Danas smo objavili priopćenje za javnost, koje prenosim u cjelosti.
Karikatura je sa sajta wordpress.com
Stranka Zelena lista, pridružena članica Europske zelene stranke, podržava najavu zabrane pušenja u javnim zatvorenim prostorima. Zabrana je opravdana sa stajališta zaštite zdravlja, okoliša i ljudskih prava. Današnje mjere odvajanja pušača i nepušača u ugostiteljskim objektima, radnim mjestima idr. većinom su slabog učinka. Na nepušače postoji socijalni pritisak da, kad su u društvu pušača, trpe neugodu i ugrožavanje zdravlja.
Upozoravamo međutim da zabrana ne može biti proglašena "preko noći" i bez niza pratećih mjera. Represija sama po sebi nije rješenje; potreban je niz pratećih stimulativnih mjera za suzbijanje ovisnosti o nikotinu.
Moramo također istaći čudnu okolnost da u predizbornoj kampanji ova inicijativa uopće nije bila spominjana, a onda je iznenada ubačena u javnost u vrijeme potpisivanja koalicijskog sporazuma o novoj saborskoj većini. Stiče se utisak da je svrha skretanje pažnje javnosti s nekih važnih tema u kojima nova Vlada pčstupa protivno izraženoj volji većine građana Republike Hrvatske, kao što su neprimjenjivanje ZERP-a i referendum o pristupanju NATO-u.
Razdoblje pripreme stupanja zabrane na snagu trebalo bi biti najmanje godinu dana. Ministarstvo zdravstva trebalo bi osnovati povjerenstvo za pripremu Zakona, u koje će biti imenovani i predstavici struke i civilnog društva. Kao vanparlamentarna stranka osobito zainteresirana za zdravlje, okoliš i ljudska prava, koja u svojem radu surađuje s organizacijama civilnoga društva, spremni smo dati svoj konstruktivni doprinos.
Treba razmotriti europsku praksu i razraditi prateće mjere primjerene našim uvjetima. U obzir dolaze npr.:
• Dodatni namjenski doprinosi koje plaćaju proizvođači cigareta za naknadu štete, koje uzrukuju narodnom zdravlju.
• Financijske stimulacije za nepušače i one koji prestanu pušiti (smanjenje nekih poreza, manja stopa izdvajanja za zdravstveno osiguranje isl.)
• Razne stimulativne kampanje za nepušenje koje mogu provoditi poslodavci za svoje zaposlenike.
• Ciljane kampanje za prestanak pušenja usmjerene na roditelje male djece.
• Kampanja informiranja i osvješćivanja pušača o šteti, koje kroz zagađivanje zraka dimom nanose nepušačima u blizini.
Ova je karikatura, posvećena kampanji protiv zabrane pušenja u lokalima, objavljena na buymycigars.com. Praksa je ipak pokazala da lokali zabranom pušenja ne ostaju prazni.
Uz osmišljen pristup, interesi ugostitelja također ne moraju biti ugroženi. Eventualno smanjenje posjete od strane pušača može se nadoknaditi povećanjem posjete nepušača, koji sada izbjegavaju zadimljene prostorije. U Njemačkoj se pokazalo da je posjeta nakon uvođenja zabrane čak i veća nego prije.
Za Zelenu listu:
Zoran Oštrić, glavni tajnik
Post je objavljen 18.01.2008. u 23:07 sati.