Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/fallforgrase

Marketing

Intervju sa Silenozom-Dimmu Borgir nadam se da ce te uzivati

Dimmu Borgir je bend koji od samog početka rasta black metal scene igra jednu od najvažnijih uloga. Počevši kao jedan od mnogih bendova, Dimmu Borgir se počeo isticati unoseći razne elemente u svoj zvuk.

Na scenu su se probili albumom "Enthrone Darkness Triumphant", koji je ovaj bend doveo na sam vrh black metal scene. Mnogi su već tada očekivali veliki dvoboj dva najuspješnija black metal benda na svijetu: Cradle Of Filth vs Dimmu Borgir.
Dan danas ta borba traje i kako vrijeme i albumi prolaze, ova dva benda su si sve bliža. Za neke su bolji jedni, za druge drugi. Najveća radost (ili razočarenje) za neke je bio prelazak Cradle Of Filth bubnjara Nicholas Barker-a u redove Dimmu Borgir-a.

Ali to je bio samo početak, Dimmu Borgir su si osigurali nove članove već poznate sceni. Došao je Galder, vođa benda Old Man's Child, došao je Vortex iz Borknagar-a, a izgubili su Nagash-a, koji je sada u The Kovenant-u.
Dimmu Borgir u ovoj postavi sada izdaje drugi album i ponovo pokušavaju zauzeti prijestolje black metala samo za sebe.

Mi smo razgovarali sa jednim od osnivača benda, gitaristom Silenoz-om o novom albumu, pogledu na svijet, pa i o tome, zašto je diskusija old school vs new school besmislena...


Hi Silenoz, šta ima?

Silenoz: Oh zdravo, evo sjedim u Nuclear Blast-u i radim neke intervjue hahaha. Ali zabavno je. Imaju ovdje oko 25 flipera, tako da čovjeku ne dosadi tako lako hahaha.

Znam, bio sam tu prije nekoliko mjeseci. Bio sam u posjeti Jaap-u i Marcus-u.

Silenoz: Ozbiljno? Cool.

Pa, tu smo da razgovaramo o Dimmu Borgir-u i novom albumu "Death Cult Armageddon". Šta mi možeš reći o novom albumu? Koje su glavne razlike u odnosu na prošli? Šta fanovi mogu da očekuju?

Silenoz: Fanovi mogu očekivati Dimmu Borgir i ono po čemu smo poznati. Melodične i epične stvari. Mogu očekivati mnogo bolju produkciju. Mi se osjećamo kao da smo napravili korak naprijed bez da smo izgubili išta od onoga za šta smo poznati.

Prvo pitanje koje sam pripremio je o omotu novog albuma. Vidio sam ga na interentu… da li je ono stvarno neki točak?

Silenoz: Da. To je jednostavno točak i uzeli smo ga jer smo htjeli da imamo nešto jednostavnije, mračnije i hladnije na omotu, ne kao prije sa puno boja. Točak stoji kao simbol puta ka uništenju.

Novi album se zove "Death Cult Armageddon", znači opet pratite tradiciju imenovanja albuma imenom od tri riječi.

Silenoz: To je tačno.

Zašto to radite? Da li postoji neka filozofija iza toga?

Silenoz: Pa to je jednostavno tradicija za nas. Uostalom, otkrili smo da u te određene tri riječi možemo tačno sabrati sve o čemu je album, tekstualno i muzički. I naravno, tri riječi nakako imaju određenu sličnost broju 666 (šest-šest-šest). Sve ima neku svoju simboliku.

Zadnji album se zvao "Puritanical Euphoric Misanthropia", a to u suštini ne znači ništa…

Silenoz: Mislim da ipak znači hahaha. Zavisi kako gledaš na to…

Da, ali te tri riječi kombinovane nemaju neko određeno značenje, tako da me zanima sta znači "Death Cult Armageddon"?

Silenoz: Za mene je to opis onoga kako ja vidim svijet i kako ja vidim da se čovječanstvo sve više i više uništava, raznim religijama i ostalim negativnim stavkama ljudskog života. Izgleda da smo mi kao ljudska bića opsjednuti smrću i to je ono što pokušavam opisati. Čovječanstvo kao "death cult" (kult smrti) i mi svi zajedno idemo prema totalnom uništenju, koje je naravno Armageddon. Mi to ne možemo zaustaviti, to je u našoj prirodi da uništavamo sve što napravimo."Ja mislim da je religija veliki dio problema na ovom svijetu i da nas upravo ona vodi u totalno uništenje."
Silenoz, Dimmu Borgir
- Analiza svjetske politike a la Silenoz...


