...Zilkic tvrdi da ima ogromnu vecinu u zajednici?
-Vraticu se tom Vasem pitanju,samo da kazem da nije rijec samo o pravnom nego i moralnom i duhovnom nasilju koje se ogleda u tome da je grupa ljudi u ramazanu mjesecu,u najsvetijem danu,u zadnjoj trecini,u vrijeme prosvjetljenja ljudskih dusa,izabrala bas taj trenutak da udari na Islamsku zajednicu,pokusa razoriti njen sistem i nesto sto je nezakonito predstavi kao kult Islamske zajednice.Pominje se,recimo,stoprocentna podrska imama u Novoj Varosi.Istine radi,tamo postoji samo jedan imam i on nije potpisnik njihovog puca.Toliko je lazi u svim njihovim podacima!Kazu da ih je 50 odsto imama u Novom Pazaru podrzalo,a to je gnusna laz.Tacno je da je od 43 imama potpis stavilo njih osam,a da je vise od 15 imama potpisalo izjavu povratka,obrazlazuci to cinjenicom da su bili prevareni i da nisu stavljali potpis na ovo sto se desilo i sto se desava sada,vec da su koristene druge formulacije,tipa-da li ste za jedinstvo,da li ste za ravnomjeran razvoj Islamske zajednice na svim podrucjima...
Drugo,nakon pokusaja promocije tog navodnog reisa u centru grada,u zelji da se okupi sto veci broj ahmedija i ta slika posalje u svijet,desila se jos jedna prevara.Od nekih 40-ak ahmedija,15 je ljudi koji uopste ne rade u Islamskoj zajednici,devet ih je bez medrese,trojica su penzioneri.Ostaje desetak ljudi koji su buntovnici i koji su,ustvari,sve ovo i napravili.Nisu izvukli nijednog covjeka iz Mesihata,nijednog sa vjerskih studija,iz Medrese,
Glasa Islama,iz sistema djecjih vrtica,a to su kljucni stubovi Islamske zajednice.Niko nije okrunio ustanove koje pominjem.Niko nije otisao,sto govori koliko je udar vjestacki napumpan.
Postoje li podjele medju Bosnjacima i koliko su one znacajne?
-Ne slazem se s tom tezom.Koliko god nekome paradoksalna bila ova moja paralela,reci cu:od 1990.godine Bosnjaci u Sandzaku nisu bili homogeniji nego sto su danas.To je realnost.Prosetajte pesterskim selima,ili dijelovima nasih mahala,ljudi ce reci da je ovo pokusaj"ubijanja"posljednjeg rova opstanka Bosnjaka na ovom prostoru.Jer,Islamska zajednica je posljednji stozer okupljanja.Sve dosad bilo je razdvajanje,da li politicko,
organizaciono ili po nekoj drugoj osnovi.Sve smo imali u duplikatu-stranke,humanitarne organizacije("Merhamet",
"Preporod"...)i sve je unisteno.
Reis Zilkic dio problema vidi i u Vama?
-Nemojte ga,molim Vas,preda mnom zvati reis!Covjek ima svoje ime i prezime.Tako je,ja sam glavni problem i u pocetku nisam shvatao koliko sam problem.Bio sam u Maroku i ta neformalna grupa dala mi je najprije rok od sest sati da podnesem ostavku.To im se ucinilo predugacko(bojali su se da ne doletim na nekom carobnom cilimu iz Maroka)i onda su mi dali tri sata...Trazio sam da mi kazu sta mi se zamjera i,osim par fraza,da nedemokratski upravljam Islamskom zajednicom(sa elementima diktature),neki su pominjali problem moje politicnosti.Sve je izmisljeno,jedino je istina-"problem"ce biti rijesen ako odem.
Zagovarali ste vecu autonomiju regionalnih centara?
