- Koristi rječnik od oko 50 riječi, a razumije nekoliko stotina. U dobi od dvije godine izgovara rečenice od dvije riječi, povećavajući i na tri ili više s dvije i pol godine.
- Počinje upotrebljavati zamjenice (ja, on) i prijedloge (u, na) no jezik mu je još uvijek telegrafski 'Ja to raditi', a ne 'Ja želim to raditi', 'Ide autom', umjesto 'Idemo li autom?'. Neke riječi ili njihovi završeci još uvijek nedostaju.
- Izražava ponavljanje – 'Još slatkiša', nepostojanje – 'Nema više mlijeka', osobine – 'Veliki auto', imenovanje – 'Ona lopta', radnju – 'Pas grize' i objekt – 'Pas grize kost'.
- Razumije jednostavne upute i priča o tome što je radilo. Ako ga ohrabrite, reći će što želi.
- Voli da mu se čitaju priče i pamti jednostavne priče.
- Voli promatrati vaše lice dok mu govorite.
- Zna svoje ime i prezime, možda i gdje stanuje.
2,6 godina
- Svakoga mjeseca nauči oko 50 novih riječi pa ih u dobi od oko dvije i pol godine poznaje oko 1000. Govori u rečenicama s 2 – 3 riječi no još su uvijek vrlo telegrafske.
- Zna izreći imena članova svoje obitelji i ljubimaca te gdje stanuje.
- Često rabi zamjenicu 'ja' i 'moj' no ne uvijek točno. Koristi prijedloge.
- Pokušava mijenjati glagole po licima, tvoriti množinu imenica i označavati posjedovanje – 'Ivanov kaput'.
- Zna upotrebljavati prošlo vrijeme glagola, primjerice 'Šalica se razbila' i sprezati glagole po licima.
- Zna izreći kako se osjeća, raspituje se za značenja riječi i nazive predmeta.
- Voli knjige pripovijedaka i u stanju je pratiti složeniji jezik i duže priče.
3 godine
- I dalje svoj rječnik mjesečno bogati s 50 riječi.
- Upotrebljava rečenice s 2 – 4 riječi, često ih spajajući kako bi izrazilo složenije ideje. Kaže što hoće i kako se osjeća te je u stanju ispripovijedati događaje tijekom dana.
- Zna koristiti negacije. 'Nisam', 'nemoj', 'nitko', 'ne mogu', 'ne možeš'.
- Neprestano zapitkuje – zašto, što, gdje, kako. Postavlja pitanja koristeći složene glagolske oblike, no katkad poremeti red riječi u rečenici.
- Govori: 'Ja bih volio' ili 'To ću vidjeti', upotrebljava pomoćne glagole.
3,6 godina
- Poznaje oko 1250 riječi i nastavlja svakog mjeseca u svoj rječnik dodavati po 50.
- Rečenice mu imaju daleko složeniju strukturu – 'Misliš da ja to mogu napraviti' – 'Jasno mi je što si mislila'. Može ispričati jednostavnu priču.
- Nastavlja mnogo zapitkivati, ali i dalje mu je teško odgovarati na takva pitanja. Upotrebljava veznike 'ako' i 'zato'.
4 – 5 godina
- Poznaje 1800 riječi i nastavlja svakog mjeseca proširivati svoje rječnik za još 50.
- Govori u rečenicama s 4 – 5 riječi. Govor mu ej tečan i s manje pogrešaka.
- Razumije, ali će vjerojatno teško samo izgovoriti rečenicu poput: 'Znala je da im je prijatelj bio obećao pomoć.'
- Upotrebljava složene rečenice: 'Volim slatkiše, ali sad sam sita.', 'Želim otići u trgovinu i kupiti sendvič.'
- Svojim plišanim igračkama priča pripovijetke i pretvara se da im čita knjigu. Priča dok se igra i često se može čuti kako razgovara samo sa sobom.
5 – 6 godina
- Zna više od 2000 riječi i učit će oko 1000 riječi godišnje tijekom sljedećih nekoliko godina.
- Govori u dugim rečenicama (6 – 8 riječi).
- U stanju je slagati rečenice složenih konstrukcija poput: 'Pojest ću varivo, ali to ne želim.' 'Josip je znao da ja želim pisati tom olovkom.' 'To je točno, zar ne?' 'To nije u redu.'