Neznam koliko vas koji čitaju ovaj blog ima djecu no vjerujem da ste svi osjetljivi kada su djeca u pitanju. Otprije pratim televizijske reklame pokušavajući nešto novo naučiti (jer sam u srodnom poslu) a počesto se i diviti ljudskoj gluposti te se zapitam tko oplaća pojedince ili kompanije koje osmišljavaju pojedine reklame. Vjerujem da bi mi svako mogao kontrirati i reći „da, reklama je glupa i ona prodaje ciljanoj grupi“ no to bih prihvatio za recimo P&G i njihove stupidne reklame za Ariel no tko mi može pojasniti svrhu i ciljnu grupu reklamne kampanje za TOMATO od VIPa? Ciljna grupa mogu biti jedino moroni koji imaju fetiš na paradajz jer kako bi objasnili onako glupe reklame gdje tip igra simultanku šaha a jedino ga paradajz može pobjediti. I odma trk u VIP šop.
Da se vratim na djecu. Svako jutro prije polaska na posao i u vrtić prebacujemo program na NOVU TV gdje ima solidan izbor crtanih/animiranih filmova koje jedan dvogodišnjak sa oduševljenjem prati. Između tih crtaća su naravno neizbježne reklame koje su pogađate sa prigodnim proizvodima za djecu.
Niti tu nebi bio problem jer se može pronaći neka nova ideja za pražnjenje novčanika kupnjom neke zanimljive igračke za rođendan ili sličnu prigodu. No način na koji su pojedine reklame osmišljene je u krajnju ruku upitan. Jer kako bi se moglo protumačiti da vašem djetetu koje napeto iščekuje novi nastavak omiljenog crtanog filma odjednom iskoči atraktivna igračka koja može svašta nešto, od pucanja, skakanja, katapultiranja i štatijaznam čega i to po neznam kojoj cijeni i vaše dijete to sa oduševljenjem gleda i naravno poželi to čudo tehnike a vi morate se razapeti da svom mezimcu to i kupite.
Naravno, NE MORATE kupiti al ja bi svojem kupio ako ga to veseli (zato i imamo 36 pokidanih traktora). No kvaka je u tome da se kod djeteta stvara želja a svi smo slabi na želje svoje djece no to nije sve.
Reklama u jednom dijelu kaže:SAKUPI IH SVE!!!
Kako to utječe na mozak djeteta? Naravno, moram ih sve sakupiti jer inače to nije to. Ako ih ne kupim onda moj samo jedan junak ne vrijedi. Kako ću bez ostalih? Možda ovo i nije prava preslika razmišljanja jednog prosječnog djeteta ali vjerujem da je procenat djece koja se upali na tu foru dosta veliki i da onda traže da im roditelji kup baš sve. Nije li to malo nisko? Igrati na tu kartu? Zar marketing ne može bolje? Zar ne može ta reklama proći bez tog stjupidnog dodatka?
Nisam bio lijen i uputio sam upit direktoru prodaje i marketinga kuće koja prednjači sa takvim vidom poruka u svojim reklamama, ONE TO PLAY doo iz Zagreba, godpodina Maćešića te ga pitao da li oni osmišljavaju te reklame ili to radi agencija. Odgovor sam dobio u kratkom roku i glasio je da nekada to rade oni a dio dolazi preko principala.
Sjajan marketing. Dali je to na neki način subliminarna poruka ili otvoreni atak na nezrele moždane vijuge naših malih? Atak koji treba izbiti kunu više iz naših džepova. Gdje je tu fair marketing? Dali ga uopće ima?
Zamislite kada bi to radio recimo KONZUM. Sakupite svih 5897869 proizvoda koje imamo! Bankrotirali bi. Ili mi ili oni. Na nama ostaje da se nadamo da netko tko se brine o tržišnoj utakmici brine i ovakvim stvarima te da svoje pulene pripremimo na odbranu od ovakvih vidova reklame. Znam da je teško no sreća da moj klinac ima samo dvije godine pa imam vremena i za to ga pripremiti....
UPDATE:
Moram još dodati i MONTE koji isto tako pita djecu: Imaš ih sve? Misli na naljepnice sa pudinga...
Post je objavljen 26.10.2007. u 15:46 sati.