Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Inovacije

Dobio sam na mail jako zanimljivu ideju (inovaciju) od inovatora te sam ju uz njegovu suglasnost odlučio podjeliti s vama:) Riječ je o statičnom CD/DVD uređaju. Na stranu sad hoće li se i može to trenutno proizvesti ono što mi se sviđa je promjena paradigme. Promjena načina razmišljanja. Umjesto da se razmišlja o uređaju koji bi sve brže vrtio diskove stvar je preokrenuta. Disk sada stoji na mjestu dok motor pomoću zrcala okreće lasersku zraku. Promjena paradigme slična je onoj zašto da radim za novac kada on može raditi za mene? Više o samoj inovaciji pročitajte u prilogu. Svi veliki izumi i sav napredak dolazi od ljudi koji su imali otvoreni um i nisu prihvaćali dosadašnja ograničenja. Dok većina ljudi razmišlja kako poboljšati/ubrzati postojeći način rada, inovatori se pitaju zašto uopće raditi na taj način? Razlika je drastična.

Ja bih se želio osvrnuti na još jednu inovaciju koja je predstavljena na blogu (svakako posjetite ako vam fali dobrih ideja za biznis). Inovacija koja mi se trenutno najviše sviđa i za koju vjerujem da će se uskoro realizirati (ukoliko već nije) je ona o povezivanju i organizaciji podataka (file-ova). Naime i mene muči kako se sjetiti gdje sam snimio neki file i u kojem je direktoriju. Je li taj ugovor snimljen u direktoriju „ugovori“ ili pod „klijent“ za kojeg je ugovor rađen? Kako doći do svih slika na kojima je frend kada sam slike spremao u direktorije po događajima (ljetovanje, rođendani, svadbe) a on je bio prisutan na nekima od njih? Bilo bi super da mogu jednostavno doći do podataka bez da moram ulaziti u desetke direktorija ili se pokušavati sjetiti kako sam nazvao file i kada sam ga zadnji put mijenjao. Istina je da naš mozak funkcionira pomoću asocijacija i bilo bi jako korisno na isti način organizirati podatke u elektronskom obliku.

Kako zaštiti inovaciju?
Ljudi se odmah zapale za svoju ideju i onda mi šalju na mail pitanje kako da ju zaštite? Po mom skromnom mišljenju „zaboravite“ zaštitu i radije se okrenite realizaciji. Čak i ako imate novaca da zaštite svoj izum (da ga patentirate) sumnjam da možete platiti toliko da ga zaštite u svim zemljama na svijetu. Točne informacija o tome kako zaista zaštiti svoj izum potražite na adresi Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo. Ono što je važno znati je da otkrivanjem izuma u javnosti (npr. na blogu ili u novinama) prije podnošena prijave za zaštitu patentom gubi se svojstvo novosti, te zaštita više nije moguća. Znači možete nekome poslati mail samo nemojte to javno objavljivati. Na stranicama Zavoda imate i popis profesionalnih zastupnika koji će vam pomoći sastaviti prijavu.

Kako unovčiti inovaciju?
Šećer na kraju. Znam za jako puno dobrih, dapače odličnih ideja koji ljudi imaju ili su imali, ali koje se nažalost nikada neće ostvariti, a ako se i ostvare oni koji su se toga prvi sjetili neće ništa zaraditi. Zašto je to tako? Radi lijenosti, straha, manjka samopuzdanja, postoji bezbroj razloga. Sposobnost pretvaranja izuma u proizvod koji donosi novac najčešće nije vezana uz inovatore. Oni žive u svom svijetu i slabo se snalaze u biznis okruženju čast izuzecima. Idealno je ako naiđu na sposobnog poduzetnika/menađera koji će realizirati njihovu ideju. Možda ste baš vi jedan od tih poduzetnika kojem nedostaje dobra ideja. Ponavljam kako je dobra izvedba važnija od dobre ideje (bilo je tražilica i prije Googla, a vjerojatno i danas ima boljih od njega, ali ne zarađuju niti približno toliko). Ukoliko imate ideju, izum za koji mislite da bi se mogao dobro unovčiti krenite s realizacijom. Nemojte čekate da vam netko da milijun dolara za izradu prototipa. Čekat ćete do smrti. Otiđite prvo u zavod za intelektualno vlasništvo i pogledajte je li vaša ideja već zaštićena, počnite pisati poslovni plan, razgovarajte s poduzetnicima (što više ljudi upoznate to bolje), platite nekome da vam napravi barem dio ideje.

Krenete li u proces unovčavanja svojeg izuma naučit ćete više o biznisu i vještinama koje će vam biti potrebne za uspjeh nego na bilo koji drugi način. Čak i ako ne uspijete iz prvog pokušaja znanje i kontakti koje ste stekli olakšat će vam pokretanje sljedećeg izuma. Kao kada gradite drugu kuću. Na prvoj se suočite sa svim problemima i sve naučite te ste pametniji za drugi put.

Dakle odgovor na pitanje kako unovčiti inovaciju je: radom, radom i radom.

Post je objavljen 06.11.2007. u 12:04 sati.