Na zadnjem albumu ste imali onu jako uspješnu pjesmu za koju ste snimili spot, a to je "Puritania". Ta pjesma je jako moderna, skoro industial stila. Neki su očekivali da će novi album biti takav… ali nije.

Silenoz: Mi nikada nismo ni namjeravali da bude takav. Ta pjesma je bila čisto eksperimentisanje. Bila je samo jedna od pjesama. Razlog zašto smo snimili spot za nju je taj da nismo imali niti jednu drugu pjesmu koja je tako kratka hahaha. Zaista je to razlog. Mislim, pjesma zaista nije reprezentativna i ne može da stoji za kompletan album.
Na novom albumu imamo sličnu pjesmu… ne zvuči isto, ali definitivno odskače od drugih. Pjesma se zove "Blood Hunger Doctrine".

Hoćete li snimati spot za tu pjesmu ili za neku drugu?

Silenoz: Ne, već smo snimili spot za "Progenies Of The Great Apocalypse". Nije još gotov, ali snimili smo ga sa svim članovima benda i sada režiser radi na njemu i pokušava da doda specijalne efekte, ne bi li spot bio što profesionalniji i što skuplji hahaha.

Da li je spot neka priča ili je jednostavno snimak vas kako svirate?

Silenoz: U suštini je oboje. Ima koncept, vidjećeš to i vidjećeš da ima veze sa čitavim albumom. Nismo samo mi sa instrumentima. Dešava se tu dosta stvari.

Razgovarajmo o muzici albuma. Ja sam ga čuo i bio sam iznenađen koliko thrash riffova koristite…

Silenoz: Istina. Mislim, oboje i Galder (gitara, op.a.) i ja slušamo jako puno thrash metala, mislim da se može reći da obojica volimo Slayer. I druge stare bendove kao Exodus ili Possessed volimo da slušamo. Tako da jeste moguće da imamo dosta thrash metala na albumu, ali mi uvijek pokušavamo da to učinimo na naš način. Pokušavamo da ubacimo neki naš preokret.

Ja bi opisao novi album kao thrash metal sa ogromnim orkestrom...

Silenoz: Pa, za mene to nije loš kompliment. To je još uvijek muzika koja zvuči drugačije od običnog thrash metala i drugačije od običnog orkestra. To je kombinacije te dvije stvari, plus što onda dodamo našeg black metala i sve zajedno to onda zvuči kao Dimmu Borgir.

Svi ti dijelovi orkestra nisu semplovi nego pravi orkestar is Praga. Kako ste stupili u kontakt sa njima?

Silenoz: Naš producent ima svoje veze sa Pragom i onda kada je vidio šta namjeravamo učiniti, predložio nam je da kontaktiramo njihovu filharmoniju. Pokušali smo i sve je ispalo kako treba. Radili smo sa čitavim orkestrom, što prije nismo mogli iz finansijskih razloga.

Ono što sam oduvijek želio znati je to kako funkcioniše ta saradnja sa ljudima iz orkestra. Da li oni čuju kompletnu pjesmu ili samo odsviraju one dijelove koji vama trebaju?

Silenoz: Naš producent je odnio čitav hard disk sa albumom u Prag i orkestar je morao svirati prema klik traci, koja je naravno bazirana na našim bubnjevima, bassu i gitarama, tako da su morali čuti. Mimo toga imaju note. I jako su profesionalni, sve su snimili u jednom danu. Jednostavno uzmu note i odrade posao.
Kada smo se vratili, morali smo isjeći neke stvari jer je bilo problema sa štimanjem i sa timing-om, tako da smo na kraju ipak za neke dijelove upotrijebili keyboard.

Jedno pitanje se samo postavlja kada pričamo o orkestru. Na albumu vam svira filharmonija. Da li je Mustis (klavijaturista, op.a.) tu samo za live nastupe ili je on jedan od kreativaca u bendu?

Silenoz: On je itekako jedan od kompozitra. Za ovaj album smo uradili čitavu predprodukciju u našem studiju i sav orekstar koji je sada na albumu je bio urađen na klavijaturama, tako da smo već znali kako će to zvučati sa orkestrom.

