U srcu svakog kršćanina trebao bi snažno odjeknuti:
”Kršćanine, upoznaj svoje dostojanstvo!”
Da, svaki bi si kršćanin morao posvijestiti što to znači biti kršten. Na pomisao da je kršten svaki bi kršćanin trebao poskakivati od radosti i ponavljati zanosno:
”Ja sam od Boga rođen /usp. Iv 1,13/, ja sam ljubljeni sin Božji, ja sam ljubljena kćerka Božja, ja sam novo stvorenje u Kristu, ja sam član obitelji Božje, pripadam obitelji Boga Oca i Sina i Duha Svetoga i Božji sam miljenik,
ali ulazim i u obiteljske veze sa svim kršćanima, sa svim ljudima; svi smo braća i sestre u Isusu Kristu...
***
No, u isto vrijeme svaki bi kršćanin trebao postati svjestan i svoje velike odgovornosti. Jer krštenje je poziv, izabranje:
”Ne izabraste vi mene, nego ja izabrah vas i postavih vas da idete i rod donosite i rod vaš da ostane...”, govorio je Isus /usp. Iv 15,16/.
Po krštenju mi smo pripojeni kao nova mladica Kristu čokotu kako bismo zaživjeli Kristovim životom /usp. Iv 15,1 sl./.
Krstiti znači zapravo ”kristiti” – kako to voli reći p. Duda, tj. učiniti nekoga Kristom. Po krštenju, dakle, postajemo dionici onog misterija koji sv. Pavao izriče riječima:
”Živim, ali ne više ja, nego u meni živi Krist” /Gal 2,20/.
I još što se također nameće kao naš kršćanski poziv:
”Tako neka svijetli vaša svjetlost pred ljudima da vide vaše dobra djela i proslave Oca vašega koji je na nebesima” /Mt 5,16/.
To znači proći ovom zemljom ”čineći dobro” – kao Isus /usp. Dj 10,38/.
Dakle, poslanje kršćana u ovome svijetu, na ovoj zemlji jest: biti drugi Krist.
***************************
***
***************
****************************
RIJEKA JORDAN – MJESTO ISUSOVOG KRŠTENJA
Rijeka Jordan je najveća rijeka Palestine. Nastaje iz više izvora na Hermonu. Jordan ponajprije protječe kroz plodnu ravnicu i potom strmo pada u Genezaretsko jezero, a odatle u brojnim kruženjima prolazi kroz Jordansku dolinu sve do ušća u Mrtvo more.
U Bibliji se spominje kad su Izraelci pod Jošuom prešli preko nje /Još 3–4/. Na rijeci Jordan Elizej je postao nasljednikom proroka Ilije /2 Kr 2,1–14/. No ona se najviše spominje kao mjesto Isusovog krštenja. Stoga rijeka Jordan budi u svakom kršćaninu posebne osjećaje. I oni koji su je vidjeli ne pamte je toliko po izgledu ili krajoliku oko nje, nego upravo podsjećajima na Isusovo krštenje, taj tako veliki i značajan događaj u povijesti kršćanstva, a možemo reći i u povijesti čovječanstva.
***********************************
Na rijeci Jordan Ivan je krstio ”krstom obraćenja na oproštenje grijeha”. Grnula je tada ”k njemu sva judejska zemlja i svi Jeruzalemci” i primali su krštenje u Jordanu. Nakon njih ”dođe i Isus iz Nazareta galilejskoga i primi krst” u istoj Rijeci. Isus – jedan od nas, ali ”jači” od nas, krstio se da tako ”ispuni svu pravednost” /usp. Mt 3,15/. Tako rijeka Jordan, po Isusovom silasku u nju, postaje svetom rijekom. Voda rijeke Jordan označava vodu za novo krštenje, po kojem čovjek postaje kršćaninom, novim stvorenjem u Kristu Isusu.
