Slika gore: Trg Petra Preradovića (Zagrepćanima poznat kao Cvjetni trg), slikan s južne strane prema sjeveru. Pravoslavna crkva Sv. Preobraženja Gospodnjeg sagrađena je 1866., trideset godina prije nego što je rušenjem bloka zgrada iza crkve nastao sam trg. Zapadno od crkve tada je počinjala šuma (jedno plemićko imanje). Ispred nje je spomenik Petru Preradoviću, postavljen 1954.. Pogledajte članak na wikipediji, te članak Povijest trga Petra Preradovića iz časopisa Vijenac, ttravanj 2007.
Prošlo je eto već više od mjesec dana otkada je Gradska skupština hrvatske metropole izglasala sramotni novi Generalni urbanistički plan. Pobuna nekoliko zastupnika Socijaldemokratske partije trajala je kratko. Jetki komentar pod naslovom Devastacija Zagreba na račun Zagrepčana može početi objavio je tada poznati bloger CNN (Croatian Nauseous News, Hrvatske odvratne vijesti).
Tako je razvojnik (developer) Tomo Horvatinčić, koji namjerava razbiti... hm, razviti? blok kuća Cvjetni trg - Ilica - Gundulićeva - Varšavska, dobio odriješenje ruke da za boljitak građana i svoj profit radi na Detaljnom planu uređenja za taj blok, kako paše njegovim poslovnim interesima. Koji su, piše današnji Jutarnji list (koji Horvatinčića, kao i drugi, pogrešno zove "poduzetnikom"!), iznenada postali skromniji, pa je novi projekt za Cvjetni trg dvaput manji. Gradsko poglavarstvo će o izmijenjenom projektu odlučivati slijedeći četvrtak.
Gore: jedna od dvije kuće na zapadnoj strani Cvjetnoga trga, predviđene za rušenje::kuća Granitz, koju je 1886. po projektu slavnog Hermanna Bolléa dao sagraditi manje slavni, ali za povijest Zagreba značajni tiskar i izdavač Ignjat Granitz. Iz jčije se biografije i djelovanja, usporedimo li ga s Tomom Horvatinčićem, jasno vidi razlika između poduzetnika i razvojnika.
Nestaju iz plana slavni i toliko hvaljeni "Zagrebački kristali", najavljuje se gradnja "stepenaste strukture" i podzemna garaža sa samo 350 umjesto 650 mjesta.. Navodno emisari Hoto grupe osobito obilaze stanare Varšavske 6, gdje bi trebao biti ulaz u podzemnu garažu - iako je isti taj Jutarnji (inače, po svjetonazoru i interesima zbog oglašavanja sklon poduzetnicima i razvojnicima) prije mjeseca dana pisao. Ulaz u garažu ipak iz Gundulićeve. Taj je članak bio govorio o pormetnoj studiji, koju za Horvatinčića završava Institut za promet..
No, čemu se nervirati? Kako će se regulirati promet, gdje će se ukinuti ili uvesti pješačke zone, hoće li se graditi piramide ili stošci, garaže za 300 ili 3000 automobila - to više nije stvar nas, građana Zagreba. To je sada suverena odluka razvojnika Horvatinčića i poglavara Bandića.
Osim ako ipak možda ne. Znači li nešto 54.000 prosvjedni potpisa građana? O Cvjetnom trgu sam pisao na ovom blogu nekoliko puta. U travnju pisao sam O cvjetnom trgu i njegovom klonu, O problemu prometa u centru grada, volio bih da pročitate članak Zamisli: Grad bez automobila! Što dalje? Je li bitka izgubljena? Na raspravi o Donjogradskim blokovima u Društvu arhitekata Zagreba, prije dva mjeseca, arhitekt Vinko Uhlik je rekao: