Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/budan

Marketing

PORUKA TEOZOFA - V -

PORUKA TEOZOFA - V -

Dragi prijatelju Borivoj,


Slažem se ponovno s vašom konstatacijom da istinski teozof treba ostati aktivan, jer drugačije teško i može biti teozof. Koja je korist za ovo ispaćeno čovječanstvo od teozofa koji se zakukulji i radi samo za svoj „napredak“. To je sebičnost prerušena u kvazi-duhovnost. Vrijedi i ona stara izreka: „bez dobrih djela nema dobrog čovjeka“. Ta dobra djela su olakšanje patnje koja se nadvila nad svako utjelovljeno biće, jer – kako kaže Buddha – „sve je patnja, već je i samo postojanje patnja“. Onaj tko spozna patnju, uzroke patnje i put izlaska iz nje, ako to zadrži za sebe, zaista je sebičan. Na sreću, kažu da je to nemoguće za biće koje je tako daleko napredovalo kao što je Buddha, jer je u njemu bio prisutan najdublji osjećaj sućuti za patnju čovječanstva. Ponovit ću riječi koje nisu moje, ali sam ih prihvatio kao da jesu moje: izgladnjela čovjeka može nahraniti svatko, duhovno gladnog čovjeka može nahraniti samo čovjek koji mu može ponuditi duhovnu hranu. Nisu to tako velike stvari kako se čini. Treba imati strpljenja saslušati i shvatiti nevolje čovjeka koji pati – nekad će samo to biti dovoljno. Drugi korak je dati mu podršku u vidu iskrene sućuti i bratski mu reći da vjerujemo da ima snage suočiti se s problemom koji ga muči. Treći korak je dati mu savjet ako ga traži.

Poštujem vaš stav glede članstva u TD u Rijeci. U pogledu ozračja u i oko TD sa sjedištem u Adyaru moram vam reći da na tu stvar gledam iz nešto drugačijeg kuta, ne ulazeći uopće u ocjenu općenitog stanja u njemu. Sve dok mi ljudi nesavršeni kakvi jesmo budemo činili TD u Adyaru ili negdje drugdje, a to se odnosi i na sve druge organizacije uključujući i države kao organizacije, one će biti nesavršene. Kao individualnosti možemo učiniti samo jednu stvar da poboljšamo to stanje, a to je da mijenjamo sebe. To je najvažnije za promjene na bolje. Kada promijenimo sebe na bolje, postoji vjerojatnost da će to drugi ljudi primijetiti i početi slijediti uzor našeg ponašanja. Znam da vam je to sve poznato i da zvuči utopistički i idealistički, no što je teozof drugo nego utopist i idealist za profani svijet kojim je okružen? Članarina TD u Adyaru je 10$ na godinu, a za časopis doživotna pretplata iznosi 60$. Evo prilažem i tablicu s cjenikom skinutu s web-stranice adyarskog TD. Naravno, ne postoji nikakva obveza čitanja časopisa niti pretplate na njega.

Što se tiče lobija u TD, ne znam o tome ništa, pa ne mogu dati neki komentar. Određene struje vjerojatno postoje, no kao što sam rekao, sve dok ljudi ne učine određeni pomak na ljestvici evolucije, stvari su takve kakve jesu. S druge strane, borba za istinu i jednaku pravdu za sve nije put posut ružama. Da je tako, koja korist od toga? Kažu da je ova naša kali yuga najteže doba za čovjeka na zemlji, no ujedno je to i jedinstvena prilika za brzi duhovni napredak. Iskušenja su velika, a odrađivanje karme vrtoglavo ubrzano, ali tko ovo izdrži i uspje zadržati pozitivan pravac usprkos svim odvraćanjima od njega, postići će velik korak u svojoj evoluciji. Borba teozofa protiv teozofa je besmisao. Pred nama su velike i ozbiljne zadaće i mislim da si istinski teozof nikada neće dopustiti da bude uvučen u borbu svog čopora protiv drugog čopora. Vrijeme je da se odvratimo od životinjskih navada. Od čovjeka-životinje treba nastati čovjek, a zatim bogočovjek. Kada se nazivamo teozofima, to nikako ne mora značiti da smo postali pravi teozofi. Mi smo tek oni koji se negdje na skali teozofa penjemo prema tom idealu. Pravi teozofi su Majstori. Mi težimo tom idealu.