Razgovarajmo o tekstovima albuma. Da li su to čiste black metal pjesme ili je nešto drugačije?

Silenoz: Pa tekstovi su sigurno zrelije pisani nego na starijim albumima. Tekstovi su generalno kritizirajući prema svijetu i prema religijama i drugim besmislicama. Neki su i misantropični.
Možda zvuči glupo kada kažem da imam misantropičan pogled na svijet, ali ja se tako osjećam i imam potrebu da to napišem u tekstovima. To je još uvijek bolje nego da izađem napolje i učinim nešto zbog čega ću se kajati.



Da li se kroz pjesme provlači jedna generalna tema ili su sve pjesme na različitu temu?

Silenoz: Uglavnom je ista tema. Pjesma "Allegiance" je o ratu, a pjesma "Heavenly Perverse" je o svešteniku koji seksualno maltretira djecu, poslije ne može da živi sam sa sobom radi grižnje savjesti, tako da se ubija.
Ostali tekstovi su manje više bazirani na istoj temi. Uglavnom je to kritika prema religiji. Ja mislim da je religija veliki dio problema na ovom svijetu i da nas upravo ona vodi u totalno uništenje.

Na albumu su i dvije pjesme na norveškom jeziku, kao "Vredesbyrd"…

Silenoz: Prevedeno na engleski bi to bilo"Bird Of Wrath" (ptica bijesa, op.a.) ili "Bird Of Anger" (ptica ljutnje, op.a.). Možda je taj norveški jezik nešto što ljude podsjeća na old school. Ipak, ove pjesme su pisane na moderan način. Da su na engleskom bile bi na istom nivou zrelosti kao i ostale. Druga pjesma "Allehelgens Dod I Helveds Rike" je na engleskom "The Death Of Saints In The Kingdom Of Hell" (smrt svetih u kraljevstvu pakla, op.a.). Ta je zaista old school. Mi jednostavno na norveškom jeziku imamo neke riječi koje u engleskom uopšte ne postoje. Radi toga smo se odlučili ostaviti ove dvije pjesme na izvornom norveškom.

Rekao si da su ovi tekstovi bliži old school-u, dok se vaša muzika sve više i više odvaja od toga. Bi li rekao da su vaši tekstovi ono što vas veže za prošlost?

Silenoz: Ja mislim da mi i u muzici imamo dosta jake veze sa našom prošlošću. Imamo mi veze i sa old school-om, pogotovo u tekstovima, iako mislim da su naši tekstovi napisani jako dobro… po nekom mom mišljenju. Nekako su jasniji, tako da ljudi ne moraju tako dugo da razmišljaju. Još uvijek bi trebali, ali ovaj put je jednostavnije dokučiti smisao. Tekstovi su nam nekako kompletniji, ali i ekstremniji.

Od zadnjeg albuma Dimmu Borgir je postao all-star tim. Imate dosta poznatih black metal muzičara u bendu. Imate i dodatnog pjevača u bassisti Vortex-u. Mnogo fanova je očekivalo da ga čuju više na ovom albumu.

Silenoz: Da, ali mi smo se odlučili da nećemo raditi ono što ljudi očekuju od nas hahaha. On ima odličan glas i mi to znamo, ali mi smo zaista htjeli da pažljivo odlučimo gdje taj glas najbolje ide. Htjeli smo da to bude odlično, a ne zagušeno kvantitetom.
Na kraju je njegov glas na samo dvije pjesme, ali mi smo na kraju krajeva ipak black metal bend. Normalan glas je jednostavno dodatni dio našoj originalnosti. Neki drugi imaju umjesto toga ženske glasove.



Upravo smo razgovarali o zvijezdama u vašem bendu. Imate Galder-a na gitari koji je poznat po svom bendu Old Man’s Child. Imate jednog od meni najdražih bubnjara Nicholas Barker-a iz Cradle Of Filth-a. Kako funkcioniše pisanje pjesama u takvom bendu?

Silenoz: Vjerujem da izgleda pomalo teško izvana, ali nas šest zaista odlično funkcionišemo. To je snaga ove postave. Ovo je najbolja postava u kojoj je iko od nas ikada svirao. Kada pišemo onda je to kombinacija kompromisa i međusobnog razumijevanja. Većinom smo to Shagrath (vokal, op.a.), Galder, Mustis i ja koji imaju ideje, a onda Vortex i Nicholas pomažu oko sklapanja ideja u pjesme. To je zajednički proces, iako neki od nas imaju više ideja od drugih.

