Za vlast uvijek manje problematični odnosi s drugim vjerskim zajednicama
pa i Srpskom pravoslavnom crkvom u ovom razdoblju su stabilni, uz pojedinačne
ekscesne situacije. Također, vodstvo SPC-a bilo je nezadovoljno uspostavom
autokefalnosti Makedonske pravoslavne crkve 1967., koje je poticala
državna vlast.58
1.3. Islamska vjerska zajednica
Veći dio islamskoga vjerskog vrha pokazivao je sklonost suradnji s vlastima
i osjećaj pripadništva Jugoslaviji,59 osobito nakon što je muslimansko stanovništvo
Bosne i Hercegovine dobilo pravo etničkog statusa pri državnom popisu
stanovništva 1971. (potvrđeno i Ustavom 1974.).
U sedamdesetim godinama odnosi države i vlasti su i dalje uglavnom stabilni
uz stalnu borbu crkvi s vlastima oko neodobravanja izgradnje novih
crkvenih objekata i povrata objekata nacionaliziranih nakon Drugoga svjetskog
rata. Donošenjem zakona o pravnom položaju vjerskih zajednica krajem
sedamdesetih, jugoslavenska je vlast nastojala, na višoj razini i osobito prema
inozemstvu, stvoriti dojam o dobrim odnosima s vjerskim zajednicama, osobito
Katoličkom crkvom, ali u običnom životu građani - vjernici bili su još uvijek
ograničeni u socijalnom napredovanju.
Ovdje prenašamo u nastavcima originalan znanstveni rad Disidenti, opozicija i otpor – Hrvatska i Jugoslavija 1945. - 1990. Autori:
Katarina Spehnjak
Hrvatski institut za povijest, Zagreb, Republika Hrvatska
Tihomir Cipek ,
Fakultet političkih znanosti, Zagreb, Republika Hrvatska
Časopis za suvremenu povijest
Post je objavljen 11.04.2008. u 07:00 sati.