S tehnikom intenziva prosvjetljenja upoznao sam se posredstvom mog prijatelja Željka Štajduhara, učenika Narayananande. Nisam bio na samom tečaju, no prilično mi je jasno o čemu se radi. Mnogi koji su bili na intenzivu prosvjetljenja kod njega otišli su kući zadovoljni. Nisam osjetio potrebu otići, no nisam rekao niti da ne bih išao. Budući da već godinama koristim tehniku meditacije koju sam prilagodio sebi, čini se da je ona za sada dovoljna praksa samospoznaje.

Kada su u pitanju razmimoilaženja među mladim i starim teozofima, opet nemam što dodati. Ne zanimaju me teoretiziranja i suhoparne priče pojedinaca koji su veći kršćani od pape. Teozofiji i TD može koristiti samo rad, istinski i ozbiljan rad. Oni koji su se odali neradu imali su i imaju vremena za gluposti. Mi smo ovdje da radimo i zaželimo dobrodošlicu svima onima koje nam Majstori pošalju kada su spremni. Čak mi se previše ne sviđa kada se međusobno nazivamo teozofima, jer je to svojevrsno samodopadljivo laskanje. Radije bih da se nazivamo braćom i sestrama, bliže je istini.
Drago mi je da su teozofi u Rijeci i nešto šire povezani. Bit će dovoljno posla za sve. Najavio sam vam da imam jednu ideju koja će vas sigurno zanimati, jer ste vi tu stvar pokrenuli već ranije.

Dakle, ideja je sljedeća. Već smo dosta ideja razmijenili o Zvonimiru Frlanu i vašoj ideji o izložbi slika. Mislim da su se sada ispunili uvjeti da se oživotvori ta ideja. Imamo uskoro dva jubileja vezana uz njega u razmaku od nekih dva i pol mjeseca. Naime rodio se 16. 12. 1918., a preminuo 5. 3. 1999. To znači da 16. 12. 2008. pada 90-godišnjica rođenja, a 5. 3. 2009. 10-godišnjica preminuća. Već sam kontaktirao nekoliko ključnih osoba koje su podržale ovu ideju da se sve to organizira unutar tih dva i pol mjeseca. Nino slav je pristao i vjerojatno će vas uskoro kontaktirati. Pristala je i naša predsjednica gđa Božić. Oboje će kontaktirati Damodara. Početna ideja je da se izložbe organiziraju u Rijeci i Zagrebu. Izdali bismo i jednu od njegovih knjiga ili bi to bilo i nešto više od jedne knjige. Ja bih napravio prigodni broj časopisa Teozofija posvećen njemu. Vaše iskustvo i suradnja bit će nam od najveće važnosti, posebno za izložbu u Rijeci. U Zagrebu je Damodar osoba koja ima iskustva s izložbama. Vjerujem da je ovaj prijedlog ono što ste godinama čekali i da je vaše sudjelovanje u ovom projektu neupitno. Jučer sam s Nino m razgovarao nekih sat vremena o svemu i priznajem da sam mu dosta pitanja postavio o vama. Odgovori koje mi je Nino dao potpuno su me uvjerili da ste čestit čovjek kojem mogu vjerovati, jer Nino slavu vjerujem, a kad on za nekog da pozitivno mišljenje, onda je to tako. Zato vam i nudim ovu suradnju ovako otvoreno i bez zadrške.

Razgovarali smo i o mogućnosti da se inicijativni odbor sastane kada se suglasi i Damodar. Nino i vi biste preuzeli organizaciju u Rijeci, a Damodar i ja ovdje u Zagrebu. Glede izdavanja knjiga, naša buduća članica Inga, koja je lektor po struci izvršila bi lekturu tekstova, a zatim bismo u jednoj tiskari nedaleko Velike Gorice materijale dali u tisak. Časopis će do tada već biti pripremljen i vjerujem da će uključivati vaš tekst o čemu smo se već suglasili. Ako vas Nino slav već nije kontaktirao, javite mu se. Vjerojatno ćete za organizaciju u Rijeci uključiti još neke ljude.

Glede prijedloga da postanem član Društva haiku pjesnika, prvo moram u svojoj maloj biblioteci podrumu pronaći stare rokovnike u kojima sam zabilježio tih nekoliko stihova koje sam sklepao. To će možda malo potrajati, no kada budem spreman, javit ću se.

Pozdravljam vas, sve vaše prijatelje teozofe iz Rijeke i sve ostale teozofe i duhovne stremitelje ma gdje se nalazili.

