U dnevniku dr. Pavela, pod nazivom zanimljive priče, stajao
je naziv - Pismo poslije smrti, kojem je povjerovao te ga
uvrstio u svoj znanstveni krug propitivanja i teološke analize.
Priča počima uvodom koji govori o mladoj njemačkoj djevojci
Klari koja je provodila godišnji odmor na jezeru Lago di Garda
u Italiji, kada je primila poruku od majke da je u prometnoj
nesreći stradala njena prijateljica iz ureda Annete, ta da je
dan prije bio sprovod. Annite nije bila pobožna, nije se brinula
što će biti poslije smrti, te se postavljalo pitanje da li je bila
spremna u trenutku kada ju je Bog tako nenadano pozvao.
U ovom članku Pavel naglašava da mu nije cilj dokazivanja
postojanja pakla, jer su dokazi dati u Evanđelju i nauku crkve,
nego se radi o neobjašnjivo pristiglom pismu koje kada se čita
djeluje kao meditacija o paklu u kojoj je prije svega obrazloženo
kako se dolazi u pakao isključivo vlastitom krivljom.
Dregi dan, Klara je bila na slavlju svete mise koju je namjenila
za pokoj kolegičine duše. Pričestila se na tu nakanu i žarko
molila za mir njene duše. Tog dana bila je progonjena čudnim
nemirom te naredne noći nije mogla zaspati. U noći je čula neki
šum i nije još dugo zaspala. Kada je zaspala, u snu je izišla iz
sobe i pred vratima ugledala poštu...skamenila se, pismo je bilo
od Annite. Odlazi u svježe jutro, sjeda na klupu u parku, otvara
pismo i čita. Nema potpisa ali prepoznaje Annitin rukopis. Klari
je pismo neobjašnjivo do u detalje ostalo u memoriji, te ga je
kasnije dala obznaniti, onako kako je njoj prikazano u snu.
Da bi se ogradio od ev. prigovora o tlapnji, Pavel se ograđuje
slijedećom izjavom: Ono što će te čitati nije tlapnja, nego opis
jedne jezive stvarnosti, teološki savršeno ispravne, psihološki
neobično uvjerljive, književno vrlo izražajne i sugestivne.
Pismo poslije života, ili nakon smrti, može se sagledati kao
pismo iz samoga pakla u prvoj fazi dolaska za one koji se za
vječni život nisu spremali, koji Stvoritelja nisu tražili i upoznali.
Pismo po sadržaju odgovara na mnoga pitanja a osobito je
prožeto dokazima i tvrdnjom da Bog nije i ne može biti krivac
za našu nesreću. To je srž postavljenog pitanja. Nadalje, u
pismu je izvanredno opisano psihološko stanje prokletih. U
cijelom izlaganju, sugestivno je dato i provlači se djelovanje
Božje milosti u nastojanju da čovjeka spasi tijekom zemaljskog
života. Sve je to dovoljan razlog da pročitamo sadržaj ovog
potresnog pisma, koji će biti objavljen u nekoliko slijedećih
nastavaka na ovom mjestu. Pored toga, Pavel je ostavio
nekoliko prigodnih molitvi koje odišu duhom ljubavi i istiune.
Post je objavljen 27.03.2008. u 00:22 sati.