Sinac moj u školi ima predmet koji se zove "Priroda i društvo". S prirodom je lako, ali društvo je problematično.
Recimo, sada obrađuju nastavnu jedinicu "Moja domovina". Učiteljica je izrecitirala svoje, a zatim se izvukla rekavši djeci neka im to roditelji objasne. Ona se izvukla, a mi - roditelji - našli se u nevolji.
Pokušao sam si pomoći s komadom kruha i nekoliko peciva, ali tek tada sam zaglibio.
Kako objasniti djetetu da su oblici domovine slični liku A i B neprirodni, umjetni, nezgodni i nepoželjni za domovinu, a da su oblici C i D prirodni, nepatvoreni, zgodni i poželjni?
Kako objasniti djetetu da je oblik sličan liku E najprirodniji, najpogodniji, najracionalniji, najpravovaljaniji i najpoželjniji za domovinu?
Oblik označen slovom E je rezultat naših vjekovnih, tisućljetnih težnji, iako smo zapravo željeli domovinu u sasvim drugom obliku, (da sad ne ulazimo u to kakvome.) Kako objasniti djetetu da je naš najveći uspjeh u tisuću godina da smo dobili ono što nismo htjeli?
Gadno je dijete, glupo insistira da čuje neke argumente i traži u njima nekakvu logiku da bi išta shvatilo i prihvatilo, čime mi odrasli - na sreću - nismo opterećeni.