Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/listazarijeku

Marketing

Rijekadanas 14/08/07: Rijeci nedostaje vizualni identitet

Iako turistička sezona još nije gotova, prvi rezultati ukazuju da broj noćenja u gradu Rijeci i ove godine stagnira iako su u međuvremenu učinjeni neki koraci u poboljšanju kvalitete i kvantitete smještajnih kapaciteta. Zaključak je to današnje press konferencije Liste za Rijeku na kojoj su se novinarima obratili Danko Švorinić i Zlatko Moranjak.

- U godini u kojoj se Hrvatska vratila na rekordne predratne brojke, riječki turizam se može 'pohvaliti' sa gotovo 50% manje noćenja nego što ih je imao 'neturističke' 1983. ili sa tek četvrtinom turističkih noćenja u usporedbi sa 1968. godinom kada je u Rijeci ostvareno 487.000 noćenja u usporedbi sa 70.000 noćenja ostvarenih u prvih 7 mjeseci 2007.

U Listi za Rijeku su uvidom u nacionalnu strukturu gostiju ustanovili da je za 'porast noćenja' od 14% najzaslužnija grupa od 200 rumunjskih radnika koje je u Rijeci na privremenom radu angažirala jedna riječka tvrtka, a koje je TZ uračunala u turiste.
- Udio 'rumunjskih turista' u ukupnoj masi turista u Rijeci iznosi upravo 14% koliko po TZ Rijeke iznosi povećanje broja noćenja u odnosu na prošlu godinu. Neozbiljno je na račun te brojke izvlačiti zaključak o povećanom udjelu stranih gostiju u odnosu na domaće.

Danko Švorinić je u nastavku konferencije naglasio kako Lista za Rijeku podržava koncept razvoja urbanog turizma u gradu budući se radi 'o najbrže rastućoj i jednoj od najprofitabilnijih industrija u svijetu, s gotovo bezbrojnim mogućnostima za ekonomski razvoj jedne zajednice i regije. U tom smislu pozdravljamo aktivnosti usmjerene na više atraktivnih događanja u gradu preko ljeta - Riječke ljetne noći, Fijumanka, Dani Svetog Vida, iako konstatiramo da su izazvala puno veći interes samih Riječana nego stranih i domaćih turista.'
- Također, pozdravljamo i aktivnosti oko uređenja Starog grada, arheološka iskapanja unatoč činjenici da je Rijeka jedini veći grad na Jadranu bez arheološkog muzej.

Među minuse riječke turističke ponude u LISTI-RI naglašavaju činjenicu da se nedovoljno koristi bogata riječka povijesna baštini i činjenica da je Rijeka bila dijelom čak 7 različitih država
- Riječka turistička ponuda stoji u mjestu kada je u pitanju afirmacija povijesnog turizma i znamenitih povijesnih ličnosti uz iznimku obnovljene ploča posvećena Fiorellu la Guardiji.

Lista za Rijeku je kritizirala investiciju doubledeckera za koji smatraju kako je u ovoj fazi razvoja turizma promašena investicija. Nezadovoljni su lošim stanje fasada i javnih WC-a te problemom svih problema - nepostojanja vizualnog identiteta grada.

- Do sada u Rijeci još uvijek nije izrađen temelj za operacionalizaciju glavnog plana razvoja gradskog turizma, a bez kojeg je besmisleno ići u daljnju izradu akcionih programa. Radi se o vizualnom identitetu Grada Rijeke, kao turističkog proizvoda. Doduše, Rijeka je sama po sebi već osobit i na neki način kvalitetan proizvod ali se ne izdvaja jer mu nedostaje vizualni identitet. On znači Rijeku kao složenu tržišnu marku, u kontekstu gradskog turizma i kao krunu svega novostvorenu i dodanu vrijednost te boljitak domicilnog stanovništva. Ujedno, pravi vizualni identitet treba imati funkciju da postane sredstvo kolektivnog identiteta.

Na kraju press konferencije, Zlatko Moranjak se osvrnuo i na 'čudnu' praksu Pomorskog i povijesnog muzeja koji je slikanje unutar zgrade Guvernerove palače dao u koncesiju Foto Kurtiju.
- Pitamo se kako će turisti uopće doći u priliku zabilježiti nešto fotoaparatom ako postupak ishodovanja dozvole traje barem tri dana. Ovakva praksa je tim čudnija ako se zna da slikanje dopuštaju i u Vatikanskim muzejima ili u muzeju Louvre u Parizu.


Post je objavljen 14.08.2007. u 18:24 sati.