Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/lm1

Marketing

Gledajući ljude kako ginu...

nemogu se oteti dojmu kako smo kao društvo zatajili...možda svi žele okriviti Policiju za jedine i odgovorne krivce za sve ono što se događa na našim cestama, ali to bi bilo nepravedno!
nepravedno stoga jer oni nisu učinili te silne prekršaje...nepravedno stoga jer oni (u večini slučajeva) obavljaju profesionalno i odgovorno svoj posao - onaj minimum gdje se ljudi izvlače prije ili kasnije dođe na naplatu i odgovornom policijskom djelatniku za propust i prekršitelju zakona (sigurnosti prometa na cestama)...nepravedno stoga je policija samo egzekutivni dio vlasti koji služi za suzbijanje nepropisnog (zakonom zabranjenog) ponašanja, dok se ništa ne govori o drugoj strani - onoj koja taj zakon krši!

evo ovaj vikend svjedoci smo još 7 tragičnih smrtnih slučajeva u prometu i s time dostigli smo prošlogodišnju brojku smrtnih slučajeva...tužno je to za zemlju koja ima jako dobar represivni aparat za prekršitelje zakona...ali zakon nije zakazao ovdje! a nisu niti policajci!
to se može vidjeti iz svih dosadašnjih riješenih slučajeva, kao i onih koji se riješavaju - čast iznimkama kao Vrstaru, za koje se nadam kako će odgovorni u lokalnoj policiji snositi posljedice, jer su osramotili časnu uniformu "propustom" svog djelovanja!

sada bih se ipak obrušio na vozače, od kojih sam i sam sudionik u prometu...gledajući sve te ljude kako se voze, ne razmišljajući kako upravljaju strojem koji može prozrokovati smrtno stradavanje ili teško tjelesno ranjavanje...baš neki dan vozio sam roditelje, pa shodno tome sam vozio ih ugodnije, bez naglijih radnji u upravljanju vozilom i komentirali smo kako se ljudi danas voze po gradu kao u luna parku...možda misle kako su im auti obloženi gumenim dijelovima (kao oni električni bolidi u lunaparku) ili misle kako im je onih 4/5zvijedica NCAPa dovoljno za sigurnost u vozilu - a svjedoci smo kako to nije tako? možda misle kako je put kočenja s ABSom i drugim sustavima aktivne sigurnosti kraći u svim vremenskim uvjetima - a nije tako? možda misle kako su utjelovljenje Fangia - a istina je daleko od toga?
ali ajmo malo raskrinkati ova pitanja:
- NCAP zvijezdice su divni pokazatelj sigurnosti određenog automobila na sudar s PREPREKOM u zadaniim brzinama, od kojih je maksimalna brzina 64km/h u frontalnom sudaru na polovicu prednjeg kraja osobnog vozila...ali brzine koje se dešavaju na prometnicama su veće od toga, a u sudarima brzine se zbrajaju skalarno! što to znači? to znači da se ukupna brzina u sudaru zbraja sistemom vektorskih brzina po principu trokuta...u najjednostavnijem pojednostavljenju u frontalnom sudaru to znači da se ZBRAJAJU obje brzine, pa bez obzira što se netko vozi 40km/h a druga osoba 100km/h silina udarca će biti od 140km/h na oba vozila!!! nikakva NCAP zvijezdica tu ne može pomoći...jedino tko Vam može pomoći tu je Bog koji će Vam se smilovati i podariti sreće u nesreći kako biste preživjeli...
- nadalje su najnovije riječi tehnike i raznih sustava...sve je to samo otežalo automobil, jer je ljudima teško provjeriti gume jednom tjedno ili mjesečno ili svaki puta kada toče gorivo...jer je ljudima teško paziti i držati razmak, pa kočenjem u panici blokiraju kotače...jer je ljudima teško paziti koliko brzo ulaze u zavoj, pretjeruju i onda ih sustavi poput ESPa (namjerno je korišten naziv od VAG koncerna, jer je ovdašnjim ljudima najraširenijji!) moraju ispravljati u korektivnu putanju...samo svi ti sustavi djeluju u određenom području djelovanja i u određenim vremenskim uvjetima...ali evo nekih iznimaka, ESP će s ispumpanom gumom kočiti drugi kotač jer im se treba uskladiti brzina, pa će se pregrijati kočnica, potrošiti pločica/pakna, više trošiti guma - sve to radi dodatnu emisiju CO2 samo po sebi i bez spominjanja dodatnog napora za motor koji onda još više troši! ABS će pak kočiti samo u određenim uvjetim kraće i to pri mokrom i kišnom kolniku, dok će pri snijegu produžiti put kočenja kao i pri suhom! mnogi to neznaju, među kojima je i moj otac - koji vjeruju kako je ABS, ESP i slični sustavi močniji uvijek i u svakoj prilici...
- i dolazimo do treće uobičajene greške, večina vozača misli kako je Bogom dana s talentom koji im omogućuje superiornost nad drugim vozačima...to je uobičajena glupost i arogantnost koja obično neke ljude stoji života, a neke ljude njihove slobode...u svih mojih 10 godina vožnje i nekolicine sudara (od kojih je samo jedna moja krivica previđanja stanja kolnika) nikada nisam imao takvu arogantnost za volanom, mada sam sklon brzoj vožnji...ali čak i tada, pazim je li cesta prazna - jer u velikoj većini slučajeva neće pogriješiti iskusni vozač, ali će se naći neka budala koja će mu izletjeti i oduzeti prednost...

