Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cryingplanet

Marketing

Zatvorene 73 autoškole u Hrvatskoj

Hrvatske autoškole ne idu dalje. Širom Hrvatske zatvoreno je posljednjih dana preko 70 autoškola, od čega za sada, 11 splitskih. "Torcida", "Golf", "Croatia start" među prvima su nakon uručenja rješenja bile prisiljene staviti ključ u bravu narednih mjesec dana. Ukoliko ne ispune zadane uvjete i - trajno!

Izmijenjeni zakon o autoškolama iz 2004. godine je stupio na snagu u kolovozu prošle godine, a u njemu između ostalog stoji kako voditelj mora imati visoku ili višu stručnu spremu prometnog ili pedagoško-odgojnog smjera, te minimalno tri godine instruktorskog iskustva. Osim što gotovo nema voditelja s tim uvjetima, ostavljen je kratak rok za steći praktički nemoguće uvjete, a zatvaranje makar tek na mjesec dana financijski je udarac od kojeg će se teško oporaviti pogođeni. Pojasnio je spornu odredbu Joško Komadina, član glavnog odbora Udruge Hrvatske autoškole, ujedno i voditelj škole "Golf".

- Meni osobno nedostaje tek diplomski rad za steći uvjete, ovih dana ću i to riješiti, ali bez milosti su i mene zatvorili, jednako kao mnoge druge. Otvorit ću ja nakon mjesec dana, ali desetak kreditnih rata za otplatu auta, plaće zaposlenicima i život moje i njihovih obitelji ne mogu stajati na mjestu - ističe Komadina.

Komadina upozorava da ako se već moralo zatvarati autoškole, da je postojalo lakših i financijskih bezbolnijih rješenja, primjerice moglo se dati nekoliko mjeseci vremena da se postojeći kandidati dovedu do cilja, a novi ne upisuju.

- Bilo je mnogo bolje dok smo se vodili pod Ministarstvom prosvjete, s njima se razgovaralo, dok MUP samo kažnjava, dijalog je strana riječ u njihovom pojmovniku - uglas će voditelji.

Tonći Rakela, vlasnik i voditelj škole "Torcida" teško se nosi sa činjenicom da je njegova učionica zauvijek zatvorena. On, naime, ni nakon mjesec dana takozvanog privremenog rješenja ne može steći uvjete da promijeni sudbinu sebe i svojih djelatnika. Da apsurd bude veći, unatrag dvije godine su svi vlasnici autoškola, tako i Rakela, uložili dodatna financijska sredstva za ponovnu verifikaciju kako bi se "prilagodili" uvjetima HAK-a, od povećanja obima radnog prostora do informatizacije, da bi taj novac ovim činom nepovratno otišao u vjetar.
- Uručili su nam jučer u podne rješenje sa zabranom rada. Stvoreni su umjetni dugovi, ne razumijem zašto su mom instruktoru prije samo dva tjedna dopustili prijavu kandidata za ispit, a danas im nisu dozvolili polagati. Teško jest nama, ali ova se odluka najviše razbila kandidatima o glavu - razočarano će Rakela, koji napominje kako će on i njegovi instruktori lako pronaći posao u drugim školama, jer rezultati stoje iza njih.

Međutim, konstatira Rakela, žalosno je inzistiranje na pukoj formi, dok se sadržajno postižu izvanredni rezultati. Apsurdno je, tvrdi on, da njegova škola s pragom prolaznosti gotovo 70 posto mora prestati s radom.

Najžalosnije i možda najizigranije osjeća se Ivan Munitić, voditelj omiške autoškole "Fortica".

- Obećao mi je ministar Kirin osobno da neće dirati nas kojima nedostaje nekoliko godina do mirovine. Mojih 37 godina rada kao instruktora njima ništa ne znače, ne mogu ja sada završavati za tete u vrtiću! Tri godine mi nedostaju, za to vrijeme bi moja djeca završila fakultete i naslijedili me u poslu. Ubili su mene i obrazovanje moje djece, jer ja ih više nemam odakle školovati. Ovo je nacionalna sramota - plačnim glasom podijelio je svoju sudbinu s nama 62-godišnji Omišanin Munitić.

Ogorčen je i Vinko Pavić, iz splitske škole "Croatia start", koji je odbio vojnu mirovinu jer je htio raditi, a sada su i on i njegova obitelj ostali bez prihoda.

Voditelji izražavaju bojazan da će biti tek "vijest za jedan dan", kao i sve bitne odluke koje se donose u paketu s nebitnima, kako bi se skrenula pozornost sa stvarnih problema.

