijek može očekivati da će se odmarati (iako nije sigurno o kakvom bi se umoru tu radilo, očiju možda?) puno više nego što će revije trajati. Tako smo tek u 21 sat imali priliku vidjeti ostale kreatore. Najprije su na pistu izašle manekenke koje su nosile tvorevine modnog učilišta Profokus. Iako se time htjelo prikazati kako moda može pratiti ekologiju korištenjem otpadnog materijala, u publici kao da nije izazvala neki veći pljesak. Više je efekta u smislu ekologije među publikom polučila pista, koja je ove godine bila kružno određena s otpadnim staklenim materijalom u sredini a koji, kako saznajemo, odmah po završetku Cro a Portera ide na jakuševačko odlagalište.
Budoir
Modna marka Boudoir se ove godine odmakla od viktorijanski nostalgične elegancije koja dizajnerice Moranu Saračević i Martinu Čičko Karapetrić opisuje, te predstavila novu kolekciju; ovoga puta nešto suvremenije nostalgije. Srebrne tkanine, pripijene uz tijela, a opet poneka djetinjasta, ružičasta i svilena samo su dio svog raskoša kojeg je Boudoir predstavio. Fjaba je prije Cro a Portera najavila kako je odlučila eksperimentirati s granicama ukusa i neukusa, a posjetitelji su na završnoj večeri mogli svojim očima vidjeti rezultate. Zaista, gotovo na granici jednog i drugog, manekenke su se pistom prošetale u raznim kričavim bojama upotpunjenim zlatom i krznom, nenosivim stvarima. Gotovo kao kakva igra, u ovih petnaest minuta gledateljstvu je pogled bježao na silne detalje koji su krasili manekenke.
Boris Pavlin
Zatim, uslijedio je (ocjenjujemo) najvažniji događaj večeri - revija Borisa Pavlina. On zasigurno zaslužuje posebno i podrobnije izvješće, jer od svih koji su nastupili na Cro a Porteru, nitko nije od publike izmamio toliko gromoglasan pljesak. Možda je njegova jednostavnost i karizmatičnost ono što u ljudima budi simpatiju. Ali divljenje je zasigurno potaknuto samo jednim: njegovim veličanstvenim zamislima. Svila, koja u skladnim pokretima pada niz žensko tijelo, a opet ju prati sanjivim pokretima, slika je koja Borisa Pavlina u svijetu hrvatske mode (ali i šire) postavlja na mjesto jednog od vodećih dizajnera na ovim prostorima. Otkako je nastupio s prvom kolekcijom u proljeće 2005., uvijek iznova uspije steći sve više i više obožavatelja.
Boris Pavlin
Fini, skupocjeni materijali iskorišteni su na najbolji mogući način. Zavidno dobra svila odaje sliku romantičarske idile, a i sami izrazi lica publike tijekom revije to su dokazali. Ponekad u bijeloj, a ponekad u veoma svijetloj, mliječnoj bež boji, ove haljine rezultat su životnog zanosa i pronalaženja sreće i užitka Borisa Pavlina u vlastitom radu. Većina haljina su duge, večernje, katkad ukrašene čipkom a katkad, uz motive cvijeća, i motivima kukaca. Frizure, voluminozne i svečane, a opet jednostavne, još su jedan njegov zaštitni znak. Najimpozantnija cijele večeri je zasigurno haljina sastavljena od svilenih latica, pomno spojenih u jedinstveno, vrhunsko umjetničko djelo ovog hrvatskog kreatora talijanske škole koji će još dugo mamiti poglede, kako na pistama ovakvih događaja, tako i onima koji posjete njegov atelje u Radićevoj 3.
Boris Pavlin
I, na kraju, ELFS kao završna točka ovog niza revija. To je modna marka koju mlađi posjetitelji Cro a Portera, izgleda, najviše vole, a prepuna je većinom veselih i slobodnih kreacija za smione mlade djevojke koje se ne libe pokazati kako i one mogu pomaknuti granice mode u Hrvatskoj...
ELFS
Tako je još jedan Cro a Porter gotov, događaj koji je, osim spomenutih, ove godine okupio imena poput Linee Exclusive, Tihomira Krznarića, Ledenka, Nataše Jeletić, Hippy Gardena, Damjana Jacića, Ane Sekelj, Martine Felje, Tea P., Juraja Zigmana, Ani Ani i mnogih drugih, i koji već godinama osmišljava vodeći hrvatski stilist Viktor Drago. A mi se vraćamo svom redovnom izdanju, iščekujući uglavnom kulturna i književna zbivanja, ali opet ostavljajući mjesta za još koji važniji, možda upravo modni(?), događaj koji bi mogao uslijediti.