Događaj Isusovog krštenja Otac je iskoristio da još jednom svijetu objavi da je Isus njegov ljubljeni Sin, da je njemu u njemu ”sva milina” a prigodom Preobraženja dat će nam i zapovijed: ”...slušajte ga” /Mk 9,7/.
Na rijeci Jordan mnogi se i danas krste, a svi hodočasnici kršćani obnavljaju svoja krsna obećanja. I zato je posjet Jordanu nešto što se kod hodočašća u Svetu Zemlju najviše pamti i ostavlja najdublje tragove.
**
Jesus of Nazareth - His Baptism - Na Jordanu se opet dogodila Epifanija - Bogoobjavljenje:
sa nama u redu stoji i Isus, sa nama koji čekamo vodu spasenja.
Ovdje se dogodila razmjena - On uze grijehe radi našega spasenja.
Po liturgijskom kalendaru blagdan Isusova krštenja slavi se u nedjelju nakon svetkovine Bogojavljenja /Tri kralja/. Po svom sadržaju povezan je s Bogojavljenjem. U svetkovini Bogojavljenja, naime, slave se zajedno tri sadržaja ili događaja:
Isusovo rođenje, krštenje i prvo čudo na svadbi u Kani Galilejskoj.
Povijesno gledano Isusovo rođenje se prvo slavilo na Bogojavljenje /6. siječnja/, a tek kasnije i danas 25. prosinca. A od godine 1960. Isusovo krštenje na Jordanu je uvedeno i kao zasebni blagdan. Time se želi vjernicima istaknuti važnost toga događaja. Naime, kad je Isus, došavši na rijeku Jordan, zatražio od Ivana da ga krsti krštenjem pokore /to znači solidarizirao se s ljudima, grešnicima/, u toj su se prilici, zabilježili su evanđelisti, zbili događaji važni za Isusovo spasenjsku ulogu i djelo. Bog Otac i Bog Duh Sveti posebnim znakovima potvrđuju da je Isus božanska osoba, Sin Božji. Zatim da je on Krist to /hrvatski/ znači Pomazanik, Božji poslanik koji će svojim djelom donijeti spasenje ljudskom rodu. U tom događaju se također posvećuje voda /simbol i izvor života!/, koja postaje znakom oproštenje grijeha u sakramentu krsta. Isusovo krštenje, dakle, nije samo obični ili neobični događaj, nego ima svoj teološki sadržaj, to znači vjerski sadržaj i poruku. Krštenjem na Jordanu Isus započinje svoje spasiteljsko djelo i otada kroz tri godine javno nastupa kao Učitelj i Mesija.Očeva objava na krštenju bila je uvod u Isusovo Galilejsko poslanje.
/Mt 3,13-17/
Blagdan Krštenja Gospodinova budi u nama vjernicima nadu da je doista Gospodin svojim dolaskom odlučio spasiti nas ljude . Cjelokupno njegovo djelovanje vraća osmjeh na lice, briše svaku suzu s očiju. Ako je Bog to bio spreman učiniti za nas ljude, biti će spreman uvijek nam pomoći.
Prošao je svijetom čineći dobro !
1 Evo Sluge mojega koga podupirem, mog izabranika, miljenika duše moje. Na njega sam svoga duha izlio da donosi pravo narodima. 2 On ne viče, on ne diže glasa, niti se čuti može po ulicama. 3 On ne lomi napuknutu trsku niti gasi stijenj što tinja. Vjerno on donosi pravdu, 4 ne sustaje i ne malakše dok na zemlji ne uspostavi pravo. Otoci žude za njegovim naukom. 6 Ja, Jahve, u pravdi te pozvah, čvrsto te za ruku uzeh; oblikovah te i postavih te za Savez narodu i svjetlost pucima, 7 da otvoriš oči slijepima, da izvedeš sužnje iz zatvora, iz tamnice one što žive u tami.
/Iz 42, 1-4. 6-7/
............................................
Post je objavljen 13.01.2008. u 19:22 sati.