Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/redmoond

Marketing

Google Aps i udar na Microsoft Office

Google je ušao u partnerstvo s firmom Capgemini (konzultantska firma, to su oni koji će vam uzeti puno novca za konzultacije, a onda će krivnju svaliti na implamentatore) koji bi trebala pogurati Google Aps (Docs, Dpreadsheets) na enterprise tržište. Kako već i vrapci pjevaju kako je naramak tih Googleovih aplikacija zamjena za Microsoft Office onda su se u Microsoftu potrudili da na mala vrata proture svojih 10 razloga protiv GAPS-a. Office je zlatna koka i Microsoft neće gledati kako drugi bojaju svoje kokoši. Zbog toga je i stigla reakcija iz Redmonda.

Reakcija je na trenutke jako loše sročena, kao da se neki ne baš uspješni FUD @ igrao pisanja priopćenja za medije. Umjesto pravih argumenata sve je malo previše svađalački, malo u rukavicama, ali ne previše.

1. Koliko je stvarno Google korisnika unutar enterprise firmi? To u ovom slučaju i nije važno jer je Google brand kojem se vjeruje (još).
2. Google ima anamnezu punu nekompletnih aplikacija koju zove betama. Zlobnici će reći da Microsoft takve bete zove kompletnim proizvodima, a da su tek SP1 to kompletni proizvodi.
3. Tipična MS rokada u kojoj se dokazuje kako je jeftnije skuplje.
4. Googleov glavni posao je tražilica, mogu li korisnici vjerovati da ih Google neće ostaviti na cjedilu s GAPS-om? Googleov glavni posao je marketing, oglašavanje, a tražilica je samo sredstvo. Tu su u pravu, korisnici mogu više vjerovati Microsoftu da će se ostavština starih sistema vući desetljećima.
5. GAPS će raditi samo ako enterprise nema power korisnika, Microsoft softver je bogatiji osobinama. Jasno da je MS Office svemirska krstarica, a GAPS-ovi su mali lovci, ali i jedno i drugo ima svoju namjenu.
6. Docs nema headere i footere, jeftnije je skuplje.
7. Kalkulacije o tome koliko će enterprise izgubiti ako Google bude down 7 minuta svaki sat. Tako nepuzdane nisu ni naše domaće hosting firme. naughty
8. 24/7 podrška je neophodna, Google podrška radi M-F 1AM-6PM PST. Što ako nešto rokne u vremenu kad podrška ne radi? Oni koji trebaju 24/7 podršku će je platiti i dobiti.
9. Većina korisnika koriste 10% mogućnosti programa, ali ne koriste svi istih 10%. Sumnja u sposobnost Googlea da zadovolji specifične korisničke potrebe.
10. Stalna beta, nedostatak jasne strategije, korisnici nemaju nikakav utjecaj na razvoj i dodavanje novih osobina.

Iz Microsofta pozivaju da razgovarate s partnerima, kupcima i analitičarima koji će potvrditi Office poslovni model.

Loše, jako loše sročeno, česta ponavljanja i varijacija pojedinih argumenata.

Kad se iz svega toga izvuče ono najvažnije (kao iz one debilne reklame za Večernjak) onda bih se složio s autorom dopisa. GAPS nije rješenje za enterprise. Firme vole i žele imati podatke pod svojom kontrolom, ponajviše iz sigurnosnih razloga. Povjerljivi dokumenti koji kolaju amo-tamo Internetom nisu baš slika koju bi uprave velikih firmi željele vidjeti. GAPS-ovi su igračke s najosnovnijim osobinama, one mogu biti jako korisne određenoj skupini korisnika, ali sasvim sigurno nisu za enterprise.

Zašto bi se Microsoft trebao bojati GAPS-a? Zato što je to Google, zato što je Google jedan od najvećih brandova kojeg često sučeljavaju Microsoftu, i zato jer kad Google prdne onda se cijeli svijet zatrese. Opet jedna priča u kojoj su tehničke specifikacije i osobine u drugom planu.

Što Google može ponuditi enterprise tržištu? Postoje rješenja kad bi GAPS-ovi bili konkurentni, npr. kad bi Google napravio Google Application Appliance for Enterprise. GAAfE bi bila kutija ili niz kutija koje bi enterprise firma mogla smjestiti u svoj data centar i imati kontrolu nad njima. Trebala bi biti proširiva tj. enterprise developeri bi je mogli prilagođavati svojim potrebama. Onda bi Googleov korak prema enterprise tržištu shvatio ozbiljno. Ovako je to sve marketinško prepucavanje i prigovaranje.

IZVORI:
Microsoft offers its take on CapGemini-Google deal
Capgemini to pitch Google Apps
GSA - da li će Google izmijeniti slovo S u A i to ubaciti u ponudu?




Post je objavljen 11.09.2007. u 20:11 sati.