Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/auzmish

Marketing

Jelo Žužinek: Stariji modeli - rijetkost za užitak

U ovotjednom nastavku svog serijala o biokemiji, kineziologiji i socio-antropologiji u Hrvatica i Hrvata, životnim iskustvom izborani Jelo Žužinek osvrnut će se na starije modele u fokusu interesa mladih metroseksualaca, i onih koji se tako oblače.

Naravno, mili moji, valja poštovati trend, bez kojeg nam se čini nemogućim, subotom ujutro se pojaviti na Špici. Najnovoji modeli, utegnutih, gotovo standardiziranih linija, fensi boja, ekonomični, višejezično čipirani, provaljivi ili ne, reprezentativni, za broj iznad naših mogućnosti. Takvi modeli su zicer, uglavnom.
Ako ne ide to, pa bilo lizing ili pušing, makar biramo mlado godište, uščuvan model, garažiran, redovno servisiran. Takve svi volimo. Možemo se i dalje praviti važni i potentni i u trendu smo.
Ali.

Ali…
Onaj miris kože starijeg modela. One linije.
Godišta od prije našeg rođenja. Ma, ljudi moji… Evo, i životno prekaljeni, iskusni Jelo Žužinek, koji se rado odaje novodobnom brundanju a la Brabus ili racionalnoj, elastičnoj ekonomičnosti 1.9dCi modela, naježio se baš kad je ugledao jedan taj, ominozni, stariji model...
U svojim još neobjavljenim memoarima (naklada "Vuković i Runjić"; 99,89 kn, tvrdi uvez), Jelo se prisjeća:

Fascinacija na prvi pogled. Zastaješ. Srce ti lupa u grlu. Linije iz snova. Pipkaš vršcima prstiju, osluškuješ. Udišeš. Nema tog parfema; nema tog Modela godine danas… Strah Te dodirnut' iznutra...
Okret ključa… stisneš starter. Pumpe škljocaju… Vvrrummmm… Maserati Ghibli. To se više ne radi. To je prošlost prerasla u vječnost. Stariji model!
Ghibli i ja dugo smo uzdisali jedno za drugim; sudbina nas nije htjela. A i što bi susjedi rekli.
Ipak, i dalje sve konkretnije maštam o nečem manje spektakularnom, ali iz iste retro-ladice vječne ljepote i neprolaznog šarma. Recimo, bijela Alfa Romeo Giulia. Već sam najavio gospođi Žužinek da me počinje drmat klimaks u Hrvata. TeR da bi mi jako koristio takav stariji model. Ne za jurcanje, nego za ponekad. Za uživati u njezinoj smirenoj zrelosti, koja je nekad itekako drmala, žarila te palila. Za dušu nekaj. Za polako, smireno, svim čulima. Kako to samo sa starijim modelima ide.


Moram pak naše mlade metroseksualce upozoriti. Lijepe linije, prepoznatljiv zvuk, jedinstven miris tih starijih modela. Zavist i pažnja okoline. To je jedno. Ali, postoje s tim modelima i problemi. Ne mislim tu na trenutne vlasnike niti na mlade nadobludnike, koji bi isto htjeli baš taj model, ali bi ga poderali u startu i neznanju. Ne. Problemi su drugi.
Jelo Žužinek jednom je i sam pokušao doći do starijeg modela. Preko djece. Tog istog modela. Te je s trećom pivom u sebi otkrio mješanca Petra Pana i Ronaldinja i krenuo impresionirat' Stariji Model, pristajući na poslijeroštiljni hakl s njezinim klincima i potromim vlasnikom. Pred oduševljenim Starijim Modelom i Prvom Zakonitom.
U nešto kasnijem epilogu, zahvaljujući predobrom doktoru Matecu, sa fakturiranih pet šarafa i T - pločicom ruka Jele Ž. je spašena. On Stariji Model nije dobio. Ali jest njezinu majčinsku naklonost.
Kulike, tulike.
Problem precjenjivanja dakle.

Stariji modeli mogu se pokazati i nepouzdanima i izložiti vas šarolikoj paleti muka, prema kojoj je JOOP!-ova kolekcija jesen – zima 2008 mačji kašalj od monotonije i predvidivosti.
Jedan je Mladac tako imao višestruki peh sa starijim modelima.
Prvi model bio je oldtajmer i očito dugo na tržištu. Vođena generacijskim iskustvom, privolila je Mladca da prije bilokakvih upuštanja odradi pregled prostate. Jer njoj vrijeme ide, pa mora znat, jel sve okej sa robom. Mladac nije niti znao, kako mora interno otrpiti prst internista, kako bi ga dakle Stariji Model pripustio uopće.
Kad je na koncu donio certifikat ispravnosti, Stariji Model već je izgubila interes.
Problem brze zastare dakle.

