Nastavak recenzija objektivnosti...u Hrvatskoj!

Najava

Hari Rončević-Daj sebe do kraja
Sine moj...

Daj sebe do kraja najnoviji je album Harija Rončevića. Album objavljen u izdanju Scardone donosi deset odličnih pjesama, od kojih su mnoge već postale hitovi i iznimno su zasupljene u eteru radio i TV postaja.
Neke i kao pobjednice festivala, kao posljednja Dalmatinska duša prava, pobjednički duet s Tedijem Spalatom na ovogodišnjem Festivalu Dalmatinske šansone, za koju je nedavno snimljen i spot, a premijerno ste ga mogli vidjeti i na CMC-u.
Njena prethodnica Sine moj, visoko se plasirala na ovogodišnjem HRF-u, a pjesma koja je otvorila put cijelom albumu još prije par mjeseci bila je Kad bi se moga rodit' u vrhunskom aranžmanu Marijana Brkića.
Ljubav je vječna predivna je, nježna melodija uz iskren autorski tekst, koja nas lagano vodi do najsvježijeg uratka na novom albumu, naslovne pjesme Daj sebe do kraja koja otvara album i prikazuje Harija u novom svjetlu i daje nam jedan novi, bistriji zvuk ovog sve zastupljenijeg autora.
Preko odlične obrade Bebekove pjesme Idu dani dolazimo i do posljednjih dviju pjesama na albumu Još je volim, prekrasne bluesy balade i naravno za kraj More plavo uz klapu Kumpanji za, još uvijek, neizostavan miris juga i zavičaja.
Zavodljivi novi zvuk, dobrog starog majstora s juga - novi album Daj sebe do kraja jednog od najvrćenijih autora današnjice, Harija Rončevića, nakon višemjesečnih priprema i budnih noći u zadimljenom studiju, potražite u svim boljim CD shopovima.

Ocjena: -5

Neno Belan-Rijeka snova

I dalje smo u Dalmaciji...i to kod još jednog od najizvođenijih hrvatskih autora... te godinama zaštitnog znaka kvalitetnog mediteranskog pop-zvuka.Neno Belan, prekida petogodišnju diskografsku stanku i sa svojim Fiumensima predstavlja album Rijeka snova.
Riječ je o materijalu koji donosi deset pjesmama, među kojima se, prvi put na jednom mjestu, nalaze veliki Belanovi festivalski favoriti koji su za vrijeme njegove diskografske, ali ipak iznimno kreativne 'šutnje', ispunjavali domaći eter.
Novi diskografski prilozi za glazbenu biografiju Nene Belana na najbolji mogući način nadopunjuju dosadašnju iznimno bogatu pjesmaricu splitskog autora. Glazbenika iz čijih su ruku nastali svevremenski hitovi poput Bambina, Malom cestom preko zagore, Dugo toplo ljeto, Dani ljubavi, Pričaj mi o ljubavi, Ostani uz mene, Dok tebe ljubim, Stojin na kantunu i mnogi drugi, bez imalo zadrške možemo, po kreativnoj snazi, smjestiti uz bok Gibonnija i Zdenka Runjića, autora koji su, svaki na svoj način, pjesmom opisivali detalje vlastitih života, istovremeno se pokušavajući odužiti majci Dalmaciji.
U svojim je novim studijskim ljubavnim prisjećanjima Belan krenuo s pjesmom 'Rijeka snova', a završio 'Bračkom baladom', i tako simbolički opisao svoj životni i glazbeni put. Između Rijeke i Brača, na albumu su se smjestili veliki radijski hitovi 'Galeb', 'Divojka s juga', 'Srce od leda', 'Noćas', kao i tradicionalna, pomalo punkoidna 'Dva Bracanina'. Nove skladbe 'Miriše jugo' i 'Kad plima se diže', zajedno s instrumentalnim intermezzom 'Suton' i zaključnom 'Bračkom baladom', upotpunjuju ovaj Belanov svojevrsni nadograđeni 'best of' album, kojim će svojom kvalitetom konkurentima na domaćoj pop-rock sceni letvicu postaviti podosta visoko.Ispod je spot koji je odavno prisutan na CMC kanalu...Poslušajte Galeba–prve pjesme skinute s "Rijeke snova" i veliki festivalski hit, lansiran sa Šibenskih šansona.Belanova nostalgija na svom vrhuncu, bez upadanja u more patetike. Po meni jedna od najboljih urbanih 'zavičajnih' pjesama domaće diskografije.

