Oni koji prate probleme, a i igraju go, imaju već podosta znanja za rješavanje problema. Znaju podosta finti. To, ipak, često nije dovoljno. Te finte često treba upotrebiti u zajedničlom djelovanju.
Bijeli će napadati slabe kamenčiće crnoga i natjerati ga da se, spašavajući ih, nabije u kut. Potom će zaprijetiti koom zarobljavati i tako završiti problem igranjem koa.
Bijeli kreće s 1. E3. Nastoji izolirati dva crna na F3 i F4 i tako izvući okružene kamenčiće u širinu ploče.
Crni to ne smije pustiti, ako namjerava uhvatiti bijelu oktuženu grupu, i igra 2. F2. Njegova dvojka je ujedno bila napadnuta i pred zarobljavanjem.
Bijeli sada nastavlja prijetnjama na tu, sada već povećanu, skupinu kamenčića (tri) igrajuću 3. E2.
Crni mora s 4. E1 spojiti ih sa skupinom u kutu, a bijeli s 5. G2 napada trojku. Nju crni spašava spajanjem na 6. F1.
Bijeli je natiskao crnoga u kut i sada izvodi manevar prijetnji zaribljavanjem u kutu. Kao prvo igra 7. B1. Prijeti ući u ko sa A2, i nakon crnog uzimanja koa, odigrati na G1 i sve tako redom , što možete vidjeti u daljnjem rješenju problema.
Crni spaja odmah na 8. D1, a bijeli ulazi u ko s 9. A2. Crni sada može ovdje igrati ko-borbu. U željenom momentu može odigrati na 10. B3, što može poslužizi kao ko-prijetnja, jer kada bijeli na to odigra 11. C2, crni može uzeti ko.
I opet crni može u određenom trenutku odigrari 12. C3, braneći svoja pet kamena koji su napadnuti. I to može poslužiti kao ko-prijetnja, jer sada bijeli mora igrati 13. G1.
U tako nastaloj situaciji crni ne smije uzeti bijeli kamenčić igrim na C1, jer bi mu bijeli zarobio svih 15 kamenčića igrom na C2. Nastaje tako završna borba na ko A1 – A2!!!
Ste vidli; koova ko u priči. Pa, go-igra je sva kao priča.
A sada se malo strpite do petka, kada dolazi novi go-problem.
Htel bi samo usput na brzinu Robiju čestitati na vrlo solidnom 4. kyuu po ratingu !!!
Post je objavljen 05.11.2007. u 09:11 sati.