Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hobbes

Marketing

12"

Heh, kraj je godine … ajmo jednu zabavnu priču iz glazbene povijesti. Daleke 1970. britanska grupa Mungo Jerry nastupila je na UK Hollywood rock festivalu. Zvijezde te predstave bili su bandovi poput Greatful Dead i Black Sabbath. Mogu samo zamisliti kako je njihova upbeat pjesma „In The Summertime“ djelovala među darkerima poput Sabatha, ali sljedeći tjedan je uletjela na UK Top 20, a 1. srpnja 1970. zasjela i na sam vrh.

Osim live nastupa pred mnogobrojnim potencijalnim kupcima, još je jedan lukavi dio marketinške strategije doprinjeo ovakvom uspjehu. Pjesma je objavljena kao 12“ maxi singl, te je sadržavala tri pjesme, umjesto uobičajene dvije, koliko ih je bilo na 7“ singlovima, uz nepromijenjenu cijenu. Tako je Mungo Jerry tog ljetnog tjedna izgurao s vrha "Yellow River" grupe Christie.

Mnogo je dobrih pjesama u povijesti glazbe zapelo na listama popularnosti upravo zbog nedostatka marketinškog djelovanja, a ovdje se sve poklopilo da nam Mungo Jerryev hit ostane zauvijek u analima.

[snap ... in time]

Skočimo u vremenu nekih 13-ak godina … 12“ maxi singlovi su postali uobičajen format. Naravno, u međuvremenu su diskografske kuće napumpale cijene. Radilo se o lukavom planu. Ako me sjećanje ne vara, za cijenu 2 maxi singla mogli ste kupiti cijeli LP. Međutim, ne biste dobili pjesmu na B strani ili remixiranu verziju iz kuhinje vodećeg producenta tog vremena, a ponekad su dance verzije pjesama bile potpuno nove verzije namijenjene za klupsko slušanje.
Tako je 1983. post punk grupa New Order izdala svoj Maxi singl „Blue Monday“. Dok su drugi pumpali maxi singlove svim i svačim, New Order je format iskoristio da pjesmu objavi u obliku (trajanju) kakav su željeli. Trajanjem od oko 7,5 minuta ta se pjesma ugurala među najduže pjesme svih vremena, koje su se pojavile na UK Top listi. OK, ima nekih koje traju jedva tri minute, a imate dojam da su trajale cijelu vječnost. Međutim, nije mi cilj raspravljati o glazbenom aspektu teorije relativnosti. Kad ju je Einstein postavljao sumnjam da je razmatrao koliko traje vrijeme ovisno s koje strane vrata WC-a stojite s punim mjehurom …

„Blue Monday“ je službeno najprodavaniji maxi singl svih vremena. Samo u UK je prodano preko milion primjeraka. Najviša pozicija koju je dosegao na Top listi je No 9. Zašto? Nakon inicijalnog uspjeha dečkima iz New Ordera je sugerirano da skrate pjesmu za 7“ izdanje, na radio friendly dužinu. Kategorički su odbili.

Da se vratimo na onu teoriju relativnosti … 1970. izdavanje 12“ maxi singla je Mungo Jerryu osiguralo uspjeh na top listama, a 1983. isti je postupak zadržao New Order u njihovom usponu.

Ne trebate puštati suzu za njima … i dan danas štancaju uspješne hitove. Ako ste ikada čuli neki bassline Petera Hooka, lako ćete ga prepoznati u tisuću drugih. Kao i specifičan vokalni pečat Bernarda Sumnera.



Post je objavljen 30.12.2007. u 14:24 sati.