Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Vaša ciljna publika na internetu, u biznisu

Kada sam govorio da bi bilo bolje napraviti site na engleskom umjesto na hrvatskom kako bi povećali potencijalni broj posjetitelja nisam baš ovo imao na umu:



Međutim najbolji savjet za one koji žele krenuti s internet biznisom (ili bilo kakvim biznisom) je da shvatite kako je vaša ciljna skupina prosječan čovjek. Ne nekakav intelektualac ili kompjuterski freak koji zna sve shortcate na tastaturi. Nemojte raditi site za sebe već za ljude. Ono što je vama razumljivo, logično, jasno ko dan nije razumljivo drugima. To uvijek imajte na umu i nemojte pretpostavljati da ljudi znaju kako se što radi i koristi. Pogotovo to vrijedi na internetu. Ne radi se tu o nikakvom podcjenjivanju i smatranju ljudi glupima. Meni je na primjer neugodno i "glupo" nekome naplatiti obračun plaće jer je to tako jednostavno da radije to napravim besplatno za par sekundi. Čak sam i kalkulator napravio tu je s desne strane. No zato što ja to radim i zato što je to meni jednostvno ne znači da je jednostavno i svima ostalima. Trebale su mi godine da to shvatim.

Čišćenje računala od virusa, instaliranje softwarea i hardwarea je za mene gušt i izazov no većina tvrtki plaća informatičke tvrtke da im oni to rade. Vi mlađi nemojte se smijati jer ni vaši starci najvjerojatnije ne znaju isprogramirati video da im snimi omiljenu seriju pa nisu zato glupi.

Ono što će vam biti teško je zaista vjerovati da nekome treba vaš proizvod ili usluga i da je za to voljan platiti. Mislit ćete: pa ja sam to tako lako naučio i svladao zašto on ne bi učinio isto? Zašto bi platio mene? Zato jer se on bavi drugim stvarima i ne želi to naučiti. Ne želi naučiti 3 puta kliknuti "next" prilikom instalacije već radije plati vama da mu instalirate printer. Da. To je istina i što ju prije prihvatite to bolje.

Samo se oslobodite straha/srama traženja novca za svoje znanje i sposobnosti. Ljudi su napravili biznis od svega. Mijenjaju žarulje, postavljaju pločice, farbaju zidove, izrađuju web stranice, prijavljuju stranice na google (!) i ostale pretraživače, instaliraju windowse, čiste računala od virusa, peku kolače, obavljaju dostavu, peglaju, čiste, što god vam padne pamet. I svemu tome je zajednička jedna stvar: riješili su nečiji problem.

Kada razmišljate o proizvodu ili usluzi za prosječnog čovjeka (pogledajte video još jednom), sjetite se da ste i vi upravo jedan od tih prosječnih. Znam kako mi za sebe mislimo da smo posebni, a da su ovi drugi "prosječni" ali to jednostavno nije istina. Recimo ja nemam pojima o umjetnosti. Za jednog umjetnika koji bi me želio privući na svoju izložbu ja sam prosječan čovjek, a ne umjetnik. Da mi postavi 10 pitanja o slikama, povijesti, velikim slikarima možda bi pogodio odgovor na 2-3 pitanja i izgledao bi smješno kao i ovaj amerikanac sa slušalicama na glavi :)
Također mi može ispričati kakvu god priču želi o svojim slikama i ja bih povjerovao, možda bih i kupio sliku ako mi se svidi. Ostali umjetnici (oni koji se "razumiju") bi mu se možda rugali i smatrali ga glupanom koji ljudima prodaje bezvezne i bezvrijedne slike. Iapk on može biti jako uspješan i zarađivati ogromne novce sa svojim "bezveznim" slikama dok oni možda nikada neće prodati niti jednu svoju sliku. Ista stvar se događa u svim branšama i intelektualci (najčešće ovi sa završenim faksom) se jako čude kako su ovi "glupani" uspjeli stvoriti biznis i zaraditi veliki novac na "glupostima".

Nemojte biti jedan od čudaka (ovih koji se čude) budite jedan od onih koji rješavaju probleme prosječnih ljudi i zarađuju novac.

Post je objavljen 07.11.2007. u 11:12 sati.