Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

MINISTAR PANKRETIĆ NAMJERAVA U MINISTARSTVU POLJOPRIVREDE RADITI BEZ PRISUSTVA NOVINARA ?

U PREDNOSTI JE ONAJ TKO IMA INFORMACIJU

Ni mjesec dana nakon preuzimanja ministarske dužnosti u Ministarstvu poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja ministar Božidar Pankretić nije održao sastanak s novinarima koji je nezaobilazan pri započinjanju novog mandatnog razdoblja. Taj je početak nalagao ministru da novinarima, a time i javnosti predstavi svoje pomoćnike u ministarstvu, svoj plan rada, tijek reformi koje se provode u hrvatskoj poljorivredi kao predpristupnoj članici EU, o tijeku i stanju pregovora po određenim poglavljima u Bruxellesu, i da bude otvoren za sva novinarska pitanja. Ali sve je to izostalo.

Tema poljoprivrede u koalicijskom sporazumu HDZ-a, te HSS-a i HSLS-a od prvog je dana zaokupljala pažnju javnosti prije svega zbog najave HSS-a da godišnji proračun za poljoprivredu bude šest milijuna kuna. Već i prije formiranja koalicijske Vlade javnost je sa zanimanjem komentirala tu činjenicu postavljajući pitanje –Hoćemo li postati zemlja seljaka? Samom činjenicom da je politička stranka HSS-a pitanje revitalizacije hrvatskog sela digla na razinu političkog pitanja, i prije formiranja koalicijske Vlade u medijima je otvoreno pitanje hrvatske poljoprivrede. Desetak dana bila je to važna medijska tema gdje su se mnogi više i manje kompetentni stavljali u poziciju tumača i poznavatelja hrvatskih prilika u poljoprivredi.

No dolaskom mr. Pankretića na mjesto ministra rasprave su nažalost prekinute. Ministar Pankretić nije imao sluha za medije i javnost, te umjesto da je dao priliku novinarima da mnoge stvari razjasne, on je nametnuo svojevrsni status kqo na razgovore o poljoprivredi. Dao je doduše ministar i nekoliko intervjua za domaći tisak, ali oni nisu imali dovoljan medijski odjek. Lako je to moguće provjeriri u razgovoru sa poljoprivrednicima.

Poljoprivrednicima je potrebna pravovremena informacija, isto onoliko koliko i onima koji žele biti dobro informirani, a ne bave se poljoprivredom. Onaj tko ima pravu informaciju, taj je u prednosti. Onaj pak tko ima okolnosti da u skladu s informacijom pravovremeno djeluje još je u većoj prednosti. Osobe koje redovito komuniciraju s okolinom imaju veće šanse za uspjeh u svojim poslovima. Tko namjerava uspjeti ne može biti izolirana stijena, mora znati i htjeti komunicirati, jer komunikacija je njabrža veza i sa okolinom i sa svijetom. Točna je ona stara izreka «informacija je novac» . Teško je povjerovati da mr. Pankretić ne poznaje važnost medijske informacije u svim njenim oblicima. Ili možda misli da je informacija za poljoprivrednike manje važna, nego što je važna u drugim djelatnostima? I već je u tom kratkom razdoblju svog mandata jasno dao do znanja da mu prisustvo novinara nije uvijek potrebno. Zato Je 12. i 13. veljače održao sastanke najprije sa predstavnicima udruga iz sektora poljoprivrede, stočarstva, mljekarstva, voćarstva i povrćarstva, a dan kasnije s predstavnicima hrvatske industrije šećera i to bez prisustva novinara. Da su novinari postali nepoželjni svjedoči način pisanja Priopćenja ministarstva poljoprivrede na internetu iz dva spomenuta dana. Bez prethodne obavijesti o danu, satu i datumu održavanju sastanka, i bez uobičajene obavijesti novinarima, nakon održanog sastanka birokratskim jezikom napisano je Priopćenje sa vrlo malo konkretnih podataka o sadržaju održanih sastanaka. Međutim oba dana vođeni su razgovori koji bi zanimali i poljoprivrednike koji nisu u spomenutim udrugama. Jer između ostaloga ministar je predstvio i plan najvažnijih aktivnosti Ministarstva i Vlade kojima će se potpomagati proizvođaći u cijelom poljoprivrednom sektoru u provedbi reformi koje zahtijeva članstvo u EU, kao i globalne trendove. U RH jako je malo informacijama u svim medijima o kvaliteti i načinu života u zemljama EU, ali i o kriterijima koji se traže od Hrvatske kao predpristupne članice. A poljoprivreda je u tom pogledu i opsežna, a nije poznata ni novinarima i ne bi trebalo propuštati priliku, a da na takve i sve ostale sastanke novinari ne budu pozivani, jer su oni veza događaja sa javnošću.

Da aktualni ministar nema pravu svijest o važnosti informacije zorno svjedoči činjenica da ni nakon mjesec dana svoga mandata nije imenovao glasnogovrnika te državne uprave. Možda se prema ministrovu shvaćanju ništa konkretnmo ne događa, pa mu glasnogovornik nije nužno potreban. Međutim u RH gdje se poljoprivredom bavi oko 500 000 stanovnika, događanja su vrlo intenzivna i komunikacijska veza ministarstva poljoprivrede i javnosti je neophodna.


Post je objavljen 17.02.2008. u 15:31 sati.