u posebnu kategoriju spadaju pijani vozači, koji su ujedno i najgora stvar na našim prometnicama...svi znamo za Žužića i kako je njegovih dva i pol promila završilo s odnijetom žrtvom...čuli smo i za nedavnih tri promila u Vrsaru, gdje je isto otišao jedan život od takve vožnje...sječamo se i ovo ljeto nebrojeno puta natpis u crnoj kronici "pijani vozač..."?! sve dok se sami ne zamislimo i ne shvatimo kako je 0promila pametan i inteligentan zakon koji samo želi ljudima reći jedno: ako piješ, tvoje mjesto nije za upravljačem!
i za kraj evo jednog savjeta koji mi je dao prijateljev otac: "sinko, uzmi svaki dan novine, otvori crnu kroniku i pogledaj koliko ima nesreća na cestama! sjeti se toga svaki puta kada sjedneš za volan...to je dovoljno!"

stoga podržavam inicijativu g. Benellia o zatvaranju pijanih vozača, samo postoji dva problema:
1. to u najmanju ruku iziskuje pisanje dodatnog dijela zakona sigurnosti na cestama...stoga vjerujem kako svatko tko dovede do težeg ranjavanja drugih osoba ili smrtnog stradavanja u bilo kojem obliku bi trebao biti odmah pritvoren, ako ništa zbog opasnosti od ponavljanja svoje (ne)djela! a isto to vrijedi i za pijane vozače, koje bi policija onda trebala odvoditi u pritvor do otrežnjenja i po otrežnjenju naplatiti kaznu kako bi izašli iz zatvora!
2. zatvori su nam ionako puni...pa se pitam ima li mjesta za ovakve vozače?

usto volio bih kada bi vozački ispit u RH nečemu služio...u današnje vrijeme on služi samo osposobljavanju upravljanja vozilom! samo to osposobljavanje o ničemu posebnom ne nauči vozače...
primjera radi: ne dovodi im stradaoca prometne nesreće koji je izgubio ruku, nogu, neki organ ili dio njega - sve u svrh razgovaranja s ljudima i shvačanja koliko je zapravo osobno vozilo opasno!
isto tako to osobljavanje pruža samo osnove, koje se mogu "naštrebati" i proći bez problema...ali to ne garantira nama pravo za upravljanje vozilom, jer inače ne bi imali ljude koji strahuju voziti više od 40km/h na cesti na kojoj je ograničenje 70km/h i na taj način ometaju promet - a takvih je puno...puno je i onih koji nikada (po mojem sudu) ne bi trebali se naći na upravljačem, jer to jednostavno nije za njih - isto kao što nije za neke ljude upravljanje avionom, tako za neke ljude nije auto (ma koliko oni željeli drugačije)!

sve dok se sve ovo ne promjeni, možemo imati represivne mjere kakve god želimo...možemo kazne, koje su kod nas najskuplje u odnosu na regiju - čak skuplje nego li u EU, još duplo poskupiti...ništa to neće značiti dok bude bilo onih koji će kazne plaćati i nastaviti dalje kršiti zakon, dok nevini stradavaju...

i za kraj, ostavljam Vam jednu rečenicu koji je izrekao jedan od najvećih (ako ne i najveći) košarkaš svih vremena Michael Jordan o ljubavi: Love is when you play EVERY game, like it's your last!
razmislite malo o tome i kako to primjeniti u svakodnevnom životu!

Post je objavljen 30.09.2007. u 19:52 sati.