Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Trijumf u dvadesetoj (u Hrvatskoj!)

Nedavno ste se "žalili" zašto ne pričam o domaćim uspješnim internet poduzetnicima već o curi od 17 godina iz Amerike. I baš danas mi je došla ova priča o Kristijanu koji je sa 20 godina već postao financijski slobodan i mogu reći milijunaš (iako se javno ne zna točan iznos). Uživajte u ovoj domaćoj priči o uspjehu:

"Kristijan Iličić, student druge godine zagrebačkog Tehničkog veleučilišta jedan je od rijetih i zasigurno najmlađi hrvatski internet poduzetnik koji je vlastitim online projektom, tek "na pragu odrastanja" uspio osigurati si egzistenciju, ali i mnogo više od toga.
Kristijan, inače dečko iz zagrebačke Dubrave, je naime, upravo prodao 90% udjela u svome uspješnom internetskom poduhvatu CROPORTAL.NET i na taj je način, isključivo vlastitim zaslugama, stekao zavidan imetak, posebice ukoliko se uzme u obzir njegova životna dob. Time nam je, ovaj pristupačan i neposredan momak, dao odličan povod za razgovor i podrobniji izvještaj još jedne u nizu priča o uspjehu ostvarenom na hrvatskom internetskom prostoru.

Zbog sklopljenog ugovora, cijenu i ostale detalje ovog poslovnog sporazuma Kristijan nam nije smio otkriti no radi se zasigurno o njegovom "ugovoru života", a s iznosom koji mu je Adria Media Zagreb platila kao i s ostalim uvjetima, uvjerava nas, "više je nego zadovoljan".

Tvrtka Adria Media, jedna je od najvećih medijskih kuća u Hrvatskoj , članica grupacije Adria Media Holding i izdavač 16 dobro znanih tiskanih izdanja poput časopisa Klik, Elle, National Geographic, Story, Stars... Preuzimanje CroPortal.net-a početni je korak ekspanizije ove medijske grupacije, s tržišta tiskovina na online scenu. Tako se na hrvatskom web obzoru sve jasnije nazire i zaoštrava rat za posjetitelje i oglašivače između velikih medijskih grupacija koje uviđaju značaj i korist od prisutnosti na webu i samu snagu Interneta kao medija. Širenjem svog poslovanja na online medije, često profitiraju pojedinci, Internet poduzetnici, mahom mlađi ljudi koji su svoje uspješne, entuzijastičke, projekte uspjeli financijski oploditi što se napokon potvrđuje i u našim krajevima. CroPortal Kristijana Iličića, prema posljednjim provedenim istraživanjima posjećenosti internetskih medija, najrelevantnijim do sada, provedenima u sklopu hrvatskog Gemius projekta probio se među 10 najposjećenijih hrvatskih internet portala. Tako su se iza Croportala našli mnogi renomirani mediji poput stranica Bug.hr, Nacional.hr, 24sata.hr itd.

Kristijan je kao jedini vlasnik ovog projekta bio idealna meta Adria Medije s obzirom da su sve ostale Top10 stranice na Gemiusovoj listi već bile u vlasništvu ostalih medijskih grupacija. On si je osim vrlo respektabilnog novčanog iznosa priskrbio i radno mjesto voditelja projekta na razvoju novog, osuvremenjenog CroPortala koji se namjerava nametnuti još kvalitetnijim sadržajem, marketingom i logistikom osiguranom od strane iskusne, uigrane ekipe profesionalaca Adria medije i na taj način izbiti među veliku petorku hrvatskog weba. Velika baza korisnika i iznimno visoka posjećenost ovog internetskog medija garantiraju s druge strane kupcu relativno brzu isplativost ulaganja i stabilnan temelj na kojem može graditi daljnji rast posjećenosti, a s time i prihoda.

Croportal.net nastao je prije 4 godine vođen idejom i željom šesnaestogodišnjaka da oformi mjesto na internetu gdje će moći razmjenjivati zabavne sadržaje, iskustva s vršnjacima i školskim kolegama te komunicirati sa što širom zajednicom posjetitelja. Entuzijazam i upornost, popraćeni s nekoliko marketinških trikova, doveli su do značajnog rasta ove zajednice. Uz pomoć tvrke
Shatztech razvijen je i prvi ozbiljniji web portal koji je jedno vrijeme konkurirao tada već velikim igračima poput portala net.hr, tportal.hr ili index.hr... S naglim rastom posjeta, tvrtka Plus hosting CroPortalu je otkazala sponzorstvo smještaja stranica uz obrazloženje da im troši previše resursa. Slijedila je dvomjesečna stanka u radu portala tijekom koje je Iličić nastojao naći nove partnere. U tom trenutku velikodušno mu u pomoć priskače Krešimir Drvar iz tvrtke Posluh i svojim sponzorskim hosting paketom oživljuje ovu mnogobrojnu online zajednicu, koja od tada djeluje isključivo kao internetski forum.

Uz održavanje portala, Iličić je paralelno završio i tehničku školu Ruđer Bošković u Zagrebu te studira računarstvo na zagrebačkom TVZ-u. Prve značajnije prihode počeo je ostvarivati dolaskom popularnog Google AdSense oglašivačkog programa, a nakon dobrih rezultata ostvarenih u Gemiusovom istraživanju javljaju mu se i pojedinačni oglašivači i tvrtke poput Sony Ericssona, Axe-a itd. Ta mu je zarada omogućila i kupnju prvog vlastitog servera na kojem se i trenutno 'vrti' isključivo CroPortal. Ponuda za preuzimanjem i odličan ugovor primorali su ga na prodaju portala s kojim se kako kaže "emotivno vezao" no tješi ga i činjenica da ostaje na čelu njegovog daljnjeg razvoja. Unatoč ovom velikom uspjehu, Kristijan ni u jednom trenutku nije doveo u pitanje budućnost svog daljnjeg obrazovanja te si je kao jedan od budućih ciljeva zadao i uspješno okončanje studija.

Dio netom stečenog novca Iličić je kao i dobar dio Hrvata uložio upravo u dionice, razmišlja i o ulaganju u nekretnine, a dio je namjenio i razvoju očevog obiteljskog biznisa.

Iako navodi da će se pojedinci sve teže uspjeti probijati pored prisutnih velikih grupacija na internetskoj sceni, Kristijan vjeruje da ima još mnogo prostora za razvoj novih hrvatskih internetskih projekata i da nadolazeći online poduzetnici uz dosta ustrajnosti i truda mogu otrgnuti dio sve većeg online marketinškog kolača. On se, kako kaže, sada u potpunosti posvećuje razvoju nove generacije CroPortala i čvrsto vjeruje u nove uspjehe tog projekta. "

Autor: Josip Filipović


Zahvaljujem Josipu na ovom inspirativnom tekstu. Činjenica je da se na internetu može zaraditi veliki novac s relativno malo ulaganja i zato krenite :)

Post je objavljen 25.09.2007. u 08:48 sati.