Kako izlazite na kraj sa svim projektima. Kako na primjer Galder zna, koje ideje da koristi za Old Man’s Child, a koje za Dimmu Borgir?

Silenoz: Pa, ja nemam nikakvih problema sa njihovim projektima dok god se ne sudaraju sa Dimmu Borgir-om. Što se tiče Galder-a, pa Old Man’s Child je samo on, a u Dimmu Borgir-u je on dio benda. Njegov prioritet je sigurno Dimmu Borgir, tako da kada mi završimo, mi mu damo vremena da radi na Old Man’s Child-u. Njemu to jednostavno treba. Mi ga nikada ne guramo tipa: "Ako imaš super riff, čuvaj ga za Dimmu Borgir." hahaha.

Vi ste postali jako uspješni kao bend, pogotovo poslije zadnjeg albuma. Da li ste ikada mogli zamisliti da ova vrsta muzike može biti tako uspješna?

Silenoz: To zavisi o tome kako čovjek definira uspjeh. Mi samo pokušavamo napraviti bolji album od prijašnjeg. Radimo jako puno, imamo dobar odnos sa diskografskom kućom i pokušavamo biti u dodiru sa našim fanovima. Pokušavamo da im pokažemo da smo stvarni i da želimo ostati takvi.

Postoje black metal fanovi koji dijele scenu na old school i na novi pristup black metalu. Vas i Cradle Of Filth nazivaju predvodnicima novog pristupa, koji je za njih prelagan. Šta Ti misliš o tome? Da li uopšte postoji razlika?

Silenoz: Pa, iskreno rečeno, mi nemamo vremena da se svađamo sa tinejdžerima koji to tvrde, jer je zaista smiješno kada neko dijete od 18 godina meni dođe i vrišti "old school". Pa gdje je on bio 1986. kada je počeo Possessed? To je jednostavno jebeno glupo. Oni pokušavaju biti nešto što nisu. Mi smo definitivno inspirisani old school black metalom i sviramo simfonijski black metal, ali mi još uvijek slušamo stare stvari.

Gdje Ti vidiš Dimmu Borgir na današnjoj metal sceni? Da li će vas novi album pogurati naprijed?

Silenoz: Ma mi ne razmišljamo o tome. Mi pokušavamo biti bolji sa svakim albumom, ali želimo i izaći vani i svirati. Želimo pokazati da možemo ovo svirati i na bini, a ne samo u studiju. Dimmu Borgir je bend, kako na albumu tako i na bini.

Album ima i bonus pjesmu. Pjesma je od Bathory i zove se "Satan My Master". Zašto baš ta pjesma?

Silenoz: Bathory je jedan od onih bendova koji nije inspirisao samo nas, nego čitavu black metal scenu. Mi smo ih obradili jer smo odlučili da se ovaj put koncentrišemo na black metal i da pokažemo mlađim fanovima odakle potiče naša inspiracija. Želimo im pokazati naše heroje, bend koji smo mi voljeli kada smo bili mlađi. Zašto ta pjesma? Pa željeli smo obraditi jednu manje-više nepoznatu pjesmu.



Šta misliš o Quorthon-ovim (vođa Bathory-a, op.a.) zadnjim albumima?

Silenoz: Pa, ova dva Nordland albuma su sasvim ok. Bio sam iznenađen, nisam očekivao da će biti tako dobri. Ipak, za mene je Bathory samo prva tri- četiri albuma.

Spomenuo si Dimmu Borgir uživo... Kako mislite transportovati zvuk albuma na binu?

Silenoz: Očigledno je da naš klavijaturista ima samo dvije ruke hahaha. Mislim da je bitno prenijeti agresiju na publiku. Možemo mi svirati po klik traci i sa semplovima, ali to ne bi bilo ono što mi želimo. Neke stvari su bolje kada se sviraju još brže i mi ih želimo svirati na bini onako kako se mi u tom momentu osjećamo. Nećemo zvučati isto kao na albumu i to je razlog zašto bi volio da nas ljudi istraže na oba načina.

Ok, to bi bilo sve. Sretno na turneji i sa novim albumom!

Silenoz: Hvala!

Post je objavljen 15.10.2007. u 11:48 sati.