Na današnjoj sjednici gradskog poglavarstva usvojena je odluka o povećanju cijena ju javnom prijevozu za 10%.
Naime, u zadnjih nekoliko godina značajno su porasli materijalni troškovi, a zadnje povećanje cijena u Autotroleju zbilo se prije godinu dana, no svrha tog poskupljenja bila je nabavka novih autobusa kako bi se vozni park uskladio sa zakonskom regulativom da na cestama ne smiju biti vozila starija od 12 godina, dok se posljednje poskupljenje vezano uz povećanje materijalnih troškova u Autotroleju dogodilo 2005. godine.
Najveći razlog poskupljenj su sve veći troškovi goriva koji iznose preko 60% ukupnih materijalnih troškova Autotroleja.
Izlagač prijedloga Crnković je rekao da se problem ne može riješiti dodatnim subvencijama, jer već sada gradske subvencije iznose preko 40% ukupnih prihoda Autotroleja, stoga je jedino moguće rješenje poskupljenje. S tim poskupljenjem se složio i Savjet potrošača na sastanku 10. siječnja ove godine.
No prijedlogu su se usprotivili HNS-ovi članovi poglavarstva. Edita Stilin smatra da bi cijena karte za studente, srednjoškolce i osnovnoškolce trebala ostati nepromijenjena, budući Rijeka postaje sve važniji sveučilišni grad i povećanjem cijena prijevoza za studente ne treba dovoditi u pitanje takvo usmjerenje, inače će Rijeka, poslje Osijeka, postati grad s najskupljim prijevozom za studente.
Đani Poropat je podržao Editu Stilin i rekao je kako bi bilo potrebno sprovesti reoganizaciju u financijama Autotroleja kako bi se našla rezervna sredstva za izbjegne poskupljenj karata za studente.
S njima se nije složio Luciano Sušanj koji smatra da poskupljenje teško pada svim ljudima te da svi građani podjednako moraju snositi troškove života.
Protiv poskupljenja bio je i Šime Jagičić, koji je rekao da bi gradovi iz okruženja Rijeke, koji imaju dobar proračun, poput Lovrana, Kostrene i Viškova trebali znatnije sudjelovati u subvencioniranju Autotroleja, budući da preko 60% iznosa subvencije otpada samo na Rijeku.
Također je postavio pitanje direktoru Autotroleja Čirilu Jurišiću kako to da unatoč povećanju broja putnika, autobusnih linija i cijene karte prihodi Autotroleja padaju?
Jurišić je dao, najblaže rečeno, neobično objašnjenje i ustvrdio je da prihodi padaju zato što putnici kupuju jeftiniju kartu na kiosku, a ne skuplju kod vozača.
Na to mu je replicirao Poropat koji je rekao da su i cijene jeftinih karata poskupile te da se povećao broj putnika, tako da s takvim dvostrukim povećanjem nije logično da dolazi do smanjenja prihoda.
HNS-ovcima je replicirao Obersnel koji je rekao da je politika ozbiljan posao, a ne demagogija te se stoga ponekad moraju donjeti odluke koje nisu simpatične, poput poskupljenja cijene javnog prijevoza.
Smatra nelogičnim da se sada idu mijenjati stavke proračuna, jer iznos koji bi bio potreban kako bi cijene karata za studente i srednjoškolce ostale iste iznosio bi milijun i 700 tisuća kuna. Osim toga takvo rješenje nebi bilo opravdano prema umirovljenicima i zaposlenima, jer je Rijeka, osim grada znanja i grad zaposlenih. Stoga smatra da je to neodgovoran prijedlog i on kada bi bio neodgovoran mogao bi predložiti da se taj iznos uzme iz odjela za školstvo.
Osim toga, smatra da protivnici poskupljenja nisu uzeli u obzir sadašnja poskupljenja goriva, koja iznose 800 tisuća kuna, što dodatno opterećuju poslovanje Autotroleja, a taj trošak pokriva osnivač Autotroleja, odnosno Grad Rijeka. Svako pokrivanje gubitka dovodi do toga da ostaje manje financijskih sredstava za druge gradske programe, poput socijalnih ili kulturnih. Rekao je da se na svakoj skupštini Autotroleja raspravlja o smanjenju troškova, pa se primjerice broj zaposlenih s tisuću smanjio na sedamsto, a u isto vrijeme je zadržan visok standard javnog prijevoza, odnosno broj linija i njihovo često prometovanje.
Također se usprotivio uspoređivanj cijene javnog prijevoza s drugim gradovima, jer smatra da riječki javni prijevoz ima bolji standard od svih gradova u državi osim Zagreba.
Stoga, budući da nije dobio niti jedan argumentirani prijedlog kako izbjeći poskupljenje, podržao je prijedlog i dodao da možemo biti sretni da se spirala poskupljenja ne nastavi zbog poskupljenja cijene naftnih derivata.
Budući da je bila prozvana kao demagog Edita Stilin je odgovorila Obersnelu i rekla da se mogu naći sredstva iz proračuna, jer postoji rebalans proračuna, te da dijete iz Rijeke koje studira u Zagrebu tamo ima besplatni javni prijevoz, dok ga u Rijeci nema.
Na to je odgovorio Obersnel da Zagreb ima veći prirez od Rijeke, pa ukoliko želi neka predloži povećanje prireza.
Poropat je rekao da je odluka o subvencioniranju politička, te da iz razloga što gotovo svaka riječka obitelj ima studenta ili školarca, smatra da je potrebno zadržati iste cijene njihovih karti za javni prijevoz.
Na kraju je 10 postotno poskupljenje cijena usluga Autotroleja ipak usvojeno sa 6 glasova za i sa 3 glasa protiv što su bili glasovi HNS-ovi članova poglavarstva.
Post je objavljen 15.01.2008. u 11:49 sati.