Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rješenje go-problema broj 181.

Na prvi pogled očekivani razvoj ne daje dobro rješenje. Treba malo mučnuti glavom, da sjevne ideja i kombinacija. Pogledajmo.
Kao prvo, crni treba onemogućiti upotrebu većeg dijela prostora za aktivno sudjelovanje u igri i igra 1. D3.
Bijelom sada ostaje širenje prema kutu, da osnaži prvi red na bazi i igra na 2. B2.
Ovdje bi najčešće crni igrao na A2, ali to ne daje rezultat, jer bi bijeli odigrao na B1, pa ako ni crni na to stavio na D1, bijeli bi ma E1, a crni bi unutra morao spojiti na D2. U takovoj situaciji nijeli igra na E3 i vidi se da crna četvorka prva pada, a nakon toga nema problema bijelome za praviti dva oka. Znači da crni nebi dobro igrao sa A2.
E, ovdje sada crni igra 3. B1!!! Bit je, ne dozvoliti bijelome to bitno mjesto. Sada će nastati zanimljiva kombinacija koja dokazuje vrijednost toga poteza.
Bijeli odgovara sa 4. A2. Još je više povećao prostor na bazi, ali sada crni kreće na dobitnu kombinaciju potezom 5. D2! Namjera je jasna; hvatanje kamena na E2 potezom na E3, ili spoj prema van s E1.
Izgleda kao da je bijeli sve riješio, jer igra 6. D1. Razdvojio je prostor na dva dijela. Na žačost bijelome, to nisu dva oka za njega, jer crni sada igra 7. C1!!!
Iskusniji igrači to odmah vide. Bijeli sada uzima ta dva crna kamena potezom 8. A1, a crni igra ponovo na 9. C1! Bitno je uočiti i to, da crni oba puta sa C1, napada kamen na D1. Nakon ovog drugog napada bijeli ponovo uzima, ali sada samo jedan kamen potezom 10. B1.
Završni potez crnoga je 11. A3. Lijevu dio bijele postave je pred padom, jer crna trojka u okruženju ima dvije slobode.
Bijelome nije bilo spasa, ali treba vidjeti ispravan redoslijed!
bl. Muradenu - Luzer

Post je objavljen 21.01.2008. u 09:48 sati.