-Novo ustrojstvo objedinjene Islamske zajednice jeste vrlo decentralizirano.Tu su,prema nasem Ustavu,cetiri muftijstva-sandzacko,presevsko,beogradsko i novosadsko.NE RACUNAJUCI PORODICNU MANUFAKTURU JUSUFSPAHIC(beogradska Bajrakli dzamija)uz mene je vecina,cak i ako se uzme ova Ugljaninova hajducija sa Zilkicem.Tu dileme nema.Zalagao sam se za decentralizaciju upravne linije i vertikale u Zajednici,po cemu je najdecentraliziranija od svih na Balkanu.Tacno je da inzistiram na disciplini,bilo u administraciji,bilo medju imamima,to jeste osnova mog djelovanja 14 godina.Cinjenica da smo protekle dvije sedmice bili prva vijest u svim vaznim medijima devet dana,upravo govori koliko je Islamska zajednica znacajna,da budem malo neskroman-na celu s muftijom Zukorlicem.
Vi ste i dalje za to da,administrativno,centar Islamske zajednice u Srbiji bude u Novom Pazaru,a duhovno u Sarajevu?
-RADI SE O POKUSAJU DA SE PROFITIRA IZ JEDNOG JEFTINOG,POLTRONSKOG,NAVODNOG PROSRPSKOG PATRIOTIZMA.TO JE OSNOVNA SVRHA MANIPULACIJE.PITANJE DUHOVNOG CENTRA NIJE PITANJE ODLUKA,TO JE PITANJE TRADICIONALNO-ISTORIJSKIH CINJENICA.NE MOZE NEKO SADA DA SJEDNE I KAZE DA CE BEOGRAD BITI DUHOVNI CENTAR MUSLIMANA.RIJEC JE O ISLAMSKOJ ZAJEDNICI KAO ORGANIZACIJI,O MUSLIMANIMA KAO INDIVIDUAMA SA SVOJOM DUHOVNOSCU.TO JE ISTO KAO DA NEKO ODLUCI DA TEHERAN BUDE DUHOVNI CENTAR PROTESTANATA.MOZE,ALI TO JE NEODRZIVO I SMIJESNO.BEOGRAD MOZE DA BUDE CENTAR MUSLIMANA ONOLIKO KOLIKO IH TAMO IMA I KOLIKO TAMO POSTOJI DUHOVNE INFRASTRUKTURE ZA TO.MI SMO TRADICIONALNA ISLAMSKA ZAJEDNICA,
ZNACI DA SVOJU ORGANIZACIJU BAZIRAMO NA NEKIM KANONSKIM I TRADICIONALNIM NACELIMA.ZNA SE KOJI SU NA BALKANU VELIKI ISLAMSKI CENTRI,TO SE NE MOZE PREKO NOCI PROMIJENITI.SARAJEVO JE DUHOVNI CENTAR MUSLIMANA,BOSNJAKA UGLAVNOM,I SVIH DRUGIH KOJI TO TAKO DOZIVLJAVAJU NA POVECEM KOMADU BALKANA,A NE SAMO U SRBIJI.AKO JE KATOLICIMA DUHOVNI CENTAR VATIKAN,DA LI TO NEKO NJIMA OSPORAVA?APSOLUTNO NE.
Kako gledate na poredjenje sa Pravoslavnom crkvom u BiH i vezama sa SPC-om?
-AKO JE PRAVOSLAVCIMA U BOSNI DUHOVNI CENTAR U BEOGRADU I TO NIKO NE OSPORAVA,U CEMU JE PROBLEM?NEKI KAZU:ONI SU CRKVA,MI NISMO CRKVA,ALI ZAKON KAZE DA SMO RAVNOPRAVNI I KAO CRKVA,I KAO VJERSKA ZAJEDNICA.OVDJE SU,IPAK,U PITANJU DVIJE KONCEPCIJE.NE SAMO ORGANIZACIONO,VEC I DVIJE MORALNE KONCEPCIJE.OVA GRUPA LJUDI,UZ ZILKICA,HOCE POLTRONSKU VJERSKU ZAJEDNICU,A MI HOCEMO PARTNERSKU.E,SADA,POSTO ONI HOCE POLTRONSKU,ONDA ONI TIPUJU NA EMOCIJE SRPSKOG PRAVOSLAVNOG ZIVLJA KOJI TREBA NAHUSKATI NA MUFTIJU ZUKORLICA KOJI"HOCE DA NAS ODVEDE U SARAJEVO".TO JE JEFTIN TRIK,
JEFTIN POKUSAJ KOJI CE TESKO NEKO U SRBIJI DA PROGUTA...
("Oslobodjenje")
Post je objavljen 01.11.2007. u 12:03 sati.