Certificirano zdrave prostate, Mladac nije odustajao od starijih modela. Na Hreliću istih, na „Iskrici“, pronašao je novi Stariji Model; uščuvana linija, savršenstvo od bogomoljke. Iako je odma' preuzela Mladčeve odnose s javnošću, unatrag i unaprijed izrevidirala njegovo okruženje i zacrtala financijsko združivanje, broj djece i boju zavjesa, nekaj mora da je puklo. Stariji Model nije zdural. Mladcu je, osim certifikata prostate, ostalo još malo manje vremena do penzije, i pregledniji krug prijatelja. Vrlo pregledan.
Problem tankog leda dakle.

E sad, mili moji mladi metroseksualci i vi, koji se tako oblačite /uz poseban pozdrav Ivanu Laburi, ma gdje bio/ - na vama je.
Divna je stvar, naći dobar stariji model. O kakvom ste kao klinjo maštali i slike arhetipova gledali.
Otada, vi ste odrasli, iskušali nove modele, jednog i doma imate vjerojatno, i za njim susjedi uzdišu. Ali, u vama crvić nezadovoljstva kopka; Petar Pan i dalje mašta… Tražite vi, traži crvić u vama, onaj model, koji vas je uobličio u djetinjim fantazijama; tu klasiku, zrelu ljepotu, smirenost, koja tek u rijetkim trenucima, na pravi podražaj znalca postaje neobuzdana ždrijebica, a Vi guštate, nebo dodirujete …
Ali velim; ima tu i rizika. Vlasnici ih nerado daju; same pak teško pale ili se ne daju ugasiti – Jelo Ž. unatoč iscrpnim fahkonzultacijama ne zna, što je gore… Trebate jako paziti i na nenadani gubitak snage, potrebnu grijanu garažu za hladnije dane i ine frkice, kojima gušt plaćati valja.
Kuka je posebno znakovita na starijim modelima. Suprotno uvriježenim preporukama, Jelo preporučuje – uzmite stariji model s kukom! Jer ta zna povuć. I već je povukla i odvukla. Jedino nemojte uzet stariji model s kukom, s koje se ne da niti skinuti kojekakva prikoličad, koja na njoj visi. Tu sreće nema. Dakle, ako kuka, onda bez prikolice. Zapamtiti!
S gorivom za starije modele isto nije jednostavno. Osim ako idete na drugi fergazer, novu bregastu i na chip – tuning, pa ih skroz modernizirate i apdejtirate. No, osim što time gubite origialnost za kojom ste krenuli početno, tu opet pazite… Oće one onda k'o mlade, ali… Ovjes… Kočnice… Nije vam to za to… Više…
O preprodaji neću niti govorit. Osim ako, kad se zasitite starijeg modela ili vam dojade mušice, bivši ili cijelovremeni vlasnik pristane na povrat…

Dakle, konačna je odluka na vama.
Jelo Žužinek bi trebao uskoro šarafe vadit', koji ga pred promjenu vremena pouzdano podsjete na Stariji Model.
A za staru Alfu još treba vidjet'. Glede i unatoč svemu rečenom.
(…Morti ipak „Vještica“… Hmm… )

Gastro-naputak?
Austrougarskom cestom iz Županje do Sarajeva. Divna cesta za prpošni Stariji Model. KaHva u "Inat-kući" s pogledom na Miljacku. Dok se motor Starijeg Modela uz kvrckanje ispod haube malo ohladi. Pa dalje, uz Jablaničko jezero i gornji tok predivne Neretve do Mostara.
Janjeći ćevapi na terasi restorančića uz Stari Most. Čaša Žilavke. Naručiti kavu i kapućino. /... ;-)... /Nakon kratke šetnje, sa Stariim Modelom prema Čapljini. Neretljanski brudet; odmor prije nastavka u Alfi, sa Starijim modelom.
Preporuka: Mali Ston, "Kapetanova kuća" . Ili, decentnije - Prapratno. Vikend...
...ajme, jedva čekam...
nut

Lijep vikend želi, ma gdje bili,

Jelo Ž.


Post je objavljen 14.03.2008. u 11:33 sati.