Area Code 313: Eddie "Flashin" Fowlkes (City Boy / Detroit)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Area Code 313: Eddie "Flashin" Fowlkes (City Boy / Detroit)

"The whole essence of Detroit is working class. The people are working, working, to get to the top. Disco came in and it was soft but Clinton's funk was hardcore and it suited the attitude of the people and the environment. The origin of the hardness in Techno is funk." … Eddie Fowlkes Story by Heiko Hoffmann - The Origins of Detroit Techno and Chicago House

cc

Eddie Fowlkes je rođen u Detroitu 1962. godine. Uz Juan Atkins-a, Derrick May-a i Kevin Saunderson-a Fowlkes je jedno od najznačajnijih imena ranog detroit techna. Premda je bio jedan od aktivnih sudionika i svjedoka stvaranja techna može se reći da je Fowlkes pomalo zapostavljen. Nije bio toliko utjecajan kao gore navedeni trojac, ali i dalje ostaje nezaobilazna osoba kada govorimo o povijesti i razvoju techno glazbe. Tokom svoje karijere je surađivao s mnogim imenima elektronske glazbe, kao što su Moritz von Oswald, Thomas Fehlman, Westbam, Juan Atkins, Blake Baxter, Niko Marks i Bandulu. Izdavao je na izdavačkim kućama poput KMS Records-a, 430 West Records-a, Infonet Records-a, Back To Basics-a, Peacefrog-a, Tresor-a, Sony-a, Virgin-a, Elektra, Polygram-a, EMI-a i Warner Bros-a, te je pokrenuo svoj label City Boy. Također je remiksirao stvari za The Petshop Boys-e, Moby-a i Goldie-a.

U dobi od 14 godina je počeo raditi prve mix snimke. S 18 godina se upisao na College u Kalamazoo-u, koji je udaljen 2 sata vožnje od Detroita i 2 sata vožnje od Chichaga. Tako je kod jednog prijatelja, koji je imao dobar prijemnik, mogao slušati radio postaje iz Chichaga. Jedna od emisija koje su posebno slušali je bila “Hot Mix 5” na WBMX-u, u kojoj su se puštali chichago house i disco glazba, što je jako utjecalo na njega. Iste te godine (1981.) je na nekom školskom partyu imao svoj prvi dj nastup. Ubrzo je po prvi puta posjetio Chichago kada ga je jednom prilikom Ken Collier, poznati detroitski disco dj i dobar prijatelj s Frankie Knuckles-om, pozvao da ide s njim i s još par ljudi posjetiti poznati Warehouse klub u Chichagu i poslušati svirku Frankie Knuckles-a. Bio je to i prvi Fowlkes-ov izlazak u neki gay klub pa je pomalo bio šokiran okruženjem, ali je glazbom bio oduševljen.

“This was my first time at a gay club and I was shocked. But the music was so good!” … Eddie Fowlkes Story by Heiko Hoffmann - The Origins of Detroit Techno and Chicago House

U to je vrijeme većina tadašnjih i budućih detroitskih dj-a (od K. Hand do Derrick May-a) izlazila u Chicago jer su tamo bili najbolji klubovi i dobra underground scena. Chichago je tada osim dobre scene i klubova imao i najbolje dućane s pločama tako da je Eddie od tamo počeo nabavljati ploče. Obično ih je naručivao preko nekoga jer on nije imao svoj auto da se vozi do tamo. Tako je tih ranih osamdesetih već uspio skupiti popriličnu kolekciju ploča s kojom si je počeo graditi ugled kao dj. U narednim godinama je s prijateljema Juan Atkins-om i Derrick May-om počeo puštati na Deep Space partyima, a malo kasnije i u poznatom detroitskom klubu Music Institute. S Derrick May-om je jedno vrijeme bio cimer sve dok May nije prestao raditi i plaćati svoj dio najamnine.

"One day I get home and Juan was there. I was tired and wanted to get to sleep. Then Juan wakes me up and says: "Fowlkes, Fowlkes! You know what this motherfucker did? Derrick went and gave away the fucking sound! He couldn't pay his rent and sold his 909 to Frankie Knuckles in Chicago!" Juan was very protective of his sound and Derrick didn't understand this. That's how the 909 sound came to Chicago. This is how the sound between Detroit and Chicago merged." … Eddie Fowlkes Story by Heiko Hoffmann - The Origins of Detroit Techno and Chicago House

Producentski debi je imao 1986. godine na Atkins-ovom Metroplex-u sa singlom "Goodbye Kiss". Negdje u tom razdoblju kada je izdao "Goodbye Kiss" dobio je svoje srednje ime "Flashin" (Eddie "Flashin" Fowlkes).

