Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/esabor

Marketing

"MJESTO KOJEG NEMA" PRETVORIMO U "UGODNO MJESTO"

Potaknut komentarom jednog e-sabornika, o eventualnom utopizmu djelovanja preko interneta, rekao bih ovdje nekoliko riječi.

Još je Sir (Saint) Thomas More pišući 1516.g. svoje poznato djelo Utopija ostavio mogućnost dvojnog tumačenja tog imena. Može ga se tumačiti kao Utopija - mjesto kojeg nema, ali i kao Utopija - ugodno mjesto.

Danas, postojanje virtualnog svijeta upravo najbolje odražava ovu dvojnost uspostavljenu još u doba pisanja Utopije. Ako tvrdimo da virtualnost stvarno ne postoji Utopija će biti nešto nedostižno i nepostojeće, dakle Mjesto kojeg nema.

Naprotiv, ako virtualnost doživljavamo kao novu stvarnost, ne radi naše želje da se stvori nešto iz ničega, već radi stvarnog djelovanja putem te virtualnosti, Utopija postaje Ugodno mjesto.

Dakle, značenje Utopije određujemo sami. Utopija jeste ili nije u nama samima.

Ako se prema e-Saboru postavimo kao virtualnom mjestu koje ima svoju realnost djelovanja, doći ćemo do Ugodnog mjesta.

Thomas More u svoje vrijeme nije imao puno izbora; nešto je fizički bilo ili nije bilo. Danas se nama otvorila nova mogućnost. Fizičko je postalo ne sâmo mjesto po sebi, već je prava obilježja fizičnosti, dakle stvarnog postojanja, poprimilo i sredstvo djelovanje na tu fizičnost.

Tako, ako putem virtualne stvarnosti djelujemo na fizikalnu stvarnost, tada virtualnost poprima odlike fizikalne stvarnosti. Utopija se od Nepostojećeg mjesta pretvorila u fizičko, dakle, pravo mjesto na koje se može utjecati i koje se stvarno može oblikovati. Epitet "ugodno" dobit će Utopija u ovisnosti o tome kakav rezultat polučimo.

Potrudimo li se da e-Sabor postane mjesto djelovanja, Utopija će postati Ugodno mjesto; virtualnost će postati stvarnost.

Post je objavljen 02.01.2008. u 23:42 sati.