Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sveci

Marketing

Doktrine o Blaženoj Djevici Mariji




Četiri su službene doktrine (dogme) o Blaženoj Djevici Mariji:

1) Majka Božja

Nestoijanizam, hereza iz doba rane Crkve, naučavao je da su Isus Krist i Druga Osoba Presvetoga Trojstva dvije različite osobe – u biti naučavali su da je utjelovljeni Krist dvije osobe, odvojene biti – jedna, koja je čovjek i druga koja je Bog. Stoga su naučavali da je Marija u svojoj utrobi nosila samo čovjeka, na kojeg je kasnije sišla Božanska osoba (Christotokos) Kao odgovor na ovu herezu je na saboru u Efezu 431. godine nepogriješivo definirana doktrina o Mariji kao Majci Božjoj, što znači da je devet mjeseci u svojoj utrobi nosila Krista – Boga i čovjeka – jednu osobu s dvije prirode (Theotokos).

2) Vječna Djevica

Kao odgovor na krivo i heretičko tumačenje evanđelja da je Marija imala više djece, te na pismenim izvorima kao što su Jakovljev „protoevangelium“, na Lateranskom saboru 649. godine je proglašena doktrina o Mariji, vječnoj djevici.

3) Bezgrešno začeće

Ova doktrina, proglašena takvom 1854. godine, u biti znači da je djevica Marija, u trenutku svoga začeća, zbog zasluga Isusa Krista, Otkupitelja čovječanstva, bila oslobođena od istočnoga grijeha. No važno je znati što bezgrešno začeće NIJE:
-ono nije začeće po Duhu Svetom, Kao što je sa Kristom Spasiteljem; Marija je na svijet začeta i donesena na prirodan način
Lk 1, 28 - Anđeo uđe k njoj i reče: "Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom!"
Grčki izvornik glagola koji označava konstrukciju „milosti puna“ je kecharitomene, što je particip perfekta glagola karitoo, što u prijevodu znači ispuniti milošću. Takva konstrukcija daje očit dokaz o ispunjenju posvetnom milošću od trenutka rođenja, zbog njezine posebne službe za koju ju je odabrao sam Bog.

4) Uznesenje

Na temelju prijašnjih Biblijskih slučajeva uznesenja (Ilija), zbog zasluga Isusa Krista, i Marijine jedinstvene uloge u povijesti spasenja, te praliku zavjetnog kovčega, definirana je doktrina o uznesenju Blažene Djevice Marije na nebo. Također je važno i nepostojanje grobnice Blažene Djevice, te nikakvih relikvija niti ostataka.
Takvi slučajevi su natuknuti i u evanđelju – Mt 27, 52-53
Uznesenje nije Uzašašće, već je uznesenje dar milosti, neostvariv vlastitim silama.


Post je objavljen 20.08.2007. u 12:34 sati.