“Juan asked me about the name and I realized that I hadn't thought about it. So I came up with "Flashin" because all the Chicago DJs had a middle name that started with the same letter as their last name as well.” … Eddie Fowlkes Story by Heiko Hoffmann - The Origins of Detroit Techno and Chicago House

Pozornost šire javnosti je na sebe još više privukao 1987. godine sa stvari "Time to Express" koja je izdana na povijesnoj kompilaciji " Techno! The New Dance Sound Of Detroit" (Virgin-London), a već tokom 1990. godine je redovito puštao u poznatom Detroitskom The Alley klubu. Iskra techna je već 1991. godine bila potpalila Europu pa se Fowlkes odselio u Berlin u kome je vladalo drugačije ozračije nego u Detroitu. U Berlinu je došao u kontakt s Tresor-om gdje je počeo surađivati s Tresor-ovim in-house projektom 3MB iza kojeg se kriju Thomas Fehlmann i Moritz Von Oswald. Za Tresor je 1992. godine snimio svoj debi LP "3MB feat. Eddie 'Flashin' Fowlkes" (Tresor.003LP ). Bilo je to tek treće Tresor-ovo izdanje, a prva dva su također bila detroitskog porijekla (X-101 i Blake Baxter). Glazbu tog Fowlkes-ovog prvog albuma bi se moglo opisati kao techno u kombinaciji s free-jazz synthovima, experimentalnom elektronikom i funkom. Iduće izdanje za Tresor, također u suradnji s 3MB, je izdao 1993. godine. Bio je to “Technosoul” (Tresor.008 2x12"). U zvuku ovog albuma se mogu osjetiti utjecaji američkog garage-a, detroit techna i berlinskog zvuka. Sadržavao je u sebi jazzy, groovy, tribal-funky i soulful elemente. Ljudima iz Tresora se svidjela Fowlkes-ova vizija, te su s njim nastavili i dalje surađivati. Idući korak na Tresor-u je bio izdavanje kompilacije "Detroit Techno Soul" (Tresor.014) koju je kompilirao sam Fowlkes i na kojoj se nalaze dvije njegove stvari. Ubrzo je počeo izdavati i na drugim labelovima poput Infonet-a, Back to Basics-a, Pow Wow-a i Peacefrog-a.

Negdje u to vrijeme je pokrenuo i svoj label City Boy na kojem je kasnije izdavao on i njegov kolega Niko Marks. Izdanja na City Boy labelu su više house karaktera. Od tih izdanja koja je izdao na njemu izdvojio bih “The Originator” (12"CBR 014, 2002.) i “Detroit Beat Down Sounds&Grooves Vol. 1” (12"CBR 016, 2003.).

Svoj treći album, "Black Technosoul", je izdao 1996. godine, ponovo za Tresor (Tresor.049CD). Ovim izdanjem Fowlkes još jednom prestavlja svijetu svoj techno soul hibrid. Cd je jedna velika mješavina, deep funk-a ("Groovin", "Move to Detroit"), house-a i disca ("You Make Me", "Music Is Hypnotising") i techna ("C.B.R.", "On the D.L.") čime je potvrdio svoj status kao jednog od inovatora u techno glazbi.

Fowlkes je bez imalo straha kroz svoju cijelu glazbenu karijeru spajao techno s jazz-om, vokalima i melodijama što je glazbi koju je radio davalo nekakav poseban osjećaj. Svojom je produkcijom uspio spojiti dva glezbena pravca koja su se razvijala u Detroitu, techno i detroit (motown) soul. Taj svoj zvuk on ga je nazvao "Black Technosoul". Budući da je od mladih dana veliki ljubitelj soula taj utjecal soula na njegovu glazbu je bio očekivan.

2002. godine na Tresoru izdaje ploču “My Soul” (Tresor.190), kojom još jednom baca svijetlo na svoje već legendarne projekte. Na ploči su tri stvari. Prva na ploči je Mark Broom-ova obrada jedne Fowlkes-ove stvari dok su druge dvije odlične bezvremene stvari ("My Soul" i "Tribal Joy") uzete s "Technosoul" (Tresor 008) LP-a. Iste godine na izložbi "Detroit's Gift to the World: Techno" u Detroitskom povijesnom muzeju Eddie je naveden kao jedan od zaslužnika za nastanak detroit techna i kao tvorac technosoul-a. 2006. godine je izašao DVD “High Tech Soul - The Creation Of Techno Music” (Plexi Limited). DVD je dokumentarac koji sadrži mnogo intervjua s osobama koje su zaslužne za razvoj techno glazbe. Sudionici dvd-a objašnjavaju kako je nastao techno, zašto baš u Detroitu, kakvo je okruženje bilo tada u Detroitu, odnose među sudionicima dokumentarca, te objašnjavaju mnoge druge stvari vezane uz techno glazbu. Sudionici dokumentarca su Juan Atkins, Derrick May, Kevin Saunderson, Jeff Mills, Richie Hawtin, Carl Craig i naravno Eddie Fowlkes.

“For me my first record was more of a house record even though it was hard. But back then you didn't think too much about how to call it. When Neil Rushton put this compilation together (Techno! The New Dance Sound of Detroit) Derrick wanted to call it "The Best of Detroit House". But then Juan said: "You can all call your music house but what I do is techno music.” … Eddie Fowlkes Story by Heiko Hoffmann - The Origins of Detroit Techno and Chicago House


Diskografija:
http://www.discogs.com/artist/Eddie+%22Flashin%22+Fowlkes
http://www.discogs.com/label/City+Boy

Produkciju možete poslušati OVDJE

Post je objavljen 02.08.2007. u 13:18 sati.