Nakon trasiranja autoceste na V-C
Koridor diže cijene u Pozloj Gori i Novim Selima
Glavno raskrižje koridora V-C što spaja Baltik i Jadran je između Bijače u BIH i Pozle Gore u RH. Bit će to jedno od najvećih čvorišta u ovom dijelu Europe. Na jesen počinje gradnja autoceste na koridoru kroz BIH
piše Stanislav SOLDO / EPEHA
Mjesto gdje ce se sjeci jadranska autocesta i koridor 5 C iz BiH
/ Foto: Denis Jerkovic / Cropix
Više od 400 hektara kamenitog i napuštenog prostora u općininam Pojezerje (Pozla Gora )i Kula Norinska (Nova Sela)postaje zanimljivo investitorima, nakon utvrđivanja trase buduće autoceste na koridoru V-C, koji će spajati Baltik i Jadran. Buduće glavno raskrižje koridora V-C smješteno je na lokalitetu između Bijače u BIH i Pozle Gore u RH, što je označeno kao jedno od najvećih prometnih čvorišta u ovom dijelu Europe.
Za gradnju autoceste na koridoru V-C kroz BIH Europska banka za obnovu i razvoj početkom ove godine odobrila je 180 milijuna eura kredita, koji će najvećim dijelom biti utrošen za gradnju južnog kraka od Mostara do granice s Hrvatskom.
Prema projektnoj dokumentaciji autocesta bi trebala pratiti istočnu obalu Neretve do Počitelja, nakon čega bi prešla na zapadnu obalu, a potom bi se južno od Međugorja spustila prema Hrvatskoj kod graničnog prijelaza Grabovina-Seline i dalje prema Pločama. Ovakav prijedlog trase autoceste ne narušava povijesne i prirodne resurse u dolini Neretve, a ujedno osigurava jednostavno povezivanje svih gradova i mjesta u Hercegovini i Hrvatskoj s koridorom V-C, smatraju stručnjaci.
Prvi radovi
Ta najjužnija dionica ocijenjena je najjeftinijom za gradnju pa bi prvi radovi mogli početi upravo na lokalitetu Bijača-Pozla Gora-Nova Sela. Riječ je uglavnom o slabo naseljenom kamenitom prostoru dio kojega pripada Hrvatskim šumama, a dio je privatno vlasništvo. Navodno se već javljaju investitori, koji bi gradili benzinske crpke, servisne zone, skladišta i druge popratne objekte uz buduću autocestu.
Tako cijena zemljišta na ovim pasivnim područjima, koja su do sada bilježila trend depopulacije, ubrzano raste. Metar četvorni kamenitog terena, koji bi se uskoro mogao naći uz autocestu, cijeni se i do deset eura, a očekuje se i rast cijena, nakon početka radova, koji su najavljeni za jesen ove godine.
Trenutačno je u tijeku sređivanje imovinskopravnih odnosa na terenu, pa privatni vlasnici pojedinih parcela već prikupljaju dokaze o vlasništvu i drugim pravima. U prostornom planu Dubrovačko-neretvanske županije predviđeni su poslovni lokaliteti pretežno uslužne namjene na prostoru Novih Sela i Pozle Gore. Tako bi Pozla Gora i Nova Sela u skoroj budućnosti mogli postati jedna od najvećih poslovnih zona na ovom djelu Hrvatske.
Post je objavljen 27.03.2008. u 16:19 sati.