Galeb

Ocjena: 4

Leteći odred-Jutro poslije brijanja

Denis Dumančić je raspustio svoju staru ekipu i nakon poduže diskografske pauze studijskog rada za samog sebe, odlučio reaktivirati svoj prateći bend Leteći odred,kojeg čine ponajbolji,ako ne i doslovno najbolji sassion glazbenici u Hrvatskoj.Opće je poznato malko starijoj generaciji da je upravo Odred,poratnih godina slovio kao ovdašnja tinejdžerska estradna pop rock atrakcija.Od samih početaka uočljiv je raskorak između recepcije Dumančićeve glazbe kod glazbeno konzervativne i nezahtjevne publike, te struke (koja nije krug Dumančićevih prijatelja ili naručitelja pjesama) i kritike - koji su imali štogod zamjeriti Letećem odredu zbog odreda - nedostatka originalnosti, banalno stupidnih rimovanja, predvidljivih,vokalnih fraziranja i imitiranja do izobličenja navodno prirodnog načina Dumančićeva pjevanja. U svakom slučaju, obzirom na dosadašnju diskografiju novi album spada među bolja (ne)djela dotične glazbene postave."Jutro poslije brijanja" trebalo bi referirati na neke rockerskije poglede samog autora (u Hr.rocku,naime, dovoljno upotrijebiti riječ "jebeno" u nekom stihu i već postati-opaaasnim rockerom).Sve pršti od autentičnosti sve dotle dok nije u blizini neki duhovitiji autohtoni Purger koji bi mu mogao istinski modulirati naglasak na "Kaj?",jer sam Denis,nema tu "boju",kolikom god silinom i izražajem želio biti Zagrebčanec.Mnogima će vrhunac klasnosti novog Letećeg odreda i metaforike ostati zatečen stihovima poput "Ulazim u bontonu u tvoju zonu uživanja/ Daj mi jednom u tjednu ko najboljem frendu/Bez obaveza", koji će zazvučati nadasve stimulativno i obećavajuće - da ne popuše Dumančićevo "brijanje" kao jamac za povjerenje u sve prošle i buduće autorske domete...Pa da čujemo...najveći domet ovog albuma...ali...bez obaveza.

Ocjena: -3

Jinx-Na Zapadu

Nakon 6 dugih godina, Jinxi su obradovali svekoliku hrvatsku mladost prvo objavom o ponovnom okupljanju, a nedugo zatim vrlo lepršavim i lako probavljivim albumom Na zapadu.
Sveprisutnim prvim singlom Na čemu si ti?,za koji možete vidjeti spot,najavili su neobaveznu četrdesetitrominutnu razbibrigu, a naslovnom pjesmom Na zapadu pokazali su da im nije ponestalo ideja.
Coco Mosquito, pravim imenom Gordan Muratović, napisao je i producirao odličnih, relaksirajućih 11 pjesama koje nastavljaju točno tamo gdje su Jinxi naprasno stali 2000. godine.
Jinxi nikad nisu previše marili za svoje tekstove, ali bez obzira na to, njihove su pjesme i dosad vrlo dobro funkcionirale.
Pjesma Hodam napravljena je u dvije verzije i svaka je zanimljiva na svoj način. Prva s elektroničkim uvodom je synth-puhačka revija dok je druga akustična country neobaveza.
Pjesma Pored Mene u duhu je glazbe iz ranih 60-ih, a njenoj slatkoći i ležernosti definitivno doprinosi kulerica Yaya.
Šmiramo je odlična nenaporna lajt pop synth psihodelija s izvrsnom puhačkom pozadinom u maniri blažeg repertoara Portishead čiji, uzgred budi rečeno, najnoviji album radoznalo očekujem.
Jinxi su oduvijek voljeli sintisajzere i njihove najrazličite zvukove. Upravo je to jedna od ključnih stvari koja im je oduvijek davala epitet ljetnog benda, a time i njihov prepoznatljiv i očekivani zvuk.
Igor Pavlica, trubač kojeg malo koji bend ne želi u svom timu, odlično je prošarao ionako zvrkaste i vrckaste aranžmane i vrhunski subjektivizirao i suptilno zamaglio ozračje posljednje pjesme na albumu, vrlo polagane Požurimo.Iako ni jedna pjesma na albumu nije izrazito živahna ni ekstremno brza, album ipak ne ostavlja dojam prepolagane monotonije niti bježi u pop-šablonice.Coco vrlo vješto zadire u psihodeliju,ska, cabaret i surf glazbu uvijek uspijevajući održati zvukovnu prepoznatljivost, a Yaya je svojom neopterećenošću i ležernošću odlična oživotvoriteljica svake pjesme.

Ocjena: 4

Na čemu si ti

Post je objavljen 24.11.2007. u 07:58 sati.