...U listu"Ognjiste"(Pale,juni 1993.)junak jedne reportaze svjedoci da se etnicki osvijestio.Postao je Srbin.Reporter tim povodom veli da je"svima koji su ga od ranije poznavali to govorio sa vidljivim tragovima stida-znao je da mu oni ne vjeruju i da laze njih i samoga sebe".Reporter zatim egzaltirano zakljucuje da je,medjutim,u pitanju bio genetski faktor.To je"tajna krvi",jer su se,"podstaknuti spolja pradjedovski geni oslobodili svog omotaca,zaplivali u krvi,uzburkali je,zapjenusali".
Ni danasnji lovac paljanskih lopova Biljana Plavsic,nije u tom pogledu sjedila skrstenih ruku.U"Borbi"(28.juli 1993.)istice da su Srbi u Bosni rasno superiorniji ne samo od Muslimana nego i od Srba u Srbiji.U takvoj tvrdnji otkriva se logika svojevrsnog socijalnog darvinizma.Srbi u Bosni su,narocito u granicnim podrucjima-rekla je tada B.Plavsic-razvili i izostrili sposobnost da osjete opasnost po naciju i da razviju mehanizam zastite...Taj se mehanizam-kaze Plavsiceva-ne stvara brzo:za to su potrebne decenije,vijekovi..."Ja sam biolog,pa znam da najbolju moc adaptacije i opstanka imaju one vrste koje zive kraj drugih vrsta i koje su njima ugrozene".
U listu"Zena"(7,avgust 1993.)B.Plavsic citaocima objasnjava zasto je bila protiv da izvjesna gospodja,polujevrejka Klara Mandic,bude savjetnik Radovana Karadzica na pregovorima u Zenevi.Tvrdi da je"alergicna na samo takvo ime".Da je,veli,neka Janja ili Milojka,narod bi rekao da je Milojka otisla da pomogne.Zato"Milojka moze,al`nemoj mi neku Klaru!"
U nedjeljniku NIN(27.avgust 1993.)cetnicki vojvoda i potpredsjednik Vlade Srbije Vojislav Seselj porucuje osoblju bolnice u Slankamenu gdje se lijece ranjenici iz Bosne:"Srpske ranjenike mogu da lece samo Srbi",pa zato ako bolnica ocekuje plate dobice ih"kada se ocisti od onih koji nisu Srbi".
Radoslav R.Unkovic pokusava da u listu Srpske radikalne stranke"Velika Srbija(avgust 1993.)bosanske ratne i politicke prilike objasni psihoanalitikom ratne teorije dr.Jovana Raskovica o"kulturnoj tradiciji ili mozda genetskom
nagonu za prociscenoscu".Sasvim iskrivljeno tumaci rijec"balija"kao turski izraz za fukaru i to najcesce za vjerskog konvertita.To je,kaze Unkovic,bosanski sloj koji je,"o nesrece nase!"-uzvikuje pateticno-"srpskog porekla i on se stidi podanickog porekla i nosi to u podsvesti".Zbog toga,veli Unkovic,"zeli da zatre nase korene i svoja mutna i sramotna secanja".Po istoj verziji"katolik koji sebe od nedavno zove Hrvatom,takodje je do vremena Marije Terezije bio Srbin,pravoslavac,te i on zeli da iz podsvesti ukloni tragove porekla i moralne stramote pretka".
Mitropolit dabrobosanski Nikolaj,u isto vrijeme,smatra(Javnost,4.septembar 1993.,Pale)stetne sve rasno i etnicke mjesovite brakove,jadajuci se da"smo mnoge od njih izgubili,a imamo danas izjave tih sinova i protiv nase vojske i protiv naseg srpskog naroda".
Zato ce odmah potom cetnici zapjevati pjesmu tzv.BAJE MALOG KNINDZE:
"OJ SRPKINJO,SEJO MILA,
NEMOJ,SEJO,NEMOJ TURCINA,
BIRAJ,SEJO,BIRAJ PRAVU MERU,
BIRAJ,SEJO,PRAVOSLAVNU VERU".
U listu"Svet"(Novi Sad,6.septembar 1993.)B.Plavsic kaze o Muslimanu u istocnoj Bosni da"ja njima ne zelim nista dobro,ali da ja budem mirna,ja njima moram dati da oni imaju neki nacin zivota;da sebi organizuju zivot;da ne bi mene celo vreme uznemiravali".Plavsiceva o izjavi Ejupa Ganica da Muslimani vode porijeklo od Srba kaze da je to tacno,ali da je taj"genski kvaran srpski materijal presao na islam"i kasnije postajao"sve gori i gori",pa mu je sve to sada"vec u genima usadjeno".
Dr.Miroljub Jevtic(Javnost,11.septembar 1993.)ustaje protiv pojave imena Emina,Omer i Merima u srpskim bukvarima,a da za to"nema nikakvog razloga da se spominju imena nama strane i neprijateljske religije".
Tako je mnogo ranije sijano sjeme klasicnog rasizma,a da je pri tome svemu,do dana danasnjeg,gotovo redovno davan atribut iskljucivo nacionalisticke euforije srpskog velikodrzavlja.Povrsinom bosanske rijeke u stvari je plutao otpad cije su krive etikete prikrivale ortodoksni rasizam.Klasicni fasizam.
Nietsche kaze,govoreci o silini primitivnih nagona koji podsticu nasilje,da samo barbari umiju da se brane.Pod tim u ovim hudim bosanskim prilikama treba podrazumijevati sposobnost svakog ekstremnog nacionalizma da apsurdno dovede do realnog;da nemoguce dovede do moguceg;zdravo do bolesnog;staro do novog.
Minule strahote licile su na nepreglednu oranicu na koju su sistematski bacana kvarna sjemena.Nakon tih ne tako davnih surovih sjetvi stizu danasnje zetve svega i svacega.Po svemu tome,po svim tim danasnjim daytonskim oranicama,iznova gaze nasi mali Napoleoni.Samo prividno i pritvorno gaze uz smjerne i skrusene poglede.Sada igraju ulogu uzornih ratara koji podizu i plijeve samo korisne i zdrave urode.
Izdaju ih pri tom raniji jezik i ranije rijeci i djela.Treba im samo trenutak da se odaju;da bace oko na ono sto su i u ime cega su najprije i sami,u toku ratnih pustosenja,ubijanja,etnickih ciscenja,dioba i ukupne svenarodne nesrece sijali i podizali.
Ne kaze savremeni satiricar slucajno:danasnji Napoleoni ostaju tamo gdje su-narod salju na Svetu Jelenu.Nema danas,cini se,meridijana bez hude izbjeglicke bosanske Svete Jelene-ovdje u Bosni ulogu malih Napoleona igraju samozvani nacionalni lideri.Ovih dana u izuzetnom muzeju franjevackog samostana u Fojnici procitao sam duhovitu metaforu ispod jedne izlozene drevne sablje:"Od ove sablje rane zacjeljuju-od jezika nikada!"
Banjalucki gradonacelnik Dj.Umicevic,arijevski zabranjujuci muftijinu sahranu,sa moralnog i civilizacijskog stanovista zaista je izgubljen slucaj.
Tom duhu spasa nema-takav mali Napoleon vec se gusi u moralnom blatu.Uzasno zaudara na moralnu trulez.
(Aziz Hadzihasanovic-"VRIJEME PROSLO-VRIJEME SADASNJE")
Post je objavljen 31.01.2008. u 14:04 sati.