GlasDalmacije




•• Zbog neispunjavanja uvjeta koje propisuje izmijenjeni Zakon o autoškolama, ključ u bravu u svega nekoliko dana bile su prisiljene staviti 73 hrvatske autoškole, od čega 10-ak iz Dalmacije. Naime, u zakonu, koji je na snagu stupio u kolovozu prošle godine, između ostalog stoji da voditelj škole mora imati visoku ili višu stručnu spremu prometnog ili pedagoško-odgojnog smjera, te minimalno tri godine iskustva na instruktorskim poslovima. Veliki broj zatvorenih autoškola nema propisani stručni kadar, a ako ga ne nađu u roku od 30 dana, prijeti im trajno zatvaranje.
- Od 70-ak autoškola kojima je uručeno privremeno rješenje o zatvaranju, 40-ak već sada ima ili će imati ispunjene uvjete za rad, jer su neki pred završnim ispitima ili pred polaganjem licencije. Ostalih 30-ak škola morat će u ovom kratkom roku pronaći adekvatno obrazovanu osobu na mjestu voditelja škole - kazao nam je Nikola Vidaković, predsjednik Hrvatske udruge autoškola (HUA) dodavši kako već danas imaju neformalni razgovor s predstavnicima MUP-a, pod čijom se nadležnošću nalaze škole.
Već je, tvrdi Vidaković, poslan zahtjev MUP-u da utvrdi činjenično stanje u autoškolama, te da se onima koji imaju propisani kadar, čim prije omogući nastavak rada.
Vlasnik splitske autoškole “Croatia-Start” Vinko Pavić, kojem je prije nekoliko dana također uručeno rješenje o privremenoj zabrani rada, ogorčen je zbog odluke resornog ministarstva koja je, kako kaže, nepoštena prema ljudima u poodmakloj dobi, s dugogodišnjim stažom u ovom poslu.

SANDRA LAPENDA


Splitska lista za odstrel

•• Među privremeno zatvorenim školama u Splitu su Croatia-Start, Instruktor, Dalmacija, St-Classic, Golf, Torcida i Nino. Iako je novi Zakon, tvrde u Udruzi autoškola, unio red, ovakvi propisi lako bi mogli dovesti do propadanja manjih škola.

Slobodna Dalmacija



Kao mala sam jedva čekala narasti da mogu voziti auto. Napunila sam 18 godina i uputila "molbu" roditeljima da me upišu, ali tada "nije bilo vrijeme" za to. Uspila sam se pomiriti s tim i pričekala sam još malo kada su me opet odbili. Prošlo je par godina i konaćno sam, na jedan čudan način, došla do nešto para i upisala autoškolu, Croatia-Start. Vlasnik i predavač, gospodin Pavić, je jedna krasna osoba. Uživala sam ići na njegova predavanja jer je bilo ugodno i uvijek bi ubacio neku šalu. Strpljivo nam je objašnjavao sve što smo ga pitali, pa makar to morao ponoviti 10 puta. S njim smo pričali i o drugim stvarima. Davao nam je i savjete o vožnji i pokušavao predočiti u kakvim se sve situacijama možemo naći na cesti i sl. Još su me samo ta predavanja dijelila od auta. Konaćno je došao dan polaganja prometnih znakova i pravila što je prošlo savršeno, rezultat 120/120. I konaćno, nakon svih tih godina došla sam do auta! Instruktor mi je susjed, legenda, sve najbolje mogu reči o tom čovjeku. Odvozila sam 7 sati i adio. Glupa policija umjesto da se bavi kretenima i tatinim sinovima na cesti, krene zatvarati autoškole! Njima je bitno da je predavač VSS, a nije im bitno koliko dugo predavač radi taj posao, kako i kolika je prolaznost, već da je VSS pa makar nemao pojma o ičemu. Standardni debilizam u Republici Hrvatskoj. Ne opravdavam ni jednu autoškolu koja se nije prilagodila zakonu, ali s druge strane se svakim danom sve više razočaram u našu policiju. Uvijek se bave glupostima, nikada pravim problemima. Možda im je tako lakše...možda ih netko plača za taj debilizam, još gore, možda netko iskorištava njihove ovčjo-seljačke mozgove. Sve je to politika. Državi je nestalo novaca pa su krenuli u zatvaranje autoškoli, što je sljedeće? Neke ljude treba sastaviti sa zemljom, jedino tada će država krenuti naprijed. Nije ni čudo što je stopa kriminala sve veča, što su ratovi na cestama i broj mrtvih sve veči i što se među političarima i policijom dila droga.

Welcome to Croatia, state of mafia!


Post je objavljen 19.01.2008. u 01:19 sati.