Ej, u mog oca konji dorataši, dođi lolo pa i' kočijaši.
Ej, šumo, goro ko bi te pooro, šumo granje ja i moje janje.
Ej, u zoru je slatko milovanje, a ti lane moraš na oranje.
Ej, dika ore a ja za njiim zubim, kad ga stignem samo ga poljubim.
Svaku analiziranu pjesmu možete poslušati na mp3-playeru desno
Izgleda da babogredska otvorenost nema granica. Malo prije muški, a sada ženski «svit» sve više «igra otvorenim kartama». U ovoj pjesmi, lijepe melodije kao u ostlanom sve navedene pjesme, poziv ove djevojke liči na «prošnju». Zna se u Slavoniji točno «kaki je red», «ko kog prosi» ali ovdje doživljavamo da se taj «red» malo «pobrko». Ne kaže neki momak djevojci «Tvoj otac ima konje a nema ih tko kočijašiti, pa da dođem ja?», nego djevojka poziva «lolu» da dođe «kočijašiti dorataše njenog oca». Kao da ga želi «podmititi», otvoreno mu nudi «mamac». No nisam baš siguran da bi jedino ti «dorataši» bili dovoljno veliki mamac. Zbog toga ova djevojka ide dalje i «loli» sve više otvara volju, tek. U šumi se rijetko ore. Oru se njive pokraj šume ili oranice okružene šumom, ali šuma? No šuma se može drugačije «duboko orati» pogotovo ako su na djelu «ja i moje janje». Izgleda da se ovaj «lola», možda nakon nekoliko šumskih oranja, za stalno priselio u kuću svoje drage, da se, kako se to kod nas kaže «ud'o». Jer ako je u «zoru slatko milovanje, a ti janje moraš na oranje» onda ova tvrdnja nije nikakva insinuacija nego, rekoh, tvrdnja utemeljena na iskustvu. Oranje poslije «jutarnjeg slatkog milovanja». Ovo se doima i kao svojevrsna žalopojka. Voljila bi ona da «lola» ne ide orat, da ostane kraj nje, da obadvoje «lipo pruže tilo uz to janje bilo», ali raditi se mora.
I ispada da se onda i ona predomislila i zajedno s «lolom» pošla na njivu, jer sama kaže «Ej, dika ore a ja za njiim zubim». Dakle ona mu pomaže. Mogli bi ovdje uskliknuti: koje velike ljubavi, kojeg li altruizma! Međutim ženska se sama razotkriva, sama demantira ovo naše oduševljanje:»kad ga stignem samo ga poljubim». Iskrenost? Nebih rekao. Čini mi se da se ovdje radi o zanosu koji je «isključio misaonu centralu»; ovdje izgleda tijelo, ali onaj dio ispod pupka, dirigira situacijom. Kada bi znali dimenzije te njive koju «lola ore» a ona «za njim zubi», onda bi točno mogli izračunati koliko puta ona njega «stigne i poljubi». Ostanimo pri ovom tumačenju. Ako su oni podijelili posao onda to znači da će ga prije obaviti. Prije će biti slobodni. A kad su već na njivi, kad oboje imaju siguran alibi, nikome neće pasti naum da postavlja kojekakva pitanja glede dužine obavljanja oranja i zubljenja. Kad dođu dođu.
Pođemo li od njene žalopojke:»Ej, u zoru je slatko milovanje, a ti lane moraš na oranje», nastavimo li s «predigrom: »Ej, dika ore a ja za njiim zubim, kad ga stignem samo ga poljubim» onda je neminovan i «pravi svršetak». Ona je, a vjerojatno i on, već «svim svojim tilom» pripravna na «završni čin» koji će se sigurno dogoditi na njivi, na čistom zraku, daleko od znatiželje ukućana, komšija, kada se neki osjećaji mogu daleko jače «artikulirati» nego u kući. I onda će umorni od svega mirno sjesti u kola, usput se koji puta poljubiti dok ne dođu u selo i na daski u kolima zauzmu «pristojan» položaj.