Srdačno,

Željko

---------------------------





Dragi prijatelju Zeljko,

Sve sto navodis korektno je i fer, tako kako bi trebalo biti. Protiv Adyara ja nemam pod milim bogom nista.Clanarinu ne mogu uredovno placati i to predstavlja nepremostivu prepreku za mene, kako prema Adyaru, tako je slucaj i s ostalim drustvima s kojima sam u kontaktu. Eto, u Drustvu haiku pjesnika - Rijeka, ne placa se clanarina vec godinama, ne placam niti
WHA. gdje sam bio na popisu od 2000.-05. bez clanarine, sad me definitivno skinuli s liste.

Kad mi Bog bude omogucio vece prihode ili obezbjedio zasluzenu penziju, tad nece biti frke da se i ja novcano isprsim i platim clanarinu, ili novcano pripomognem kome bude ustrebalo. Protiv moje volje mnogo toga se u proslosti odvijalo, a na sva upozorenja mogao sam samo dobiti po nosu. Onda sam prestao govoriti i pustio da se odvija po njihovom. Sad mnogi od tih vele da sam bio u pravu, uz njihovu konstataciju: "Nisam ja tako mislio!?", a ja im kazem: "Onda je zasigurno, moja pokojna baba Andjelija tako mislila!?"...

Tvoj prijedlog proslave u potpunosti je prihvatljiv i ja ga podrzavam. Posto ce se sve to zbivati u cetvrtom kvartalu ove godine, tj. 16.12.2008. i u prvom 2009., tj. 05.03.2009. za primjetiti je da je posao ogroman: vezan uz dogovor i pripremu, tiskanje knjige i izlozba slika na dvije lokacije i tako i sve ostalo...

Tu je potrebno ukljuciti i proslavu na livadi "Jasa" u Gozd Martuljku kamo je Zvonimir Frlan godinama dolazio i odrzavao predavanja. Generacije mladih teozofa i ostalih ljubitelja duhovnih i drevnih mudrosti, On je preodgajao i vodio ka visim spiritualnim ciljevima i tako je predstavljao luc za mlade, kojem su se svi obracali za savjete. U sklopu proslave prisjetiti se i na pokojnog oca naseg Havlicekar Tilija, koji je pronasao livadu "Jasa" i sa barba Zvonimirom prijateljovao godinama hodajuci po rajskoj livadi podno Spika i vrhunaca Julijskih Alpa. Tu bi se trebalo u samom startu povezati sa predsjednicom "Drustva ljibitelja prirode i drevnih mudrosti" gdja. Mojcom Vilar. Kamp se odrzava i traje dva tjedna na prijelazu VII/VIII mjesec svake godine, tako i ove 2008. Sad, u I tromjesceju svake godine tako i ove, privode program kampa te je potrebno ubaciti dan i satnicu programa proslave u ovoj, ili jos bolje prebaciti u 2009. godinu.

Sa barba Zvonimirom kako smo ga mi od milja zvali, prijateljovao je i cika Jovo Mitrovic, predsjednik TD. iz Beograda, kojeg nisam vidio vec dvije godine zbog bolesti. Ucenik Zvonimirov bio je i Aba Azis Makaja - Komaja, bilo bi dobro i njega obavjestiti. TD. iz Rijeke, bivseg predsjednika iz vremena Zvonimi Frlana, Vedran Markaca i sadasnjeg predsjednika Ivicu Padjena. Iz Zagreba mnogo prije mene na kamp je dolazio Ivan Prekop, vezano uz kamp iz prve ruke mozes doznati od njega mnogo toga.

Bilo bi pozeljno zatraziti novcanu potporu u vezi knjige i izlozbe, od Grada i Zupanije, Rijeke i Zagreba, gdje bi nam oni ja vjerujem, dosta pomogli i podici proslavu na jednu visu razinu.

O svemu ovom ti Zeljko i Nino dogovorite se, i ucinite kako smatrate da bi bilo najbolje.

Toliko za sada o proslavi, kad se prisjetim jos cega, pisat cu ti. Nadam se da cu se uskoro sresti sa Ninoslav Volajem, ocekujem da ce on posloziti kockice i prirediti program proslave tako da sve bude pripravljeno, samo dogovor i odluka tko, sto i kako, koga pozvati i sa kime razgovarati. Za Grad i Zupaniju, pismo bi trebalo biti identicno za Rijeku i Zagreb, i na lice mjesta netko bi trebao odnijeti i razgovarati u odgovornim sluzbama.

Lijepi pozdrav Zeljku, i svim teozofima kamo god oni bili!

Borivoj






Post je objavljen 12.01.2008. u 07:01 sati.